Ny Battlefield 1-teaser!

Robot
Ny Battlefield 1-teaser!

Hype-maskinieriet inför nästa veckas gameplay-bonanza är igång.


Ny Battlefield 1-teaser!

Snubben med "handgranat" hade hunnit ta två steg innan han fallit platt till marken. Realism? Bah ... (Jag skojar bara ... Lugn och fin).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Neebs gaming, jackfrags, lvlcap mfl. Är väl de som ska spela?

Medlem

Ser ut som en "steampunk" version av WW1

Medlem

Det ser ut som dom har gjort lite forskning i fallet med spikklubban.
Soldater i skyttegravarna brukade göra egna närstridsvapen under WW1. Dessa nedan är bevarade exempel.

Medlem

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Vad menar du?

Medlem

Tveksam till ett nytt spel utgivet av EA, de senaste har bara lämnat ett hål i plånboken

Medlem
Skrivet av Bojkott:

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Kontrast till kommentaren ovan som prisar deras efterforskning. Nog för att de lagt till steampunk-element men "hitta på något" är väl att ta i? Ser ju direkt att det är WW1 det handlar om.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Neebs gaming, jackfrags, lvlcap mfl. Är väl de som ska spela?

skulle inte stonemountain64 spela med?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Neebs gaming, jackfrags, lvlcap mfl. Är väl de som ska spela?

Skrivet av Bensinspade:
Skrivet av DAoG:

Neebs gaming, jackfrags, lvlcap mfl. Är väl de som ska spela?

skulle inte stonemountain64 spela med?

Här är listan - https://www.battlefield.com/squads - många namn

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det ser ut som dom har gjort lite forskning i fallet med spikklubban.
Soldater i skyttegravarna brukade göra egna närstridsvapen under WW1. Dessa nedan är bevarade exempel.
http://www.vikingsword.com/vb/attachment.php?attachmentid=614...

Nice man!

Medlem

Vad är det för maskingevär han har? Ser inte ute som något som skulle ha använts av infanteriet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bojkott:

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Vad menar du?

Syftar mest på Terminator-tysken som går runt med en MG 15nA. Visst, för att göra ett spel som baseras på WW1 intressant så måste man nog töja lite på gränserna, men är man orolig över att ens målgrupp inte ens känner till WW1 så är det kanske ett dåligt läge för extrem överdrift? Känns som att BF1 är en blandning av Resistance och Killzone.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bojkott:

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Vad menar du?

Syftar mest på Terminator-tysken som går runt med en MG 15nA. Visst, för att göra ett spel som baseras på WW1 intressant så måste man nog töja lite på gränserna, men är man orolig över att ens målgrupp inte ens känner till WW1 så är det kanske ett dåligt läge för extrem överdrift? Känns som att BF1 är en blandning av Resistance och Killzone.

Då förstår jag. Kan inte riktigt uttala mig om vad jag tycker om saken, förstår dock väl varför de väljer att ta den vägen isåfall. Förhoppningsvis så är det mestadels bara för att få ihop en häftig trailer men jag vore inte förvånad om det är som du säger, en blandning mellan Resistance och Killzone. Det är ändå DICE och EA vi snackar om. (Såvida det är en bra eller dålig sak är en diskussion för sig själv.)

Jag förväntar mig dock inte att det ska bli något så värst verklighetstroget likt ARMA eller Red Orchestra precis. Det låter inte som deras område.

Medlem

Det enda icke realistiska i den trailern är att mannen med närstridsvapnet lämnar skyttegraven.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vad är det för maskingevär han har? Ser inte ute som något som skulle ha använts av infanteriet.

Ser ut som dom har blivit inspirerade av MG34.

Alltså tyskarnas "LMG".

Förhoppningsvis dyker en och annan M1918 Browning upp :D.

EDIT: Någon har bättre koll än mig i ett inlägg ovanför. En MG 15nA ska det vara.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vad är det för maskingevär han har? Ser inte ute som något som skulle ha använts av infanteriet.

MG 08/18 light machine gun troligtvis.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av MacNille:

Vad är det för maskingevär han har? Ser inte ute som något som skulle ha använts av infanteriet.

Ser ut som dom har blivit inspirerade av MG34.

Alltså tyskarnas "LMG".

Och 34:an i namnet står för vad?

Drygar mig lite bara, såg att du editerat

CX
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Bojkott:

EA: "Vi var oroliga att vår yngre publik inte känner till WW1"

"Så vi hittar på något och säger att det är WW1"

Vad menar du?

Syftar mest på Terminator-tysken som går runt med en MG 15nA. Visst, för att göra ett spel som baseras på WW1 intressant så måste man nog töja lite på gränserna, men är man orolig över att ens målgrupp inte ens känner till WW1 så är det kanske ett dåligt läge för extrem överdrift? Känns som att BF1 är en blandning av Resistance och Killzone.

Enligt denna sida kunde de skjuta ståendes med den tyngre MG 08/15: http://www.ir63.org/index.php?page=82

Men kan inte uttala mig om hur ofta det skedde i verkligheten.

Medlem

Här är ett klipp med MG08/15 som nämts ovan.

Medlem
Citat:

vad sägs om en blott 15 sekunder lång sekvens som visar en lösryckt scen från trailern som ska släppas på söndag?

En trailer till en trailer alltså?

Jomenvisstserru...

Medlem

Tänkte också på att de har halv automator gevär som en klass i sig. Under första världskriget användes det knappt, så de borde ha gevär som Gewehr 98 eller Mosin Nagant, gevär som krävde mantelrörelse efter varje skott.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I första världskriget hade dom en gentlemans agreement att dom skulle sluta använda vapen som spikklubbor osv. I början använde dom det men efter ett tag tyckte soldaterna att det blev för brutalt och dom slutade sedan med den typen av närstridsvapen.

Är iaf vad jag hört. Någon som har källa på detta?

1
Skriv svar