Hur duktig behöver man vara för Overwatch?

Medlem
Hur duktig behöver man vara för Overwatch?

Som ämnet beskriver så undrar Jag vad eran åsikt är gällande hur duktig man ska vara för att spela Overwatch, Själv är Jag en väldigt dålig förlorare och avskyr när folk inte ger allt för att vinna.

Jag får i snitt play of the game kanske var 4e game Jag kör och håller generellt väldigt hög nivå, men ibland kan man känna att det bara går i marken och man blir mer och mer frustrerad.

Och vad Jag menar med hur duktig behöver man vara så är det mer hur duktig behöver man vara för att riktigt njuta av spelet? mer än 50% winrate?

Medlem

Min rekommendation är att du spelar med 5 premade och undviker att spela själv. Då slipper du randoms.
Det är ganska lätt att komma in i spelet, men kräver en hel del strategiskt tänkande för att veta hur man ska kontra varje hjälte.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Min rekommendation är att du spelar med 5 premade och undviker att spela själv. Då slipper du randoms.
Det är ganska lätt att komma in i spelet, men kräver en hel del strategiskt tänkande för att veta hur man ska kontra varje hjälte.

Håller med helt.
Spelar man med randoms blir det lätt dålig kommunikation i laget och folk envisas om att spela sin hjälte även om laget skriker efter en tank till exempel. Många stirrar sig blint på kills och går inte för objective vilket resulterar i onödiga losses även när laget har potential att vinna.

Medlem

Kompetitiva [color=purple]lag[/color]spel utan lagspelare = Garanterad :crazy:

Nej, tiden är bättre investerad i något 1vs1 fightningsspel.

Medlem

Spelar du för att vinna så ska du hålla dig borta från att spela med randoms, hitta folk att spela med som har samma inställning och ha kul på det sättet.

Jag är mer för att jag bryr mig inte så mycket om man vinner eller inte, jag vill ha en så jämn match som möjligt. De bästa adrenalinkickarna får man ju när man är ett hårsmån från att vinna eller förlora och det är riktigt jämnt. Inte så noga vem som vinner i slutändan då, så länge man har kul och lär sig nåt nytt.

Problemet nu blir ju mest att antingen hamnar man i lag där ingen samarbetar och man förlorar stort, eller möter ett lag med noll samarbete och vinner alldeles för lätt.

Medlem

bästa du kan göra är bara att stänga av chatten. Chatten lider av moba sjukan. Stäng av chatten och spela för att ha kul så går quick play alldeles ypperligt att spela.

Skillmässigt finns det gubbar som passar alla oavsett skill level.

Medlem

strunta i statsen helt o hållet när du kör pugs, ha kul se varje förlust som en personlig utmaning för dig själv, hur kan du bidra med att laget har större chans och vinna.

Lär dig klasserna,lär dig att vara beredd att byta klass, vart eftersom spelet flödar fram o tillbaka. som behövs bäst.

Eller som några föreslår spela ihop med vänner= garanterat roligare..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Du måste minst vara så här bra.

Skämt åsido. Din fråga borde egentligen kanske vara "Hur bra är de som spelar Overwatch?" Det är lagarbete som gäller, och det är något som du inte kan göra så mycket åt såvida du inte spelar med folk du känner och vet håller hög nivå. Det kommer alltid finnas någon som sänker hela laget. Det är sånt man får ta när man spelar med andra. Bara att bita ihop och ge järnet nästa match. Men känner du att du är bra i andra shooters så kommer det nog också gå bra för dig i Overwatch, vare sig ditt lag vinner eller inte.

phi
Medlem

Ta inte Overwatch på så stort allvar. Och gör du det så ser då till att spela med ett gäng kompisar eller i ett lag som har för avsikt att satsa på competitive play senare.

Du kan bara påverka din egen prestation i teambaserade spel med randoms och även om du spelar som en gud så kan du ändå ha en kass winrate så strunta fullständigt i den.

Jag upplever till och med att ju bättre du som spelare är jämfört med laget, desto mer frustrerande är det att spela spel som Overwatch m.fl. Man kanske ska vara skitdålig för att kunna ha kul med den typen av spel?

1
Skriv svar