Mirror's Edge: Catalyst recenserat – mellanmjölksbra

Robot
Mirror's Edge: Catalyst recenserat – mellanmjölksbra

Faith lär få klara sig utan GOTY-plaketter.

#mirrors-edge-catalyst, #dice


Medlem
Mirror's Edge: Catalyst recenserat – mellanmjölksbra

Tror inte man ska kika för mycket på recensionerna i detta spel.

Det är i stort sätt som 1an, lite finare gameplay och det är ju det man vill ha ut från det. Gillade man 1an kommer man gilla denna.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Tror inte man ska kika för mycket på recensionerna i detta spel.

Det är i stort sätt som 1an, lite finare gameplay och det är ju det man vill ha ut från det. Gillade man 1an kommer man gilla denna.

Då kommer jag älska det!

Medlem

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

Medlem

Ungefär som jag väntade mig efter att man såg FZ spela detta för ett tag sedan. Det såg ju rätt halvdant ut då och verkade vara lite för nära release för att något skulle hinna förändras, justeras eller förbättras innan release.

Kanske blir ett köp vid någon eventuell (mega?) rea framöver


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag lade en beställning i morse och hoppas att spelet ligger på dörrmatttan när jag kommer hem på söndag.
Perfekt festivalrehab!

Medlem

Jag ser att de inte betalat tillräckligt mycket till IGN, bra där Dice!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan någon som är insatt tala om det här spelet är utvecklat av det svenska Dice teamet eller det amerikanska?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ingen fara! Finns mängder med GOTY-titlar för EA att köpa och sätta på omslaget

Medlem
Skrivet av Javas:

Kan någon som är insatt tala om det här spelet är utvecklat av det svenska Dice teamet eller det amerikanska?

Svenska

Medlem

Mellanmjölk, min favoritmjölk! Om det är som Vercadi säger så lär jag älska spelet så som jag gjorde med det första. (Förväntar mig inte något GOTY, jag vill bara tycka om spelet för vad det är!)

Medlem

Är det bara jag som ser det återkommande temat av repetition i många av Ubisofts och EAs spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kom bara in för att säga att mellanmjölk var helt plötsligt ett kul uttryck.

MEG
Medlem

Tycker om ordvitsar, denna var bra


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Är inte förvånad för när jag spelade det för ca 8 månader sedan så kändes det som 1an gameplay-mässigt, same old same old.

Lite synd att Dice har börjat släppa spel som ser bra ut och flyter på bra men som är väldigt innehållslösa (tex battlefront *host* *host*). Hoppas inte att det är en trend som de tänker fortsätta på.

Medlem
Skrivet av Glore:

Lite synd att Dice har börjat släppa spel som ser bra ut och flyter på bra men som är väldigt innehållslösa (tex battlefront *host* *host*). Hoppas inte att det är en trend som de tänker fortsätta på.

Det roligaste med denna delen av din kommentar är att alla tycker Battlefront är innehållslöst, men Overwatch är det ingen som klagar på...

(medveten om att det är DICE vi diskuterar nu, men ändå! )

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

5/10 är totalflopp. Pga av inflation i betyg så är 7/10 ett mediokert spel, och allt under 6 är skit.

Medlem

Första spelet fick väl inte heller så höga betyg om jag minns rätt?

Medlem

Tänkte bara påpeka att det verkar vara prestandaproblem med nvidias nya 1080 kort enligt flertalet rapporter. Kommer nog lösas snart med nya drivare, men tänkte bara ge en heads up.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Smoo87:

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

5/10 är totalflopp. Pga av inflation i betyg så är 7/10 ett mediokert spel, och allt under 6 är skit.

Precis. Betygsinflation, fanboy-betyg och allmän kass nivå har gjort medelbetyg värdelösa. Krävs en del research för att få en rättvis uppfattning av ett spel innan man köper det nuförtiden. 5/10 är antingen riktigt, riktigt dåligt eller så har det inga okritiska fanboy-recensenter eller så har någon glömt att sprida mutorna.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inkrystade strider? Vafan. Det var det alla gnällde över ie ttan, och så gör man precis samma sak i tvåan. GG Dice.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Glore:

Lite synd att Dice har börjat släppa spel som ser bra ut och flyter på bra men som är väldigt innehållslösa (tex battlefront *host* *host*). Hoppas inte att det är en trend som de tänker fortsätta på.

Det roligaste med denna delen av din kommentar är att alla tycker Battlefront är innehållslöst, men Overwatch är det ingen som klagar på...

(medveten om att det är DICE vi diskuterar nu, men ändå! )

Håller med dig om Overwatch också =), kanske trenden inte bara gäller Dice utan att fler och fler av de stora företagen går samma väg?

Medlem

Destructoid – 8,5/10
IGN - 6.8
Game Informer - 6.5

Ska ni köra med en 1-10 skala så sluta tramsa med decimaler, 6.8 ser bra mycket värre ut än 7 då 6 sällan är värt pengarna, är det inte en sexa så skriv 7.

Medlem

Tyckte första Mirrors Edge var klockrent!
Galet bra nytänk, helt olikt något annat!
Sen att man vart tokfrustrerad på sina ställen är ju en annan femma.

Ser trots mellanmjölksbetyg hos många fram emot detta. Vet att många avskydde det första spelet. Som vanligt är väl smaken som baken

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Smoo87:

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

5/10 är totalflopp. Pga av inflation i betyg så är 7/10 ett mediokert spel, och allt under 6 är skit.

Fast folk skriker bojkott så länge det är under 8. Om 5 räknas som dåligt, vad i hela friden är då 1 och 2? En gång i tiden var 1 ospelbart, så lär ju stå för sämre än ospelbart, men vad är det? Nej tacka vet jag fz som har mittenbetyget som "bra". Känns som 10 skalan kan skrotas då den används helt galet fel (min åsikt)

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Smoo87:

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

5/10 är totalflopp. Pga av inflation i betyg så är 7/10 ett mediokert spel, och allt under 6 är skit.

Fast folk skriker bojkott så länge det är under 8. Om 5 räknas som dåligt, vad i hela friden är då 1 och 2? En gång i tiden var 1 ospelbart, så lär ju stå för sämre än ospelbart, men vad är det? Nej tacka vet jag fz som har mittenbetyget som "bra". Känns som 10 skalan kan skrotas då den används helt galet fel (min åsikt)

Ja, men så är det tyvärr.
En 1-5 skala är mycket bättre i det avseendet.

På skala 1-10 så är allt under 6 något jag inte ens skulle testa.
7 kan jag testa om jag tror recensenten kanske har annan smak än mig.

Medans en 3/5 kan vara helt ok.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Smoo87:

Mellanmjölk? Är inte dessa betyg mer en 2-2,5% mjölk? För mig är iaf mellanmjölk 5 av 10, alltså mellanbetyget

5/10 är totalflopp. Pga av inflation i betyg så är 7/10 ett mediokert spel, och allt under 6 är skit.

Fast folk skriker bojkott så länge det är under 8. Om 5 räknas som dåligt, vad i hela friden är då 1 och 2? En gång i tiden var 1 ospelbart, så lär ju stå för sämre än ospelbart, men vad är det? Nej tacka vet jag fz som har mittenbetyget som "bra". Känns som 10 skalan kan skrotas då den används helt galet fel (min åsikt)

Ja, men så är det tyvärr.
En 1-5 skala är mycket bättre i det avseendet.

På skala 1-10 så är allt under 6 något jag inte ens skulle testa.
7 kan jag testa om jag tror recensenten kanske har annan smak än mig.

Medans en 3/5 kan vara helt ok.

Så är det till viss del. Dock så skulle ju en 1-10-skala fungera om recensenterna använde den korrekt, där alltså 5/10 är medelbra/godkänt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är personligen inte intresserad av konceptet.
Men annars verkar det ju snyggt och så.

Som nån annan sa, gillar man konceptet så är det säkert guld.

Medlem

Recensionerna på detta spelet är i mångt och mycket katastrof. Jag tycker det är hemskt tråkigt att man ska ha så svårt att uppskatta något så nyskapande och uppfriskande när det äntligen dyker upp.

Vissa negativa punkter tar ju bara priset. Som "Too much running". REALLY?! Vadå, klagar ni på too much driving i ett bilspel också då eller? Vad trodde ni att ni spelade för spel egentligen?

1
Skriv svar