Varför Sabba Spel?

Medlem
Varför Sabba Spel?

aldrig fattat varför vissa personer brinner för at sabba ett spel. typ säga att det är ospelbart , har en massa buggar eller att folk fuskar så mycket.
även om det är sant menar jag.
det brukar ju lösa sig nån dag, och det är trots allt bara spel.
varför, undrar vi ugglor i skogen.

Medlem

Jag chansar på:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

Så det kan ju vara att personen har för kass dator, ingen tid/pengar att spela. Egentligen älska spelidén men inte erkänna det för sig själv eller att en rival har fattat tycke för spelet.

Ta en negativ känsla, erkänn inte för dig själv att du känner så, klanka ner på annat (projicera).

Medlem

Man "sabbar" inte ett spel för att man påpekar dess brister.

Om ett nytt spel är buggigt, eller i värsta fall så trasigt att det inte fungerar så ska väl de bristerna risas? Eller får man bara ge positiv kritik?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Man "sabbar" inte ett spel för att man påpekar dess brister.

Om ett nytt spel är buggigt, eller i värsta fall så trasigt att det inte fungerar så ska väl de bristerna risas? Eller får man bara ge positiv kritik?

jo det är skillnad på att kritisera och sabba

Medlem

Att det "burkar lösa sig nån dag" beror just på att konsumenternas kritik sätter press på utvecklarna. Det "sabbar" inte för spelet utan gör det bättre. Om spelets problem inte skulle lösa sig ligger kritiken ute och andra konsumenter kan göra ett informerat beslut om de vill köpa det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att det "burkar lösa sig nån dag" beror just på att konsumenternas kritik sätter press på utvecklarna. Det "sabbar" inte för spelet utan gör det bättre. Om spelets problem inte skulle lösa sig ligger kritiken ute och andra konsumenter kan göra ett informerat beslut om de vill köpa det.

jo men jag menar "troll" sådana som inte ger konstruktiv kritisim.

Det är en av mänsklighetens mest förekommande egenskaper; att den vill förstöra en upplevelse för någon annan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar