Blizzard hör Overwatch-bön – dödscowboyen McCree nerfas

Robot
Blizzard hör Overwatch-bön – dödscowboyen McCree nerfas
Medlem
Blizzard hör Overwatch-bön – dödscowboyen McCree nerfas

Gillar att de väljer att nerfa en hjälte i taget(D.Va är härnäst med en buff tydligen) istället för att göra som Riot Games med League of Legends och ändra så pass många saker att det bara blir kaotiskt. Förstår att Riot vill balansera på det viset att Esport/Competitive-scenen drastiskt förändras men själv är jag så jäkla trött på det. Det är svårt (för mig) att fortsätta spela vissa hjältar man tycker om till och från. Kanske bara är jag - men föredrar så som Blizzard gör det nu i Overwatch.

Ta lite i taget.

Medlem

Så man kunde inte tappa rank? Vad hade dom för ranking system lol?

Medlem

Bara jag som tycker att Mei måste nurfas? Hennes DMG, kombinerat med dryga escapes i form av instant heal samt icewall borde få högre CD.

Bra att Mcree nurfas, det var på tiden då han i princip tog alla 1vs1.

Medlem

Lika bra. Spelade winston och rainhart igår en hel hel och så fort man blivit stunnad av Mccree är det kört. Många gånger har jag haft 500+ hp och ändå dör man på under 3 sek. Ibland går stunnen igenom barriären också, vilket är oerhört frustrerande.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

"The Last Word"-animationen i spelet är ju ganska kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av aholman:

Så man kunde inte tappa rank? Vad hade dom för ranking system lol?

Jag tror inte att det finns "ranked games", ännu.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av aholman:

Så man kunde inte tappa rank? Vad hade dom för ranking system lol?

Jag tror inte att det finns "ranked games", ännu.

I stängda betan fanns det.

Medlem
Skrivet av magma:

Lika bra. Spelade winston och rainhart igår en hel hel och så fort man blivit stunnad av Mccree är det kört. Många gånger har jag haft 500+ hp och ändå dör man på under 3 sek. Ibland går stunnen igenom barriären också, vilket är oerhört frustrerande.

Smarta McCrees kastar flashen ovanför barriären.

Medlem
Skrivet av aholman:

Så man kunde inte tappa rank? Vad hade dom för ranking system lol?

rankat finns inte ännu, så lol på dig som inte kollar upp saker innan du uttalar dig

Medlem
Skrivet av TheRob:

Bara jag som tycker att Mei måste nurfas? Hennes DMG, kombinerat med dryga escapes i form av instant heal samt icewall borde få högre CD.

Bra att Mcree nurfas, det var på tiden då han i princip tog alla 1vs1.

Jag håller med dig på båda punkterna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är han döpt efter gamla Mad Dog Mcree måhända?

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av magma:

Lika bra. Spelade winston och rainhart igår en hel hel och så fort man blivit stunnad av Mccree är det kört. Många gånger har jag haft 500+ hp och ändå dör man på under 3 sek. Ibland går stunnen igenom barriären också, vilket är oerhört frustrerande.

Smarta McCrees kastar flashen ovanför barriären.

Jag kan tänka mig att det funkar mot reinhardt eftersom hans sköld enbart täcker partiellt. Winstons barriär täcker som en kupol.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Såg även att dom ska kolla på Widows skillset och möjligtvis göra henne lite mindre frustrerande, har ju varit diskussioner om att hennes ultimate är aningen för lätt att ladda och lite för kraftfull.

Medlem
Skrivet av Hedning:

Såg även att dom ska kolla på Widows skillset och möjligtvis göra henne lite mindre frustrerande, har ju varit diskussioner om att hennes ultimate är aningen för lätt att ladda och lite för kraftfull.

De kanske kan göra så den inte ser lika långt eller att hon inte behöver ladda till 100% istället när hon zoomar. Att få Wallhack under en viss tid är ju aningen frustrerande för moståndaren. Eller så gäller bara wallhack för Widowmaker och inte hela laget

Bra nerfs som alltid Blizzard!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av aholman:

Så man kunde inte tappa rank? Vad hade dom för ranking system lol?

rankat finns inte ännu, så lol på dig som inte kollar upp saker innan du uttalar dig

Om du faktiskt läser nyheten så ser du att det fanns ranking med i betan, så du kanske inte ska uttala dig om vad andra bör göra. lol på dig!

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av Hedning:

Såg även att dom ska kolla på Widows skillset och möjligtvis göra henne lite mindre frustrerande, har ju varit diskussioner om att hennes ultimate är aningen för lätt att ladda och lite för kraftfull.

De kanske kan göra så den inte ser lika långt eller att hon inte behöver ladda till 100% istället när hon zoomar. Att få Wallhack under en viss tid är ju aningen frustrerande för moståndaren. Eller så gäller bara wallhack för Widowmaker och inte hela laget

Håller med om att Wallhack är frustrerande, en lösning vore ju också att den pulsar kanske var 3e sekund med lite som Hanzo Sensor arrow.

Medlem

Kanske fanns ranking i betan för att skilja på de som spelat mycket jämfört med nybörjare? Så man inte kunde gå ner i rank och spela mot noobs. Lite som smurf i cs...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av TheRob:

Bara jag som tycker att Mei måste nurfas? Hennes DMG, kombinerat med dryga escapes i form av instant heal samt icewall borde få högre CD.

Bra att Mcree nurfas, det var på tiden då han i princip tog alla 1vs1.

Det enda jag tycker de borde ändra med Mei är längre CD på hennes freeze och att den inte healar henne like snabbt. För annars är det ganska lätt att countra henne.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Bara jag som tycker att Mei måste nurfas? Hennes DMG, kombinerat med dryga escapes i form av instant heal samt icewall borde få högre CD.

Bra att Mcree nurfas, det var på tiden då han i princip tog alla 1vs1.

Tycker att Mei egentligen bara är riktigt farlig i händerna på en bra spelare eller mot moståndare som inte har koll på henne.

Medlem

Jag spelar till 99% bara D-Va. Jag köttar sönder med henne har väldigt bra winrate och enligt mig behövs hon inte typ buffas alls. Tror mer spelare inte vet hur man spelar henne som bäst. Men visst gör de henne starkare ska ja inte klaga bara det att folk fattar inte hur stark hon egentligen är. Om de buffar henne kommer folk vilka nerfa henne sen en då..

Medlem

HotS körde eget ranking system 50-1 för att gå över till Starcraft-modellen borde det vara bättre om de körde den direkt på Overwatch eller är det bara att "Challenger" låter mindre noobigt än typ Bronze?

Medlem

diva:s E borde vara force ungefär som winston dock så mitigerar den inte skada utan allt allt som går in i den går sakta, så skott/pilar slag ifrån fiender och även rörelser går sakta i denna.

den ska inte vara länge dock max 3.75 sec enligt mig.

och mindre än winstions barrier.

Just nu finns där bara en "tank" och det är reinhart, winston kan väl klassas som tank men långt ifrån lika bra som en reinhart.

han har en charge som går igenom allt en linial damage som går igenom all mitigation.

Och på det en aoe CC och en sköld som mitigerar 2000 skada.

enda gången winstion är en tank är när han har ultimaten.

Vilket gör han en riktigt rutten tank och skulle mer vilja kalla honom en disruptor än en tank.

behövs fler som reinhart och zarya.

precis som det behövs fler healers.

då dom 3 som alltid kommer finnas i competetive OW matcher är lucio mercy och reinhart.

Medlem
Skrivet av magma:

Lika bra. Spelade winston och rainhart igår en hel hel och så fort man blivit stunnad av Mccree är det kört. Många gånger har jag haft 500+ hp och ändå dör man på under 3 sek. Ibland går stunnen igenom barriären också, vilket är oerhört frustrerande.

Bara för mig att kasta över din barrier. Dra en hel fan the hammer i huvudet på en tank där alla skott sitter ska fan vara mycket dmg.

Medlem

Blizzard måste också begränsa antalet samma hjältar ett och samma team får ha. 5 Mccree eller Div.e. Seriöst?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Widowmaker ska ju tydligen nerfas också (tack och lov).

Medlem

Gillar detta. Precis vad jag hoppades de skulle göra med Mcree då han just nu är bra mot för många typer av hjältar. D:va buffen är välkommen med då det är för lätt att komma undan eller döda henne om man vet vad man gör.

Att Mei behöver en nerf håller jag inte med om, enda gången hon är väldigt bra är när folk springer runt på egen hand, har du ditt team med dig kan hon bara frysa en av er. Hon är en bra counter till Tracer och Genji dock, precis som Mcree. Sen är bra Mei's grymt irriterande, precis som bra Tracer's och bra Genji's.

Angående att begränsa antalet av samma hjälte tror jag inte att det kommer hända. Vissa turneringar gör det för att competitive blir lite trist att se på när båda lagen spelar med samma kombo av 3-4 hjältar men att det kommer i spelet är en väldigt liten chans. De har de sagt från början. Plus, spelar motståndaren med 5 D:va slänger du bara in ett par soldiers och vinner. Samma sak med mycket, har de en väldig massa av samma tar du bara några counters. Har de 4 Winston tar du 2-3 Pharah.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Gillar att de väljer att nerfa en hjälte i taget(D.Va är härnäst med en buff tydligen) istället för att göra som Riot Games med League of Legends och ändra så pass många saker att det bara blir kaotiskt. Förstår att Riot vill balansera på det viset att Esport/Competitive-scenen drastiskt förändras men själv är jag så jäkla trött på det. Det är svårt (för mig) att fortsätta spela vissa hjältar man tycker om till och från. Kanske bara är jag - men föredrar så som Blizzard gör det nu i Overwatch.

Ta lite i taget.

Då måste man också tänka på hur många fler gubbar och mer saker man måste tänka på i LoL också.

Ändrar du en sak så måste du i samma veva ändra något annat då hela spelet har ett ecosystem som lever av varandra. Bara det faktum att du nerfar en karaktär kan göra en annan OP för att dens counter inte längre spelas säg i midline.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad tycker ni om att man kan ändra hjälte under matcherna? Tror ni inte folk hade tänkt till sitt val extra noga om man inte fick ändra hjälte?

12
Skriv svar