Repor på mobilskärm...

Medlem
Repor på mobilskärm...

Har en Samsung S7 Edge som jag haft i några månader. Köpte till fodral med "lock" första dagen för att skydda mobilen... men har ändå lyckats få 3 repor på skärmen så kan ju glömma att byta in den på telenor exchange nästa år.

Ska det inte vara gorillaglas som inte ska repas på nya mobiler?

Till saken hör att jag haft 5-6 olika samsungmobiler och några iphones innan der och aldrig fått en repa på de tidigare modellerna. Har de slarvat med glaset på S7? Visst jag jobbar inom industrin så finns spånor o sånt som kan repa, men tidigare mobiler har ju fan klarat sig i flera år.

Nån som har koll på om detta är "normalt" för S7an?

jbx
Medlem

Har du samsung original fodral? De sabba min s6 edge. Inget att göra än tjura på samsung för sina usla fodral.
Köpte de för 400-500kr dessutom...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Det är roligt att jag har en Samsung galaxy s2 och den har jag tappat i golvet och nedför trappor säkert 50 gånger, ändå har jag inte fått en enda repa


signatur

Burn in the light.

jbx
Medlem
Skrivet av redruM:

Det är roligt att jag har en Samsung galaxy s2 och den har jag tappat i golvet och nedför trappor säkert 50 gånger, ändå har jag inte fått en enda repa

Min s6 edge har oxå råkat ut för flygturer, snö och betong. Men de enda som repade skärmen var Samsungs egna svindyra fodral...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Konstigt jag har en S5 som jag fltigt använt och tappat ett par gånger, har inte fått nån repa på displayen, inget som direkt syns alla fall.. men lite märken på själva kanterna dock så nåt e ju skumt..

Medlem

Note 4 med s view skal och inga repor än. Fyller 2 år i november.
Skalet har tagit mycket stryk. Bytt färg, gummilisten lossnat och fake-lädret har lossnat på en del ställen.

Bytt batteri på telefonen men i övrigt funkar den bättre än en splitterny iPhone.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jo, har Samsungs svindyra originalfodral såklart... inte haft originalfodral förr så kan ju vara så enkelt.

Epic fail på detta isf

Medlem

Gorillaglas och allt vad det heter, låt mig ha den 5 minuter i en tom ficka och jag lyckas repa den. Kan bara ge tipset om skärmskydd av härdat glas, lärde mig efter iPhone 4 och har sedan dess aldrig haft permanenta repor på skärmen. Härdat glas behåller dessutom glaskänslan som annars går förlorad med vanliga skärmskydd (som har högre friktion).

Medlem

Tror jag har "repat" min S5 genom att den blivit varm vid laddning, sen kylts. Vilket den expanderat vid värmen.
Fått mycket små sprickor under plastskyddet över skärmen.

1
Skriv svar