Rykte: Gwent från The Witcher 3 blir fristående spel

Robot
Rykte: Gwent från The Witcher 3 blir fristående spel
Medlem
Rykte: Gwent från The Witcher 3 blir fristående spel

Har själv inte spelat Witcher 3 (ännu), men kortspelet verkar ju minst sagt uppskattat.

Medlem

Det där går jag absolut med på!

Medlem

Gwent var ju förvånansvärt underhållande och den där musiken var ju fantastisk, så ett dedikerat spel vore väl inte fel så länge det finns mer att göra med konceptet.

Medlem

Ett bra spel i spelet ! Men som eget lir skulle det nog behöva fyllas på med lite saker. Skulle vara rätt tunt att bara dra det direkt ut ur Witcher !

Medlem

Det låter ju som ett naturligt steg och som många kommer att uppskatta.
Själv som inte alls fallit för Gwent blir nog snarare reaktionen :/

Medlem

Utmanare till Hearthstone? Knappast.

Medlem

Tyckte att det var dö tråkigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Riktigt bra som spel i spelet. Behöver dock utökade decks och mer komplexa regler om det ska vara tilltalande som fristående kortspel för min del.

Gnällkuk
Skrivet av waeress:

Riktigt bra som spel i spelet. Behöver dock utökade decks och mer komplexa regler om det ska vara tilltalande som fristående kortspel för min del.

Får hoppas det blir ett mer avancerat spel och inte bara någon trött portning till ios/android Gillar verkligen Gwent!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Gött, då slipper jag spela Witcher 3 för att få utlopp för mina Gwent-lustar.

Ambassadör
Xbox

Gillar verkligen CDPR men inte ens de kan få mig upphetsad över ett kortspel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Gött, då slipper jag spela Witcher 3 för att få utlopp för mina Gwent-lustar.

Slänger in detta tips igen, vill man spela Gwent så uppskattar man nog Condottiere som är ett brädspel som Gwent har kopierat i princip allt ifrån.

https://boardgamegeek.com/boardgame/112/condottiere

Riktigt trevligt spel om man klarar av att släppa musen och tangentbordet

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av DrDoom:

Gött, då slipper jag spela Witcher 3 för att få utlopp för mina Gwent-lustar.

Slänger in detta tips igen, vill man spela Gwent så uppskattar man nog Condottiere som är ett brädspel som Gwent har kopierat i princip allt ifrån.

https://boardgamegeek.com/boardgame/112/condottiere

Riktigt trevligt spel om man klarar av att släppa musen och tangentbordet

Du menar... umgås... med fölk... irl? Hemska tanke!

Tack för tipset, hört namnet förut iaf. Värt kolla in iaf

Medlem

Underbart! Är så jäkla taggad på att börja på TW3. Ska bara spela klart ettan och kanske tvåan en gång till. På den tiden borde priserna på GTX 1080 hamnat på en rimligare nivå, och gör att ja kommer kunna njuta spelet i sin fulla prakt

Medlem

Spelade Gwent två gånger tror jag, men fick inte kläm på det. Fast det var iofs i början av spelet, så kanske måste ha lite fler kort att tillgå. Sedan vill man ju gärna ut i vida världen också


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag älskar Gwent!
Kanske är för att jag är casual spelare och just Gwent är väldigt enkelt och kul att komma igång med

Medlem

Gwent will be from heaven sent!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Ge mig!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

k3m
Medlem

Vad häftigt alltså hoppas det blir verklighet och även att spelet släpps som ett brädspel

1
Skriv svar