Jag gjorde dålig "research"...

Medlem
Jag gjorde dålig "research"...

Satt och skrev en liten text - om ett öga - och när man sitter och skriver saker helt utan restriktioner och begränsningar så kan det ibland bli lite konstigt, som detta:

(ta visa bild för att se texten lättare)

Det som blev konstigt här är, att Jason Mojica, det är en level designkompis, som jobbar på Overkill, som jag också känt via nätet i flera år tidigare.

Visade bilden för en annan kompis och det första han säger: "Är inte det den där chefen på Vice"

Och ja, så var det visst, normalt sett så skulle jag inte bry mig, det är ju mest internhumor och sådant. Fast nu tycker jag nog att Jasons namne var lite för känd och alla som söker kommer ju tro att jag menar snubben på Vice... så det blir till att ta någon annan och göra lite bättre research innan kanske

Jag är ganska dålig på att torgföra det egna spelet, men här är två av dom senaste klippen

Det är lite segt att fortfarande inte kunnat visa någon direkt multiplayer eller coop, även om det finns och har funnits länge, den är helt enkelt lite buggig med syncsaker och sådant

Aja, förresten, det finns en spelutvecklings-pod, lite av en klubb för inbördes beundran, där bland annat yours truly blev intervjuad. Jag är nog mer ett troll irl än här, citatmaskin brukar en polare kalla mig, det kanske är passande(?) (jag är överst, eftersom man inte vet hur folk på nätet ser ut så).

https://www.facebook.com/denfjardevaggen/timeline?ref=page_in...

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Jag gjorde dålig "research"...

Alltid intressant att läsa om allt som rör spelutveckling Gillade för övrigt Hammerwatch så det ska bli kul att se hur detta tar form.

Medlem
Citat:

Jag är nog mer ett troll irl än här,

Instämmer helt

Medlem

Blir ju lite extra kul att Jason Mojica (Vice) har en scarf över ögonen på sin Linked In profil hehe.,

Ser kul ut blir till att testa så småning om


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

1
Skriv svar