Påhittade fobier

Inaktiv
Påhittade fobier

Hade en riktigt rolig diskussion med en polare som verkligen har en onaturlig rädsla/motsättning mot vita Xboxar (pga RRoD och att Elite versioenrna oftast har det nya chipet).

Det sluta med att jag var ju tvungen att hitta en rolig benämning på det

Resultatet blev:

Alboxpyxisfobia

som uppdelat blir

Albo = Vit

X för "X"et i "X"box

pyxis = box/låda

fobia = onaturlig rädsla

Några andra som har några liknande ord som ni vill dela med kanske?

Medlem

Madidussolusfobia

När man är rädd för att vara full själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fobiafobia

När man är rädd för fobier.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Fobiafobia

När man är rädd för fobier.

Fobofobi heter det och finns redan.

Den roligaste är dock.

Hippopotomonstrosesquippedaliofobi

Som är fobi för långa ord.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Fairfax:

Fobiafobia

När man är rädd för fobier.

Fobofobi heter det och finns redan.

Hur blir då nästa steg? Alltså om man är rädd för folk som är rädda för fobier.

Medlem
Skrivet av cammo:

...
Den roligaste är dock.

Hippopotomonstrosesquippedaliofobi

Som är fobi för långa ord.

Hahahaha

Medlem

Inte fobi men .. elallergi. Måste fan vara den löjligaste allergin som någonsin folk tror att de har.. idioti.


signatur

Have a good time!

Såg på Outsiders en tjej som fick ett anfall så fort hon såg en tjock människa haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

jag får också anfall av tjockisar

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg på Outsiders en tjej som fick ett anfall så fort hon såg en tjock människa haha

Någon som såg på outsiders då det var en person som var elallergisk med?

Hon gick runt med nån sak runt huvudet för att skydda sig och sa "Åh, jag kan inte andas"

Inaktiv
Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Såg på Outsiders en tjej som fick ett anfall så fort hon såg en tjock människa haha

Någon som såg på outsiders då det var en person som var elallergisk med?

Hon gick runt med nån sak runt huvudet för att skydda sig och sa "Åh, jag kan inte andas"

"Intressant nog rapporterade de elöverkänsliga inget som helst obehag när de exponerades för magnetröntgenmaskinen. Trots att den alstrar ett magnetfält på 3 Tesla, en styrka som är mellan 5 till 10 miljoner gånger starkare än det magnetfält som alstras av en aktiv mobiltelefon intill huvudet!"

http://medvetenskap.wordpress.com/2008/10/25/elallergi-elover...

Medlem

Bara så ni vet menar jag att det är patetiskt, går runt med en sak på huvudet, inte så jävla konstigt att hon får svårt att andas då. Sen kommer jag ihåg att hon gjorde en massa konstiga läten då hon var ute också.. fejkat antagligen :crazy:

Skrivet av God Jul Hälsningar Aiek:

Bara så ni vet menar jag att det är patetiskt, går runt med en sak på huvudet, inte så jävla konstigt att hon får svårt att andas då. Sen kommer jag ihåg att hon gjorde en massa konstiga läten då hon var ute också.. fejkat antagligen :crazy:

Fast hon slog ju faktiskt ihop i nått slags anfall när tv teamet satte på en mobil utan att hon visste när dom skulle göra det ?!:O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

När det gäller elallergi är det inte ovanligt att besvären är äkta, problemet är att det inte är från elen de kommer.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fast hon slog ju faktiskt ihop i nått slags anfall när tv teamet satte på en mobil utan att hon visste när dom skulle göra det ?!:O

Och detta filmades utan att hon fick några besvär?

Det finns många felkällor när det gäller det där "testet". För det första vet de som filmar om att mobilen är på och kommer ju självklart, om än omedvetet, visa detta genom att de agerar lite annorlunda. Programmet är även klippt så vi vet inte hur lång tid det egentligen tog. Etc.

Medlem
Skrivet av båtsman:

När det gäller elallergi är det inte ovanligt att besvären är äkta, problemet är att det inte är från elen de kommer.

Yes, just det som är intressant. Det beror nog högst troligast på deras psyken.


signatur

Have a good time!

Medlem

Fobier... Alla fobier är väl påhittade mer eller mindre? Problemet idag är att vi låter folk komma med vad fan som helst och presentera det som ett problem, vi sätter krokben för det naturliga urvalet.

En väldigt populär "fobi" som jag stöter på ofta är clowner... "jag är rädd för clowner" och jag blir lika sur varenda gång någon kommer med det. "Håll käften, du är inte rädd för clowner det är bara skitsnack för att vara speciell".

Jag är onaturligt rädd för hajar och andra läbbiga fiskar - jag blir inte rädd då jag ser dem på tv och de hindrar mig inte från att kliva i vattnet men jag gillar dem verkligen inte... fobi? Hell no.

Är du dum, ful, trist eller bara jävligt ointressant kan du alltid gå runt och säga att du har en bokstavskombination eller en fobi. Det ändrar inte det faktum att du förmodligen behöver kamma dig.

Heeey... undra om inte jag har fobi mot folk som påstår sig ha fobier? Fobiistfobi?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Heeey... undra om inte jag har fobi mot folk som påstår sig ha fobier? Fobiistfobi?

Skrivet av cammo:
Skrivet av Fairfax:

När man är rädd för fobier.

Fobofobi heter det och finns redan.

Tyvärr, du är drabbad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hypnofobi, sömnfobi

Barophobia, rädsla för tyngdkraften :D:D:D


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av båtsman:

När det gäller elallergi är det inte ovanligt att besvären är äkta, problemet är att det inte är från elen de kommer.

Yes, just det som är intressant. Det beror nog högst troligast på deras psyken.

Mest troligast en placeboeffekt... Jag har svårt att tro det iaf. Forskning som pågått runt det har ju inte bevisat att det är sant.

Medlem
Skrivet av Brain:

Inte fobi men .. elallergi. Måste fan vara den löjligaste allergin som någonsin folk tror att de har.. idioti.

Det är en allergi som faktiskt existerar vilket inte kan vara kul för dom som har det. Många spelar säkert över men vet ett exempel som jag hörde ett radio program om. Han bodde i skogen och hans föräldrar klagade på att han inte fick rätt utbildning(han var väl en 7 år eller så). Tror inte han spelar över för det kan inte vara kul att bo i skogen med stearinljus och kokottar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Mest troligast en placeboeffekt... Jag har svårt att tro det iaf. Forskning som pågått runt det har ju inte bevisat att det är sant.

Besvären är troligtvis psykosomatiska.

Skrivet av visan:

Det är en allergi som faktiskt existerar vilket inte kan vara kul för dom som har det. Många spelar säkert över men vet ett exempel som jag hörde ett radio program om. Han bodde i skogen och hans föräldrar klagade på att han inte fick rätt utbildning(han var väl en 7 år eller så). Tror inte han spelar över för det kan inte vara kul att bo i skogen med stearinljus och kokottar.

Besvären är äkta, dock tycks de inte komma från el då provokationsstudier visat att folk som säger sig lida av allergin inte kan skilja på om elen är på eller av. Snarare handlar det om något psykosomatiskt, besvär tycks uppstå när personerna tror att elen är på.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Fargo:

Mest troligast en placeboeffekt... Jag har svårt att tro det iaf. Forskning som pågått runt det har ju inte bevisat att det är sant.

Besvären är troligtvis psykosomatiska.

Skrivet av visan:

Det är en allergi som faktiskt existerar vilket inte kan vara kul för dom som har det. Många spelar säkert över men vet ett exempel som jag hörde ett radio program om. Han bodde i skogen och hans föräldrar klagade på att han inte fick rätt utbildning(han var väl en 7 år eller så). Tror inte han spelar över för det kan inte vara kul att bo i skogen med stearinljus och kokottar.

Besvären är äkta, dock tycks de inte komma från el då provokationsstudier visat att folk som säger sig lida av allergin inte kan skilja på om elen är på eller av. Snarare handlar det om något psykosomatiskt, besvär tycks uppstå när personerna tror att elen är på.

Precis. Såg en liknande dokumentär där dom hade en mobil-telefon i fickan. När personen inte visste om det sa hon ingenting. När han sen visade telefonen så mådde hon plötsligt väldigt dåligt.

Medlem

Anatidaephobia: En onaturlig rädsla att någonstans, på nåt sätt är du bevakad av en anka.

Och kom inte och säg att det är psykosomatiskt! För jag lever med denna skräck var dag. Vet ni hur det känns att konstant kolla över axeln efter spejande fjäderfän som vill mig ont!

Jag ligger för närvarande i en tvist med försäkringskassan huruvida min fobi är befogad för sjukskrivning. Vilket jag är för tillfället. Jag kan inte jobba utomhus, nära vatten och jag vet nu även att dom har infiltrerat alla större företag och även politiska institutioner.

ankjävel!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Hade en riktigt rolig diskussion med en polare som verkligen har en onaturlig rädsla/motsättning mot vita Xboxar (pga RRoD och att Elite versioenrna oftast har det nya chipet).

Det sluta med att jag var ju tvungen att hitta en rolig benämning på det

Resultatet blev:

Alboxpyxisfobia

som uppdelat blir

Albo = Vit

X för "X"et i "X"box

pyxis = box/låda

fobia = onaturlig rädsla

Några andra som har några liknande ord som ni vill dela med kanske?

kan du inte bara acceptera att jag inte gillar xbox360 eller dess vita design??


signatur

// FeeAC

Medlem
Skrivet av trasapa:

Anatidaephobia: En onaturlig rädsla att någonstans, på nåt sätt är du bevakad av en anka.

Och kom inte och säg att det är psykosomatiskt! För jag lever med denna skräck var dag. Vet ni hur det känns att konstant kolla över axeln efter spejande fjäderfän som vill mig ont!

Jag ligger för närvarande i en tvist med försäkringskassan huruvida min fobi är befogad för sjukskrivning. Vilket jag är för tillfället. Jag kan inte jobba utomhus, nära vatten och jag vet nu även att dom har infiltrerat alla större företag och även politiska institutioner.

ankjävel!

Hahaha Den där bilden gjorde mig tamejfan anatidaefobisk.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av jedi007:
Skrivet av ThreeZool:

Hade en riktigt rolig diskussion med en polare som verkligen har en onaturlig rädsla/motsättning mot vita Xboxar (pga RRoD och att Elite versioenrna oftast har det nya chipet).

Det sluta med att jag var ju tvungen att hitta en rolig benämning på det

Resultatet blev:

Alboxpyxisfobia

som uppdelat blir

Albo = Vit

X för "X"et i "X"box

pyxis = box/låda

fobia = onaturlig rädsla

Några andra som har några liknande ord som ni vill dela med kanske?

kan du inte bara acceptera att jag inte gillar xbox360 eller dess vita design??

Var ju det jag gjorde, och hitta en benämning för det, nu kan du få hjälp Haha

Medlem

Homofobi.

När man har en pingisboll istället för en hjärna. =P


signatur
Medlem

moribuscantumfobia

Rädslan för dålig musik. En fobi som jag själv lider av...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar