Dessa hjältar vinner mest i Overwatch

Robot
Dessa hjältar vinner mest i Overwatch

Statistiken ljuger inte i det här fallet.

#overwatch


Medlem
Dessa hjältar vinner mest i Overwatch

It's high noon... stats på ultimates?

Medlem

Symmetra är en av de mer underskattade hjältarna, hon bidrar enormt till vinsterna men får nästan aldrig creds för det av laget.

Medlem

dåså, mccree inte op enl statistik


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ahris:

Symmetra är en av de mer underskattade hjältarna, hon bidrar enormt till vinsterna men får nästan aldrig creds för det av laget.

När folk inser hur pass bra det är med portaler under första objective, när det tar evigheter att gå från spawn och fram, lär det ändras.


signatur
Medlem

Som teleporterbyggare av rang i TF2 valde jag direkt Symmetra, trots att hon är ruskigt ocool.

Medlem
Skrivet av superapan:

Som teleporterbyggare av rang i TF2 valde jag direkt Symmetra, trots att hon är ruskigt ocool.

Med den indiska skinnen blir hon ändå rätt frän.

Medlem

Blizzard har verkligen lyckats skapa ett spel för ALLA där ALLA kan vara "jätta duktiga"

Autoaim, autokill , regen health , invincibility , lock on target , resurection , wallhack , freeze, lock, 1 shot 1 kill , mm....

Varenda anti-skill baserad spelmekanik som någonsin existerat i spel, per design eller fusk.

Sen att man ska kombinera alla och segra över ett annat lag kräver ju samarbete och skill på team nivå men själva personliga spelglädjet är helt dött då man blir cheesad hela tiden med alla dessa billiga sätt att bli dödad.

Cheating: The game.

Medlem

Spontant skulle jag väl vilja säga att det är rätt tydligt att anledningen till att Symmetra och Torbjörn har så hög winrate har att göra med att dom oftast spelas på defense, och det är betydligt enklare än att anfalla, inte för att karaktären är bra helt igenom.

Medlem

Master overwatch scrappar ju från blizzards overwatch-sida först när någon eller dig själv går in på din profil (gäller särskilt de som spelar på konsol), innan dess finns ju inte datan med i deras databas. Så även om de har mycket statistik så är ju långt ifrån alla inte med i den statistiken.

Värt att tänka på bara

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Glore:

Master overwatch scrappar ju från blizzards overwatch-sida först när någon eller dig själv går in på din profil (gäller särskilt de som spelar på konsol), innan dess finns ju inte datan med i deras databas. Så även om de har mycket statistik så är ju långt ifrån alla inte med i den statistiken.

Värt att tänka på bara

Ah, tack för infon.


signatur
Medlem

Inte förvånande att Symmetra, Torbjörn och D.VA har högst k/d rate.

D.VA kan ju "dö" två gånger. Symmetras och torbjörns turret kan ställa till med en hel del utan att de ens är i närheten. Sen att Torbjörns turrets siktar in sig på en nanosekund bara man sticker fram lilltån gör det ju inte bättre.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Inte förvånande att Symmetra, Torbjörn och D.VA har högst k/d rate.

D.VA kan ju "dö" två gånger. Symmetras och torbjörns turret kan ställa till med en hel del utan att de ens är i närheten. Sen att Torbjörns turrets siktar in sig på en nanosekund bara man sticker fram lilltån gör det ju inte bättre.

Värt att nämna är ju också att assists räknas som kills. D.Va får ofta in lite små-damage här och där, likaså Torbjörns och Symmetras turrets.

Medlem
Skrivet av mgmt:

Spontant skulle jag väl vilja säga att det är rätt tydligt att anledningen till att Symmetra och Torbjörn har så hög winrate har att göra med att dom oftast spelas på defense, och det är betydligt enklare än att anfalla, inte för att karaktären är bra helt igenom.

Ja, man kan inte döma någon hjälte efter k/d ratio. Vunna/Förlorade matcher ger en bättre uppfattning om deras värde för laget men man får tänka på att ingen hjälte kan prestera utan att vara backade av de andra hjältarna så det handlar om lagsammansättningen och att dessa hjältar boostar de andras prestation.

Vill man ha Play of the game som Symmetra eller D.Va (Två av mina mest spelade hjältar) så får man fan ligga i dock, det är bara Torbjörn som är enkel att glänsa med.

Medlem

Undrar hur listan skulle se ut om man filtrade bort potatis-tieret med spelare. Allt under den högsta skillnivån dvs. Förmodligen väldigt annorlunda... Utan möjligheten att göra det är sådana här listor totalt intetsägande, då t.ex.Torbjörn eller D.Va (som framstår som god tier på den här listan) inte har någonting att göra i högskillade games.

Medlem
Skrivet av kayl:

Undrar hur listan skulle se ut om man filtrade bort potatis-tieret med spelare. Allt under den högsta skillnivån dvs. Förmodligen väldigt annorlunda... Utan möjligheten att göra det är sådana här listor totalt intetsägande, då t.ex.Torbjörn eller D.Va (som framstår som god tier på den här listan) inte har någonting att göra i högskillade games.

Kommer inte att vara möjligt tills ranking implementeras men sen är det väldigt knepigt att döma något alls efter individuella hjältar; Dels för att lagets svagaste länk sänker alla medlemmarnas prestation och dels för att man ofta inte spelar en hjälte under en match utan flera stycken.

Medlem
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Tråkigt att ni publicerar en sån här icke-nyhet utan att ens nämna att den är extremt bristfällig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Tråkigt att ni publicerar en sån här icke-nyhet utan att ens nämna att den är extremt bristfällig.

Se fotnoten.

Skrivet av kayl:

Undrar hur listan skulle se ut om man filtrade bort potatis-tieret med spelare. Allt under den högsta skillnivån dvs. Förmodligen väldigt annorlunda... Utan möjligheten att göra det är sådana här listor totalt intetsägande, då t.ex.Torbjörn eller D.Va (som framstår som god tier på den här listan) inte har någonting att göra i högskillade games.

Det kommer säkert när ranked play introduceras. Men även då kommer det ju vara extremt få som spelar i den ligan, så frågan är hur pass intressant sådan data är. Jag resonerar också att det är de hyfsat hängivna spelarna som har varit inne och kollat sina officiella stats, som därmed kommer med i MasterOverwatchs skrapningar.


signatur
Medlem

Och ändå är det aldrig någon som spelar Mercy eller annan support i public.

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.

På 30 min hinner man lära sig honom, stå runt divers hörn, stun och fan the hammer, gör om 3 ggr och sedan kör high noon. Svårt... Nah

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blizzard har verkligen lyckats skapa ett spel för ALLA där ALLA kan vara "jätta duktiga"

Autoaim, autokill , regen health , invincibility , lock on target , resurection , wallhack , freeze, lock, 1 shot 1 kill , mm....

Varenda anti-skill baserad spelmekanik som någonsin existerat i spel, per design eller fusk.

Sen att man ska kombinera alla och segra över ett annat lag kräver ju samarbete och skill på team nivå men själva personliga spelglädjet är helt dött då man blir cheesad hela tiden med alla dessa billiga sätt att bli dödad.

Cheating: The game.

Det är ju ett sätt att se på saken, hahaha
Fick mig ett gott skratt även om jag inte alls håller med.

Medlem
Skrivet av kayl:

Undrar hur listan skulle se ut om man filtrade bort potatis-tieret med spelare. Allt under den högsta skillnivån dvs. Förmodligen väldigt annorlunda... Utan möjligheten att göra det är sådana här listor totalt intetsägande, då t.ex.Torbjörn eller D.Va (som framstår som god tier på den här listan) inte har någonting att göra i högskillade games.

Varför är det intressant att se statistik på matcher spelade av några promille av alla spelare? Hur drar jag som över medelbra filthy casual nytta av den meningslösa statistiken?

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

Varför är det intressant att se statistik på matcher spelade av några promille av alla spelare? Hur drar jag som över medelbra filthy casual nytta av den meningslösa statistiken?

Jag tror att han syftar på att man inte kan t.ex. nerfa sönder bastion för att han är "OP" eftersom alla wooden league players springer rakt mot honom med en support och tror att de kan vinna en 1v1 fight.

Den övre delen av spelarna(70%+) går nog bra att samla in data av och få mer korrekt data.

Om man nerfar alla de "OP" karaktärerna enligt den dåliga delen av spelarbasen så kommer det bli större klyftor mellan vad som egentligen är bra och dåligt vilket leder till 0 variation för resten av spelarna.

Edit: deras största problem enligt mig är att de borde sätta ett cap på en karaktär per lag. Det går aldrig balansera något korrekt om du kan spela 3-6 av en sorts karaktär.

Jyu
Medlem

Lite förvånad att Widowmaker inte ligger topp 3 här.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Och ändå är det aldrig någon som spelar Mercy eller annan support i public.

Det är inte min erfarenhet alls och om ingen annan gör det bör du ju själv ta initiativet. Det kanske har lite att göra med hur man matchas dock, när man har lag med lvl 30+ vet de flesta att någon bör köra support.

Medlem

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

Medlem
Skrivet av Pokergren:

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

Anledningen till varför hon är så bra heter Reinhardt. Hennes bollar gör jävla ont på de som står och gömmer sig bakom hans sköld medans de pushar payloaden. Bra turret-placering bidrar ytterligare till fördelarna. En välplacerad teleport som flankers kan använda sig av är inte heller så dumt.

Medlem

Började köra med Mercy, men testade Lucio och han är ju frän asså


signatur

Meep!

Medlem

inte förvånande alls, symmetra börjar mer o mer bli standard för o skydda ob, A räcker man får en bra start och upp med en portal sen kan man ofta cheesa sig till en seger,

lucio handlar bara om att spamma E och hålla sig vid liv väldigt simpel support och man är ständigt "on fire"

Torbjörn är också en väldigt simpel karaktär där allt egentligen handlar om att sätta sin turret på rätt plats, chokepoints elr bra dolt för en mäktig molten core ulti! potg confirmed.

med de sagt tycker jag inte det visar på att dessa karaktärer är "Op" snarare att dom är av en enklare spelstil,

mcree hade utan tvekan varit där men han kräver ändå att man vet vad man gör en dålig mcree är helt värdelös medans en bra är väldigt broken

12
Skriv svar