Dessa hjältar vinner mest i Overwatch

Medlem
Skrivet av Pokergren:

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

det handlar egentligen om att man kan köpa så mycket tid till och med vinna redan vid Obj, A dom flesta bytar bort henne direkt när man tappar Obj, A

Medlem
Skrivet av tobbush:
Skrivet av Pokergren:

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

det handlar egentligen om att man kan köpa så mycket tid till och med vinna redan vid Obj, A dom flesta bytar bort henne direkt när man tappar Obj, A

Jo precis, byter man inte från Symmetra efter A är förlorat så kan man lika gärna ge upp. Tycker fortfarande hennes winrate är off dock, antar att det räknas som en win även om hon bara körs 20% av matchen.

Medlem
Skrivet av Pokergren:
Skrivet av tobbush:
Skrivet av Pokergren:

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

det handlar egentligen om att man kan köpa så mycket tid till och med vinna redan vid Obj, A dom flesta bytar bort henne direkt när man tappar Obj, A

Jo precis, byter man inte från Symmetra efter A är förlorat så kan man lika gärna ge upp. Tycker fortfarande hennes winrate är off dock, antar att det räknas som en win även om hon bara körs 20% av matchen.

är faktiskt osäker på hur winrate på hjältarna räknas men som du säger att ha en symmetra som "last line of defence" är helt värdelöst 9/10 gånger. så antar att det räknas även om man bytar henne efter någon minut

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.

På 30 min hinner man lära sig honom, stå runt divers hörn, stun och fan the hammer, gör om 3 ggr och sedan kör high noon. Svårt... Nah

Dödar en McCree mig runt ett hörn? Gå Zarya så kommer han bli anusspräckt på några sekunder. Ett spel om counters kan väl omöjligen handla om counters? Att bara använda din stun och högerklick på McCree är inte att ha lärt sig honom då det inte funkar vid väldigt många tillfällen i strider.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.

På 30 min hinner man lära sig honom, stå runt divers hörn, stun och fan the hammer, gör om 3 ggr och sedan kör high noon. Svårt... Nah

Dödar en McCree mig runt ett hörn? Gå Zarya så kommer han bli anusspräckt på några sekunder. Ett spel om counters kan väl omöjligen handla om counters? Att bara använda din stun och högerklick på McCree är inte att ha lärt sig honom då det inte funkar vid väldigt många tillfällen i strider.

Folk som förnekar att McCree är obalanserat stark är antingen lögnare eller nybörjare.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.

På 30 min hinner man lära sig honom, stå runt divers hörn, stun och fan the hammer, gör om 3 ggr och sedan kör high noon. Svårt... Nah

Dödar en McCree mig runt ett hörn? Gå Zarya så kommer han bli anusspräckt på några sekunder. Ett spel om counters kan väl omöjligen handla om counters? Att bara använda din stun och högerklick på McCree är inte att ha lärt sig honom då det inte funkar vid väldigt många tillfällen i strider.

Folk som förnekar att McCree är obalanserat stark är antingen lögnare eller nybörjare.

Spelar han ibland och spelar ofta emot honom. Tycker han är lätt att möta. Han är krånglig att bemästra till fullo, men är inte op. De som tycker han är op är antingen nybörjare som inte vet hur att kontra karaktärer funkar, eller en person som inte vill erkänna att de blir krossade av en karaktär som inte är svår att möta.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Pokergren:
Skrivet av tobbush:
Skrivet av Pokergren:

Lite förvånad över att Symmetra ligger så pass högt. Hon är bra på defense i början av matcher men tappar snabbt när motståndarlaget börjar pusha tillbaka och avståndet avtar.

det handlar egentligen om att man kan köpa så mycket tid till och med vinna redan vid Obj, A dom flesta bytar bort henne direkt när man tappar Obj, A

Jo precis, byter man inte från Symmetra efter A är förlorat så kan man lika gärna ge upp. Tycker fortfarande hennes winrate är off dock, antar att det räknas som en win även om hon bara körs 20% av matchen.

Så är det ju inte, på defence är Symmetra värdefull ända fram till sista segmentet tack vare teleportern. Det är ju förmågan att ta fallna medspelare direkt till slagfältet som ger vinsterna i statistiken.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av dTexN:

dåså, mccree inte op enl statistik

Har aldrig tyckt McCree varit op. Han har en tuff lärningskurva och är väldigt lätt att kontra. Synd att folk är dåliga och måste ha något att klaga på bara.

På 30 min hinner man lära sig honom, stå runt divers hörn, stun och fan the hammer, gör om 3 ggr och sedan kör high noon. Svårt... Nah

Dödar en McCree mig runt ett hörn? Gå Zarya så kommer han bli anusspräckt på några sekunder. Ett spel om counters kan väl omöjligen handla om counters? Att bara använda din stun och högerklick på McCree är inte att ha lärt sig honom då det inte funkar vid väldigt många tillfällen i strider.

Folk som förnekar att McCree är obalanserat stark är antingen lögnare eller nybörjare.

Stark op är att ta i. Han är lite faceroll med stun + fan the hammer combo. Men fortfarande nödvändigt i spelet för att stoppa tracer etc. För lång distans med den kombon så är det mest RNG om man lyckas döda eller ej.

Vid medium / längre avstånd krävs högre skillcap imo för att ens kunna träffa och vara effektiv med mcr


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Phobo:

Började köra med Mercy, men testade Lucio och han är ju frän asså

När man kan göra sånt här börjar han bli riiiktigt frän:

Medlem
Skrivet av PsyX:

Blizzard har verkligen lyckats skapa ett spel för ALLA där ALLA kan vara "jätta duktiga"

Autoaim, autokill , regen health , invincibility , lock on target , resurection , wallhack , freeze, lock, 1 shot 1 kill , mm....

Varenda anti-skill baserad spelmekanik som någonsin existerat i spel, per design eller fusk.

Sen att man ska kombinera alla och segra över ett annat lag kräver ju samarbete och skill på team nivå men själva personliga spelglädjet är helt dött då man blir cheesad hela tiden med alla dessa billiga sätt att bli dödad.

Cheating: The game.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av TwiZtah:

Och ändå är det aldrig någon som spelar Mercy eller annan support i public.

Det är inte min erfarenhet alls och om ingen annan gör det bör du ju själv ta initiativet. Det kanske har lite att göra med hur man matchas dock, när man har lag med lvl 30+ vet de flesta att någon bör köra support.

Det är jag som alltid spelar Mercy/Lucio eller Reinhardt. Jag måste dock säga att det har blivit bättre nu när man matchas med 30+ level, innan det var det hemskt.

12
Skriv svar