Shrek Forever After

Robot
Shrek Forever After

De allra flesta filmlicensspel har tråkigt nog den gemensamma nämnaren "skräp". Därför är det med viss skepticism jag lite smått nonchalant kör igång Shrek Forever After, det fjärde och (förmodligen) avslutande sidospelet till filmerna om det gröna träskmonstret. Bära eller brista.

#shrek-forever-after, #silver


Shrek Forever After

Jag ser det roliga i det, men skippar nog ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag ser det roliga i det, men skippar nog ändå.

ok

Medlem

Får mig att tänka på dom gamla goda tiderna då man spelade Shrek 2 på Playstation 2, det var tider det.

Medlem
Skrivet av Fluffo:
Skrivet av walter_iego:

Jag ser det roliga i det, men skippar nog ändå.

ok

Jag kontrar ditt ok med ett åhå. Booya.

Medlem

Kan bara tillägga att PC versionen är en DIREKT PORT av konsoll versionen. Finns inte musstöd. Du kan inte ändra kontrollerna. Multiplayer är på EN(1) dator, alltså behöver du usb kontroller / bluetooth kontroller för att kunna spela flera. Tangentbord eller mus accepterar den inte som andra kontroller. Grafiken går iaf att ställa om lite vilket alltid är nått. Men att någon skulle betala för detta vore direkt lurendrejeri!

Medlem

Hur kunde grafiken hamna på plus-sidan?!?

Den är ju sjukt splittrad i texturupplösning och utformning och varierar mellan råkass och råkass med pixel shader. Och katten i hatten ser ju ut som en chokladböna i stövlar för fan.

Medlem

Hm... samma betyg som ArmA2...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av McFurry:

Får mig att tänka på dom gamla goda tiderna då man spelade Shrek 2 på Playstation 2, det var tider det.

Gamla goda tiden? 6 år sen var inte den gamla goda tiden.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Kan bara tillägga att PC versionen är en DIREKT PORT av konsoll versionen. Finns inte musstöd. Du kan inte ändra kontrollerna. Multiplayer är på EN(1) dator, alltså behöver du usb kontroller / bluetooth kontroller för att kunna spela flera. Tangentbord eller mus accepterar den inte som andra kontroller. Grafiken går iaf att ställa om lite vilket alltid är nått. Men att någon skulle betala för detta vore direkt lurendrejeri!

Ber om ursäkt för mycket sena kommentarer från min sida. Har varit bortrest. Tack för inputen ang. PC-versionen av spelet 2infinity. Recensionen baserades helt på 360-versionen och där var det smidiga flerspelarläget som sagt något jag uppskattade. Och precis som du säger att om denna finess inte fungerar speciellt bra är förmodligen PC-spelet betydligt sämre.

Skrivet av KatOne:

Hur kunde grafiken hamna på plus-sidan?!?

Den är ju sjukt splittrad i texturupplösning och utformning och varierar mellan råkass och råkass med pixel shader. Och katten i hatten ser ju ut som en chokladböna i stövlar för fan.

Katten ser absolut ut som en chokladböna (men så gör han det även i filmen). Screenshotsen lever enligt mig inte upp till hur spelet faktiskt ser ut. Åtminstone 360-versionen är mycket trevligare och framför allt mjukare grafiskt.

/Christoffer Orre

1
Skriv svar