Speltv med låg latency

Medlem
Speltv med låg latency

Hej! Jag är på jakt efter en ny TV i 45-50 tumsstorleken i typ 7000 kr klassen. Jag vill att den ska vara bra för gaming, dvs ha så låg latency som möjligt. Framförallt eftersom jag kör steamlink vilket lägger på ca 15 ms. Men ingen tv som jag kan hitta latencytester på finns till försäljning i svenska butiker - sjukt frustrerande!

Finns det någon TV ni på forumet kan tipsa om?

Tack! Mvh
Jonatan

Medlem

Vet inte med 7 tusen, men en CRT?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

Samsung KU6300 serien ska ju ha runt 20ms input delay. Annars en dyrare Sony eller liknande.

Tror du kommer ha det svårt att få ner din input delay när steam link har ca 15-25ms input delay. Gör inte precis saken lättare att TVn du köper har ca 20ms på det.
För att du ska kunna få en bättre upplevelse måste steamlink få ner input delay avservärt för att det ska funka något vidare. Tekniken är inte mogen för spel annat än Harpan och Civ.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Samsung KU6300 serien ska ju ha runt 20ms input delay. Annars en dyrare Sony eller liknande.

Tror du kommer ha det svårt att få ner din input delay när steam link har ca 15-25ms input delay. Gör inte precis saken lättare att TVn du köper har ca 20ms på det.
För att du ska kunna få en bättre upplevelse måste steamlink få ner input delay avservärt för att det ska funka något vidare. Tekniken är inte mogen för spel annat än Harpan och Civ.

Jag skrev fel - jag menade display latency och inte input delay. I vilket fall har du rätt i att tekniken kan bli mycket bättre, men många tycks trots detta tycka att steamlinken funkar väldigt bra (det gör den även för mig, men inte med min TV). Det är väl främst i multiplayer som det inte skulle funka.

Tack för tipset!

Medlem

Brukar ju finnas en "Game Mode" inställning på det flesta tv-apparaterna som ska hjälpa sänka responstiden.
http://www.displaylag.com/how-to-enable-game-mode-on-your-hdt...

Annars har jag alltid hört att Sony Bravia ska vara dom med bäst responstid

Medlem

Se ifall du kan hitta någon billig plasma-TV i väntan på att OLED gått ner lite mer i pris. Kan dock bli svårt att hitta dessa idag då de större tillverkarna har slutat producera dem.

Medlem

Behöver du ens oroa dig? För 5-10 år sen, men nu har tekniken utvecklats så pass mycket. Messa Inet och fråga. De kan ju allt!

1
Skriv svar