Overwatch får stor internationell turnering under Gamescom

Medlem

Det jag undrar är hur man är proffs eller lirar i ett proffslag när spelet funnits i nån vecka! Blir man automatiskt proffs när man streamar sin spelsession? (betan inkluderat i frågan)

Medlem
Skrivet av Zainter:

Det jag undrar är hur man är proffs eller lirar i ett proffslag när spelet funnits i nån vecka! Blir man automatiskt proffs när man streamar sin spelsession? (betan inkluderat i frågan)

Det har som sagt varit turneringar i OW nästan ända sedan closed beta.
Flera av proffsen i OW var redan ettablerade inom TF2-scenen.

Medlem

Hoppas också att de gör som Gosugamers tournaments no stack rule. Har man någonsin sett en turnering utan den reglen, vet man att den behövs. Så otroligt tråkigt att kolla på dubbel Winston och dubbel Widow som näst intill är omöjligt att vinna mot då attack/defend är ett skämt.

Dessutom spelas mer heroes som aldrig skulle setts i competitive.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Jag tror det är sagt att man inte kommer kunna ha fler än en av varje hjälte i Ranked. Jag minns dock inte var jag läste det, eller ens om det var något som var bestämt eller bara en tanke.

De matcher jag har sett har det funnits dubbletter. Två McCree, två lucio, en Zarya och någon till har varit meta ett tag på tävlingsscenen i OW (funnits turneringar sedan stängd beta)

Som ovan skribent nämner har dessa turneringar inte varit Ranked, utan Custom. "Hjältebegränsningen" skulle i så fall som sagt bara gälla Ranked Games, vilket sägs komma under juni månad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Nej, det skulle det inte vara.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Balansen och en stor del av gameplay ligger i att andra laget är helt fria att byta till en klass som krossar Winston när som helst. Vet inte hur du kan tycka att två Winstons skulle vara ett problem, det finns flera klasser som krossar dem på några sekunder.

Aa precis, det är bara att byta gubbe, jättesimpelt, det är därför varenda proffslag har problem med att hantera de.

Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Att du inte vet hur man gör är verkligen inte samma sak som att det inte går.

Ett exempel på vad man skulle kunna göra är t ex att saker blir sämre ju fler av samma hero det är.
Winstons ulti skulle t ex kunna få ett par sekunder kortare duration om det är fler än en Winston i laget.
Det finns många sätt att balansera det på, och som sagt - bara för att du inte har svaret på det är det inte omöjligt.

Hans ult är knappast problemet. Hans hopp gör 50 damage och hans attack har 60 dps. Två Winstons = smälter allt. Cycla sköldarna ordentligt och ni är ostoppbara.

Hur nerfar man? Går inte utan att göra extremt konstiga saker som bara skulle förvirra alla casuals som spelet är till för.

Då är det ju underligt att alla dessa 'proffslag' (Som till stor del är nybörjare i Overwatch som alla andra) inte kör med två Winstons. Två Zenyatta är något långt mycket vanligare på den scenen.

Jag tror ärligt talat inte att du har en aning om vad du snackar om, du erkar knappt ha spelat Overwatch, än mindre Winston;
Winstons DPS suger för det första mot allt utom de tunnaste hjältarna och har ingen range alls, skölden är svag och har för lång refresh för att cyclas effektivt på det sätt du säger. Det är dessutom bara att gå till insidan av skölden för att neutralisera effekten.
Som tank är han helt beroende av att vara mobil för att överleva, skölden är inget personligt paraply.

Uppenbarligen inte du som spelar Overwatch. Dubbel Zenyatta? Snackar du innan han blev nerfad eller? Alltså flera månader sen. För just nu är han sämsta snubben i spelet.

Här har du ett proffs som beskriver problemet och säger att det använts i månader
https://www.twitch.tv/a_seagull/v/71081454?t=05h07m12s

Jag snackar dubbel Winston, en Winston är helt fine. Dubbel Winston = 100 damage av att de hoppar på en, sedan 120 DPS för att deras attacker stackar. Knappast så att du har tid att gå in i skölden då du smälter på en sekund och dessutom skulle en någorlunda bra Winston blockera dig från att göra detta.

Medlem

Är det bara jag som är beroende av spelet?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det här kommer bli kortvarigt.

Varför tror du det? Jag tycker det är extremt roligt att spela och att kolla på. Ser inte att jag skulle tröttna inom den närmaste framtiden.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Är det bara jag som är beroende av spelet?

Det är 7 miljoner som köpt spelet, så jo det är nog bara du.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Lolflakes:

Är det bara jag som är beroende av spelet?

Det är 7 miljoner som köpt spelet, så jo det är nog bara du.

Fast man blir inte beroende bara för man köpt ett spel.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Lolflakes:

Är det bara jag som är beroende av spelet?

Det är 7 miljoner som köpt spelet, så jo det är nog bara du.

Fast man blir inte beroende bara för man köpt ett spel.

Det är det ingen som påstått heller.
Om 7 miljoner köpt spelet finns det troligen fler än en person som känner så.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Lolflakes:

Är det bara jag som är beroende av spelet?

Det är 7 miljoner som köpt spelet, så jo det är nog bara du.

Fast man blir inte beroende bara för man köpt ett spel.

Det är det ingen som påstått heller.
Om 7 miljoner köpt spelet finns det troligen fler än en person som känner så.

Du måste vara rolig på fester. Har du aspbergers? Min mening var ett sätt att beskriva att jag älskar spelet.

Varför inte bara säga "du måste ha rätt" eller nått sånt istället för att börja kränka, är du en idiot?

12
Skriv svar