Premiär! Se 60 minuter med multiplayer från Battlefield 1

Medlem

Säkert kul för de som inte bryr sig om autentisk ww1. Vill ha visselpipor och rusningar upp för stegarna. Detta var mer ett enmanskrig. Vapnen vet jag inte. 99.9 procent av britterna hade Enfield. Och kpist var en raritet

Medlem

Ser riktigt roligt ut, enligt mig! Positivt överraskad av vad jag såg, det enda som var negativt var den kvinnliga voice overn som berättade att man har förlorat ett objective. Kändes lite malplacerat.

Skribent
Skrivet av Javas:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Johan Olander:

Är försiktigt optimistisk till spelet. Kan bli bra.

Johan, har dom sagt något om det där eländiga sattyget vid namn Battlelog ska förpesta tillvaron för BF1 eller inte?

BF1 kommer ha en ingame server browser.

https://twitter.com/battlefield/status/730058288411324416

Hallelujah!

Amen!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Javas:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Johan Olander:

Är försiktigt optimistisk till spelet. Kan bli bra.

Johan, har dom sagt något om det där eländiga sattyget vid namn Battlelog ska förpesta tillvaron för BF1 eller inte?

BF1 kommer ha en ingame server browser.

https://twitter.com/battlefield/status/730058288411324416

Hallelujah!

Amen!

Den säger ju ingenstans att det kommer vara en "in-game server browser"... bara att spelet kommer ha en server browser så som frågan lyder, så det kan lika gärna innebära Battlelog baserat. MEN HOPPAS PÅ SJÄLVA F*N ATT DET BLIR IN-GAME SB.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zumo:

Besvikelse.. BF4 i annat skin och liiiite annorlunda gameplay. Ser mer ut som en mod till BF4 än ett eget spel. Men så är det jämt numera antar jag............. Eller så har jag helt enkelt blivit för gammal och tråkig för att vara nostalgisk.

Gör en total remake av bf1942 i frostbyte och jag lovar att jag ska sluta mitt jobb

Det bästa med den här streamen var Snoops segergester.

Jag tror det är lite svårare att imponeras när man blir lite äldre. Samtidigt är det kul att du anmärker på reskins, och helst av allt vill se Battlefield 1942 i ny spelmotor. Ingen kritik, jag förstår hur du tänker


signatur
Medlem

det blir en fett nope på den. "Åh kolla, alla springer som yra höns och tanksen kör i typ 30 knyck. WAR!" nä, sunkigt.

Medlem

To be fair, hade detta varit WW2 och fler hade accepterat utbud och tillgång av diverse vapen - då hade ändå 64 spelare inte varit det bästa sättet att visa upp det på. Förutsatt då att kartan som spelas inte är enorm, för det blir nämligen grötigt. Jag valde konsekvent bort att spela 64 spelare i BF1942 av just den anledningen. Denna karta verkade inte alls särskilt stor, och jag önskar givetvis att det finns några riktigt stora kartor också

Medlem

Jämställdhetstjafset som har fått Dice till att använda en kvinnlig röst till information om slagfältet?

Känns verkligen fel att höra henne iallafall.
Men vad vet jag, kanske är en äkta kvinnohatare bara

Medlem

Gillar vad jag ser Gillar att huden liknar den i Battlefront, lite enklare. Huden i bf4 tyckte jag tog upp för mycket yta på skärmen.

Förstår inte gnället på vapen utbudet, båda sidor utvecklade nya automat vapen i slutet av kriget så det är ju klart dem kommer finnas med och folk kommer använda dem. Vill man bara köra med bolt action eller semi-auto så får man leta upp nån server som bara tillåter dessa vapen

"BF4 reskin/mod"? Båda kör med samma motor, vad hade ni väntat er

Medlem

Bara det har HC så är jag nöjd.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Tycker det ser ut som ett reskin av BF4.

LOOOOOOOL! Alltid nån som gnäller på att det är ett reskin av ett tidigare BF. "Det är reskin förutom nya kartor, vapen, fordon osv.." Som Carl skrev, tror det är svårare att imponeras när man blir äldre. Anledningen att alla har kikarsikten och automatvapen kan bero på att det är viktigare att spelet är roligt än realistiskt. Om det senare är mer din sak kan jag varmt rekommendera Red Orchestra 2

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jämställdhetstjafset som har fått Dice till att använda en kvinnlig röst till information om slagfältet?

Känns verkligen fel att höra henne iallafall.
Men vad vet jag, kanske är en äkta kvinnohatare bara

Vad är det du stör dig på - faktumet att det är en kvinnlig röst, eller att du inte gillar just denna? Stor skillnad, och jag är övertygad om att det kan göras bra med en kvinnlig röst. Jag håller med dig om att den inte känns rätt, däremot tror jag att det är placeholder varför det inte känns lönt att dra för stora växlar av det i nuläget.

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

EA försöker slå rekord i att samla så mycket människor som möjligt som inte är ett dugg intresserade av spel. Höll på att explodera när tjejen (vem det nu var) sa att hon var rädd och inte spelade nå spel.

Bra reklam EA, bra reklam!

Hur vet du att ingen av dem inte är det? Om de visar sig att de har ett spel på mobilen som de spelar varje dag så dör ditt påstående på direkten. Det är väl dessutom bra att inkludera allt från folk som spelat spel länge till folk som inte spelar så mycket spel för att få en helhetsbild av vad folk tycker om spelet.

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ni som klagar på arkadgrejen mm. Battlefields hardcoreläge : ingen hud, ingen 3dspotting , ingen regenerande hälsa på infanteri eller fordon, vapnen har magasin och ingen 'ammopool', högre skada på alla vapen. Testa det. Jäkligt bra bara. Kommer säkert här med.

Medlem
Skrivet av Zvorak:

Hahaha, pajasfaktorn på detta är enorm.

Tråkigt att du känner så. Personligen tycker jag det är extremt roligt att gaming blivit så pass erkänt.

Medlem

Jag tycker att det var en avslappnad och skön stämning på konferensen, inte massa slipsfi**or eller stela och pretentiösa människor.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tycker BF1 ser riktigt kul ut. Gameplay påminner mycket om BF1942.

Medlem

På tok för många som springer runt med kpist, i WW1 hade de flesta bolt-action. Gör kpist till sällsynta pickup-vapen istället.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

12
Skriv svar