Nytt God of War avtäckt! Fornnordisk mytologi och brutal bossfight i första trailern

Robot
Nytt God of War avtäckt! Fornnordisk mytologi och brutal bossfight i första trailern
Medlem
Nytt God of War avtäckt! Fornnordisk mytologi och brutal bossfight i första trailern

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

Medlem
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

The last of us remastered är ett riktigt bra spel också som du kan köpa till PS4an. GTA V är ju faktiskt roligast att spela på konsoll också om man gillar såna spel


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

GTA V är ju faktiskt roligast att spela på konsoll också om man gillar såna spel

Jasså? Sen när då?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av omEn:

This. Nu har jag ännu ett skäl att köpa en PS4.

Detta och Uncharted 4 blir mumma. Dock känns det fortfarande ganska hjärndött att köpa en hel konsol för två spel. Får vänta tills priserna faller ännu mer eller låna en från en polare

The last of us remastered är ett riktigt bra spel också som du kan köpa till PS4an. GTA V är ju faktiskt roligast att spela på konsoll också om man gillar såna spel

Spelade Last of Us på PS3, äckligt bra spel Enda skälet till att jag hade en PS3a var alla Uncharted spel, God of War samt The Last of us. Annars är jag en inbiten Xbox gamer då de spelen som släpps där tilltalar mig mer samt ekosystemet och inte minst kontrollen.

GTA IV har jag på XB1 men har inte spelat det speciellt mycket då jag även hade det till Xbox 360 och hade spelat klart det. Samt att laddtiderna i GTAV var lite för många och långa vilket fick mig att ruttna lite. Men det kanske är bättre nu, har inte spelat det på väldigt länge (heists var sjukt kul med vänner).

Detta såg ju ut att kunna vara intressant, förutom Kratos så såg det inte alls av vad jag väntat mig att se i God of War. Kommer hålla ögonen öppna här

Medlem

Kudos för att dom släpper gameplay-trailer Gillar dock inte kamera perspektive och fördumningen av spelet. Förhoppningsvis är inte det här representant för hela spelet.

Medlem

HELVETE vad snyggt!

Medlem

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Medlem
Skrivet av Buio:

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Det är väl en ny huvudkaraktär som jag förstår det?

Medlem

Spontant känns den grekiska gudomen som en mycket, mycket bättre backstory, då det finns gott om jättelika monster att slåss mot. I fornnordisk mytologi är det mer människolika varelser. Men om man köper hybridmytologin så såg miljöerna rätt intressanta ut.

God of War har alltid haft väldigt enformiga färgskalor, förhoppningsvis kan det bli ändring på det nu när man flyttar sig norrut mot grönska och snö.

Medlem

Äntlingen! Nu vill jag krama om min PS4:a!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Käns som att det är väldigt annorlunda än dom gamla gow spelen men jag är öppen för ändringar bara dom är bra

Medlem

kommer det inte till pc ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kommer det inte till pc ?

Aldrig gjort och kommer aldrig att göra... Tyvärr

Medlem

fick Skyrim vibbar av detta... inget fel i det iofs men jag önska att Skyrim varit mer som detta

Medlem

Så. Hur stor kommer Midgårdsormen vara tror ni? *dräggel*

Medlem
Skrivet av Buio:

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Han lär nog sätta asarna på plats ska du se!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Buio:

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Det är väl en ny huvudkaraktär som jag förstår det?

Jag har inte ens lirat de tidigare spelen i serien, så jag vet inte, men det ser väl ut att vara samma? Dessutom kan man använda någon ability som heter "spartan rage" i spelet (syns i videon)...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Buio:

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Det är väl en ny huvudkaraktär som jag förstår det?

Jag har inte ens lirat de tidigare spelen i serien, så jag vet inte, men det ser väl ut att vara samma? Dessutom kan man använda någon ability som heter "spartan rage" i spelet (syns i videon)...

Trailern verkar visa en prolog eller introduktion av något slag, kanske inte ens en del av det färdiga spelet, så det är mycket möjligt att man får styra någon annan i spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta ser intressant ut. Nordisk mytologi är alltid roligt.

Medlem

"Spartan's Rage"? Hade det inte varit bättre ifall de döpt det till "Berserker's Rage" om det nu ska handla om nordisk mytologi.

Medlem

Father of the year.

Medlem

Låter inte riktigt som samma röstskådespelare, kanske är samma men lite nerspelad iom karaktärens ålder?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har längtat efter nordisk mytologi länge nu.
Kommer bli grymt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet som sådant ser intressant ut, men har väldigt svårt för den kameravinkel dom valt. Ser helt snett ut, ungefär som att köra bil samtidigt som man hänger ut genom fönstret...

Har inte spelat tidigare spel så vet inte om det är standard i dessa spel, men om det är så har det i så fall gått att ändra kameravinkeln till rakt bakom (snett ovanifrån) i inställningar i tidigare spel?

Medlem
Skrivet av psiko:

Spelet som sådant ser intressant ut, men har väldigt svårt för den kameravinkel dom valt. Ser helt snett ut, ungefär som att köra bil samtidigt som man hänger ut genom fönstret...

Har inte spelat tidigare spel så vet inte om det är standard i dessa spel, men om det är så har det i så fall gått att ändra kameravinkeln till rakt bakom (snett ovanifrån) i inställningar i tidigare spel?

I tidigare spel så har kameran varit en bit bort, vilket jag hade hellre föredragit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

han verkar för mesig och snäll för att vara Kratos (eller vad nu han ska föreställa)

Medlem

De borde verkligen ta in Travis Willingham som röstskådis åt honom, så får vi Critters äntligen ett spel med Grog Strongjaw!


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Buio:

Så är det tänkt att Kratos nu ska slakta nordiska väsen och gudar? Den veke spartanen, hah.

Han har fått lite mer fjun på hakan nu, så han har kanske blivit starkare nu när han får slåss mot riktiga asar ;D

12
Skriv svar