E3 – FZ betygsätter presskonferenserna!

Medlem
E3 – FZ betygsätter presskonferenserna!

EA var solklart sämst i vanlig ordning. Seeeegt med en massa snack och väldigt fattigt på gameplay. När väl spel visades så var ögonblicket nästan över direkt och en massa zzznack istället. Somnade till lite
Men det är mitt tycke <(^-^)>


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Håller med om att EA var riktigt undermåligt och att Sony dominerade.

Medlem

Inte ett år för E3 för min del. Den största överraskningen för mig var Skyrim Special Edition och det är ändå inte något så värst stort.

Önskar att vi fått se något av Final Fantasy 7 Remake.

Medlem

Sony alltså!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker E3 var ganska tråkigt i år, inget nytt, nästan alla spel visste man ju redan om på förhand. Dock av det lilla nya man fick se så är jag mest pepp på Spider-Man, ser ut att kunna bli uppföljaren till PS2:ans "Spiper-Man 2" man har väntat på.

Medlem

Nintendos var en stor gäspning, gamla kor som ska mjölkas på mer pengar.

Skulle inte Take-Two (Rockstar) vara på mässan? give rdr2 pls ^^

Medlem

Vettiga betyg men jag hade dock växlat plats på betygen för EA och Bethesda.

Sony låg före alla andra med intressanta titlar som Death Stranding, Horizon, Resident Evil 7, God of War, Days Gone och Spiderman.

Medlem

De titlar som intresserade mig var Battlefield 1 och Pokémon Sun/Moon.

Medlem

Xbox anywhere var hade helt klart mest betydelse för min del. Jag hade hoppats på xbox 360 bc och även gammla xbox spel skulle funkat på PC (med kontroller då så klart) men man får väl nöja sig med att man kan spela de nya på både Windows 10 och Xbox. Hoppas fler 3rd party devs ansluter sig till detta programet.

Medlem

Kul kommentar, Sony visade mer intressanta spel, det beror ju på vilka spel man gillar.
Att visa upp 2 nya konsoller och många spel är väl intressantare än att bara visa upp spel,
För Sony visade inget från vare sig VR eller ps4 K ?

Medlem

Sony visade inte upp ett enda intressant spel enligt mig så dom får sämst betyg.

Ubisoft visade upp mera Ghost Recon så jag förlåter deras pinsamma dansnummer och lika pinsamma inhyrda värdinna som vare sig är intresserad av eller kan något om spel.

Övriga hade ett eller annat halvintressant spel att visa upp.

Men eftersom Bethesda hade Både Prey och Dishonored 2 att visa upp så har vi en vinnare.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Klassiskt FZ. Guys vann inte Sony förra året när dom visade FF7, dead horizons och Last Guardian? och Kojimas utomordentligt pretentiösa teaser kommer tidigast vara ett färdigt spel 2020 och nu överdriver jag inte utan tittar endast tillbaka på hans tidigare överhypade och underpresterande spel.

Vinnarna är som vanligt vi gamers.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

Sony visade inte upp ett enda intressant spel enligt mig så dom får sämst betyg.

Ubisoft visade upp mera Ghost Recon så jag förlåter deras pinsamma dansnummer och lika pinsamma inhyrda värdinna som vare sig är intresserad av eller kan något om spel.

Övriga hade ett eller annat halvintressant spel att visa upp.

Men eftersom Bethesda hade Både Prey och Dishonored 2 att visa upp så har vi en vinnare.

Såg inte konferensen utan bara något litet klipp, men var det inte Aisha Tyler aka Lana Kane som agerade värd för Ubisoft?

Medlem

Fick man inte se något från cyberpunk 2077??

Medlem

1. Sony (5 solar)
2. Microsoft (3,5 solar)
3. Bethesda (3 solar)
4. EA (2 solar)
5. Nintendo (1,5 solar)

Medlem

Tycker det var en ganska tråkig och medioker E3. Svårt att se vad som gör att Sony skulle sticka ut och få en 4:a, hade nog satt 2-3 rakt över på allihop.

Lite konstigt att ni sätter betyg på Nintendo innan dom har fått chansen att visa upp allt dock. Men det känns inte som att FZ:a är så intresserade av Nintendo längre rent allmänt heller.

Ambassadör
Xbox

Det enda av egentligt intresse från E3 var ju Xbox Scorpio. I övrigt mest gäspningar. Hur Sony kan få högst betyg förstår jag inte.

Bethesda var väl mest underwhelming av allt; mobilspel och remakes? Pfft, trams.


signatur

Jump in.

Medlem

Off topic, snälla ta bort moguled stream addsen på sidan. Hur mycket betalar dom er för det här?

Medlem

Skulle inte ROCKSTAR göra ett tillkännagivande på E3?? Har följt FZ relativt dessa dagar men inte sett ett jota .. So give it to me plz . RED DEAD 3 ?!?!?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Såg inte konferensen utan bara något litet klipp, men var det inte Aisha Tyler aka Lana Kane som agerade värd för Ubisoft?

Jo, och skillnaden mellan att lyssna på en inhyrd skådis och en som arbetar i branschen som t.ex. Jade Raymond eller Amy Hennig är enorm. Tylers "intresse" för spelen hon pratar om känns falskt i mina öron. Men hur som helst var det inte hela världen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Medlem

Sony var bäst men som PC gamer så tyckte jag Microsofts var mest intressant, en hel del spel som kommer till Windows 10.

Medlem

Jag tänker gnälla på att ni har fel för att ni har andra åsikter än mig

EA var rätt genomuselt. Inget nytt. Det enda roliga var lite info om titanfall 2 som faktiskt ser ut att bli ett färdigt spel till skillnad från ettan.
1/5

Bethesda tycker jag levererade en mycket bra konferens. Att vi inte skulle se ett nytt elder scrolls var ju rätt givet. Mycket dishonored 2! Prey ser ut att ha en del system shock-vibbar.
4/5

Microsoft rullade på i rätt hög fart. Stor satsning på wibdows 10. Hoppas bara de löser eländet som har följt alla spel som släppts via den platformen. Kul att we happy few fick en del scentid. Det ser helt fantastiskt ut.
3/5

Pc gaming show visade ju helt klar upp flest intressanta spel. Mount & blade 2, dawn of war 3 och massa annat coolt. Rätt trevlig show också. Inte så mycket hype,bra info etc.
4/5

Ubi... vad hände egentligen? Aisha är helt fantastisk. Hon lyser upp e3. Hon är så mycket bättre på scen än alla bolagsexecutives som annars står och pratar lite torrt. De visade upp spel som ser väldigt bra ut också, for honor, fractured but whole, steep, star trek vr men pacingen
var rätt off. Så det kändes löjligt segt stundtals. Men, likväl kul spel.
3/5

Sure Sony körde på med spel efter spel, men det var väldigt lite där som jag kände mig sugen på att spela. Det var generisk tredjepersonsaction till höger och vänster. Och ett nytt David Cage-spel. Inte direkt något att känna sig särskilt hypead över.
2/5

SoL
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Något sådant säger ju bara en xbox " fanboy" som inte kan acceptera att konkurrenten vann lol

Medlem

EA fick alldeles för högt betyg.

Det var uruselt.

Snarare 1/5

Och ja, Sony vann detta E3(igen)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sony 5/5, vann ganska enkelt.

Ni som klagar på att Microsoft fick så lite. Fan spelar det för roll om man släpper nya konsoler när man inte har nån spel

Tyvärr har jag en Xbox one själv.

Medlem

Sony vann imo, köpte t om en ps4 igår tack vare allt smaskigt Sony visade upp. Känns skönt att äntligen kunna spela The last of us och Uncharted som man missat.

Sen vill jag ge Microsoft pluspoäng för sin Play everywhere strategi. Nu kan man njuta av sin ps4 utan att missa framtida MS titlar Bra tider att leva i


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Tycker folk överlag dömt Nintendo väl mycket då de faktiskt kört sin Treehouse stream igår och idag för att visa diverse titlar.

EDIT: Helst om man räknar till precis nu 23.08 15/6. Visat väldigt mycket mer spel än bara Zelda och Pokemon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar