Calle har testat Battlefield 1 – här är hans dom

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, såg denna, har någon en kommenar? Är det inga fransmän i?

Man har inte direkt fått sett så överdrivet mycket egentligen. St. Quentin ligger i Norra Frankrike. Nästan på gränsen till Belgien som i sin tur var en Brittisk sektor under första världskriget. Fransmän kommer antagligen att dyka upp i spelet bara att de inte har visats ännu.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?

Snoop gjorde slut på allt.

Hehe, tänkte på denna:

Handrullad cigarett. Man ser på röken att det inte är "weed".

Skrivet av Davisx3m:

Helt sjukt att de skippar Frankrike. Ryssland kan jag förstå då det kan fungera som DLC. Men vi har ju redan Franska banor?!?! Men inget Frankrike, helt befängt!
Enligt en Fransk tidning förövrigt så kommer Frankrike komma som DLC, men den tidningen kan man tydligen ej lita på.

Hela västfronten var indelad i "sektorer" under kriget. Norra delarna var beskyddade av britterna medan mellersta och södra Frankrike var indelad i Franska och Italienska sektorer. Vi har fått sett en bana och en trailer. Det är inte mycket direkt.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Man har inte direkt fått sett så överdrivet mycket egentligen. St. Quentin ligger i Norra Frankrike. Nästan på gränsen till Belgien som i sin tur var en Brittisk sektor under första världskriget. Fransmän kommer antagligen att dyka upp i spelet bara att de inte har visats ännu.

Hela västfronten var indelad i "sektorer" under kriget. Norra delarna var beskyddade av britterna medan mellersta och södra Frankrike var indelad i Franska och Italienska sektorer. Vi har fått sett en bana och en trailer. Det är inte mycket direkt.

Jo, men hoppas det inte blir betal-DLC. Men med alla Season Pass och så vidare i bagaget så skulle det inte vara förvånande.

Skrivet av Dizzz:

Handrullad cigarett. Man ser på röken att det inte är "weed".

Meh, ta inte bort det roliga


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Men automatvapen fanns ju och utvecklades bra mycket under slutet av kriget. Så självklart kommer folk använda sig av dem. Var väl lite samma i BF1942 när man spelade det, automatvapen var väl inte det vanligaste även under andra världskriget men när man spelade sprang dem flesta runt med sådana ändå
Kommer säkert finans servrar där automatvapen begränsas till ett visst antal för dem som söker mer realism. Precis som i BF4 där "DMR" och snipers är begränsade på en del servrar.

Bästa skulle vara om DICE själva gjorde gruppsystemet som det är i t.ex. Squad, Arma eller Insurgency där varje grupp har en förvald uppsättning med "klasser" och du som spelare väljer en position i gruppen som är ledig. På så vis blir grupperna fyllda också med bra balans på bägge lag.

Medlem

Battlefront med WW1 skins

Nä men som vanligt, helt fantastiska ljud.
Dom verkar ha jobbat mer på att optimera för ökad destruktion än t.ex fordonens fysik.
Hoppas de har lagt tid på nätkodning också

Och satan vad skönt det är att höra spännande och vacker stråkorkester framför sönderdistad bas.
Tycker dock inte att banorna ser särskilt stora ut som jag hoppats på. Jävligt skönt att se dessa animationer som saktar ner spelet lite

Skägg.
10 Chambers

Kommer skrivna intryck senare idag.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kommer skrivna intryck senare idag.

"Idag" <tick tock>

Redaktör
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kommer skrivna intryck senare idag.

"Idag" &lt;tick tock&gt;

Sätter mig med Calles text nu. Pubbas inom två timmar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av blackidus:
Skrivet av Tarmböld:

Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.

Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.

Men automatvapen fanns ju och utvecklades bra mycket under slutet av kriget. Så självklart kommer folk använda sig av dem. Var väl lite samma i BF1942 när man spelade det, automatvapen var väl inte det vanligaste även under andra världskriget men när man spelade sprang dem flesta runt med sådana ändå
Kommer säkert finans servrar där automatvapen begränsas till ett visst antal för dem som söker mer realism. Precis som i BF4 där "DMR" och snipers är begränsade på en del servrar.

Bästa skulle vara om DICE själva gjorde gruppsystemet som det är i t.ex. Squad, Arma eller Insurgency där varje grupp har en förvald uppsättning med "klasser" och du som spelare väljer en position i gruppen som är ledig. På så vis blir grupperna fyllda också med bra balans på bägge lag.

Problemet med det upplägget är att det alltid finns den där snorungen som har en snabbare dator och tar säg sniperklassen hela tiden och man får i slutändan sitta där med sin ärtskjutare och bli plockad av någon på avstånd hela tiden. Med tanke på de fåtaliga klasser som brukar finnas i BF-serien så vore det kontraproduktivt att lösa det på just det sättet.

12
Skriv svar