Robot
Demon's Souls

Casualkorstågets antites är äntligen här. Demon's Souls är hardcore. Så hardcore att det får hårdrockare att fläta håret och provspela som Pippi Långstrump, satansdyrkare att byta sida och gamers att jubla.

#from-software, #demons-souls, #sony


Medlem
Demon's Souls

Väldigt sugen på att köpa det. Har dock inte stålarna till det för tillfället!

Medlem

Haft spelet ett halvår nu ungefär, fortfarande inte dragit igenom värld 1


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tyvärr har jag inte pengar för det här just nu, men någon gång i framtiden så!

Medlem

Får nog bli köp iaf har väntat länge på ett brutalt svårt spel ^^ Så får hoppas det är dä

Medlem

Härlig recension. Verkar vara ett ruskigt bra spel, frågan är om det är värt det om man inte spelar så många timmar i veckan.

Medlem

Skit bra recension Jonas ! Eftersom det stämmer bra med mina erfarenheter dock så 70000 själar att förlora är inte så farligt har som mest förlorat 1 miljon då blev jag lite ledsen. Jag kommer nog köpa Europa versionen med efter detta .

mis
Medlem

Riktigt bra spel för att komma ifrån buttonmashandet som allt annat är nuförtiden


signatur

etqw?

Medlem

black phantom edition bokades dagen jag fick reda på att det skulle komma till europa. awesome!
köpte US-versionen från början, men eftersom jag är svag för collector editions osv så vart detta ett värt köp. ett plus är ju också att spelet är fruktansvärt billigt med tanke på vad man får med i black phantom edition.

Skrivet av Hator:

Skit bra recension Jonas ! Eftersom det stämmer bra med mina erfarenheter dock så 70000 själar att förlora är inte så farligt har som mest förlorat 1 miljon då blev jag lite ledsen. Jag kommer nog köpa Europa versionen med efter detta .

Tackar!

Och herregud, en miljon själar? Då vete tusan om jag inte skulle hoppat från balkongen (lugn, lugn, jag bor på första våningen)!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Som Klosterkatten säger, har haft spelet dryga halvåret och inte kommit särskilt långt. Det är riktigt B att dö när man samlat ihop så mycket och slösat åtskilliga timmar på det, för att sedan dö igen. Och igen. Och igen och igen. Det är oftast svårt för mig att motivera att fortsätta under samma sittning efter att man har dött. Men man fortsätter ändå för att det är så jävla belönande att ta sig vidare, veta exakt var fienden kommer och hur den besegras.

Utmärkt spel dock.

Quake-konnässsör

Spelet är klart värt och köpa till PS3an om man tycker om RPG spel. Blir lika arg varje gång demonerna kickar arslet av en. En sak är klar, man kommer att dö.... en massa jävla gånger.

Medlem

Verkar intressant, har hört mycket om detta spel och det här gjorde en lite mer sugen


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har spelat spelet i snart ett halvår ungefär.

Några grejer att notera ;
När du klarar spelet börjar spelat om som New game + .
Då är det 8% svårare (fienders hp , skada osv) , och detta fortsätter flera ggr , tror jag är uppe i new game ++++ nu.

Och 1 miljon själar är i stort sätt ingenting.
Man farmar ihop ungefär 4-5 miljoner själar i timmen sen när man börjar hålla på det med det.

Grym spel, verkligen ett av mina absoluta favoriter igenom tiderna.
Känslan av att ta en av bossarna på svårare svårigheter är helt underbart , och känslan av att invadera någons värld och slå ihjäl dom strax innan bossen är också sjukt tillfredställande (Eftersom dom får börja om från början och allting respawnar >:} )

Värt köp! KÖP för böfeln!

Medlem

Herregud Charlie Simon... Jag är imponerad!

Men att det orsakar så mycket smärta till sig själv när man blir dråpligt dräpt blev helt enkelt för mycket för mig!

Killade dock 2 av bossarna... d v s 2% av spelet...

Testa om ni har möjlighet... man måste nog ha spelat det om man är en riktig "gamer" al la 2010!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Synd att jag inte har en PS3, för detta spel verkar ju asskul!!
Visserligen är väl inte mitt tålamod nåt bra heller, tillslut så flyger väl en handkontroll ut genom fönstret tillsammans med skivan.

Medlem

första ps3 exclusive på länge som fått 5/5 tror jag, det har ska jag skaffa efter gow collection!

Medlem

ska köpa detta sen noughty bear fast då behöver man bara skrapa fram pengar till en konsol dessvärre =/

Vadå inga u EU skulle vilja spela för det är så svårt, menar dem att us är bättre lr fan Sverige haru dem Hard-Coreigaste Hard core spelarna som fins


signatur

Rwa?

Verkar bra, om man har PS3, dvs...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Riktigt grymt spel! Ångrar inte för en sekund att jag impulsköpte det. Har för tillfället lagt ner närmare 90 timmar och klarat det 2 gånger. Fullkomligt underbart


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

<.<
Låter som ett spel för den som vill lära sig att sluta vara en dålig förlorare. Med andra ord måste detta införskaffas... bland alla andra hundra spel jag vill ha. -___-' Men detta kommer nog räcka längre än alla dem tillsammans.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Väldigt bra spel, om även lite svårt i vissa fall.
NG+ som Melée Knight var nog de svåraste jag nånsin gjort i ett spel

Medlem

Har ni blivit dödade av andra spelare då? Förlorar man något om man blir dödad, är det bara den som anfaller som belönas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har ni blivit dödade av andra spelare då? Förlorar man något om man blir dödad, är det bara den som anfaller som belönas?

Man kan bara bli invarderad om man är vid "liv".
Så dör du av en som anfaller så förorar du 50% av din HP bar.
För att komma till liv igen så måste du antingen döda en boss eller använda ett speciellt item.
Rätta mig någon om jag har fel, var ett tag sedan jag spelade spelet som förövrigt är äkligt bra.

Medlem

Nu är det beställt.
Hoppas ni är nöjda nu!

Medlem

"NG+ som Melée Knight var nog de svåraste jag nånsin gjort i ett spel"

Hehe personligen så fann jag spelet oerhört mycket lättare i NG+ som Knight. Framförallt eftersom man hade lärt sig i stort sett alla banor utantill + att man hade grymt mycket bättre gear. I NG++ så har jag även märkt att det i stort sett enbart är bossarna som är sjukligt mycket svårare än tidigare... de + de speciella fienderna som man möter.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Fel prioriteringar om man inte har cash till detta lir..

MFZ
Medlem

detta ska inhandlas asap vid lön.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Bor ni i Västerås så gå till Game, köp ett James bond spel för 98kr och byt sedan in det när du bokar Demon's Soul så får du det för halva priset


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Nu blev jag sugen på att varva spelet en fjärde gång (new game +++). Det är oändligt bra! När man lärt sig "tekniken" bakom spelet så är det inte så fruktansvärt svårt längre.

Sitter och nöter deras "3D Dot Game Heroes" nu. Också det riktigt grymt!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar