E3 2016 – De största överraskningarna

Medlem
E3 2016 – De största överraskningarna

Nu när allt har sjunkit in så kommer jag knappt ihåg något intressant från E3 2016. Det är ett ganska dåligt betyg.

Medlem

själv tänker jag inte döma quake förrän man sett mer från det

Medlem

Blir det bara mp i kommande Quake, eller finns det även en kampanj på ritbordet?

Medlem

Jag tycker spelet Honor var det som verkade mest intressant faktiskt.

Avstängd

Spiderman såg riktigt intressant ut om det är en bra story, öppen värld och GTA-liknande. Kan bli ett riktigt bra spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

We Happy Few som jag inte hört talats om innan gjorde mig väldigt intresserad. Känns som en ganska ny och intressant riktning att gå, gillar atmosfären och utseendet starkt!

Ambassadör
Xbox

Xbox Scorpio och Microsofts allmänna omsvängning till gaming med sikte på tronen var det mest positiva för min del.

Inga spel som fick pulsen att öka.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Bethesda tappar det helt, tråkigt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Är skeptiskt mot Quake Champions, men det kanske händer mycket innan det släpps och Bethseda kanske tom lyssnar på alla Quake-rävar och gör de förbättringar som krävs för att det skall bli nummer 1 igen. ^_^ <3

Medlem

Resident Evil 7 var det stora för mig. Jag tycker det är fel att påstå de går tillbaka till sina rötter för detta nya är ju klart P.T.-inspirerat och old school Resident Evil för mig är just zombie-dodging, inventory-tetris och noja över vad som är på andra sidan dörren. MEN, det är iaf störst fokus på skräck och det tycker jag om. Får vi bara Resident Evil 2 Remake i samma stuk som REmake så borde alla vara glada med Resident Evil-serien - både gamla och nya horror-fans. Oavsett hur det går så är jag ändå alltid glad över en ny del i Resident Evil - ska bli väldigt intressant hur gamla karaktärer osv ska få plats i Resident Evil VII.
Spider-man blev jag också bra glad över. Gillar inte dräkten, men jag såg att skurkarna i spelet var inga mindre än Mr Negatives Chinatown-baserade maffia och jag tycker det är kul att han får uppmärksamhet för Spidey-universumet har så MÅNGA crimelords som är bra mycket intressantare än överanvända Kingpin.
Nya Zelda såg först inte kul ut men när man kollade vidare på Treehouse och de verkligen visade alla crazy grejer man kan göra (som snowboarda på sin sköld) DÅ blev det väldigt intressant och jag önskar jag kunde spela det redan nu och försvinna in i den världen
Sen gillar jag starkt det Xbox försöker göra med att om du har spelet på Xbox så får (?) du också spelet till PC... eller ja, Windows 10. Är fortfarande skraj för Windows 10, men de kanske kan övertyga mig en dag med det.

Det var kanske inte världens bästa E3, för även om där var spel som jag var väldigt intresserad av så har jag typ redan räknat upp dem nu. Ubisofts konferens är rolig att kolla på alltid, men där var ändå inget spel jag gilla eller kände mig hyped inför. EA gjorde en besviken som alltid, men denna gången trodde man ju faktiskt man skulle få se en riktig trailer till Mass Effect Andromeda - så mer besviken än vanligt. När de spelade Final Fantasy XV på stage under Xbox-konferensen så spelade snubben det så uruselt att spelet bara såg jättetråkigt ut. Jag har för den delen heller inte sett något i det spelet som verkligen får en säga "Wow, detta är final fantasy asså!!!". Det ser ut som det inte ens vet vad det ska vara.

Aja. Resident Evil VII, Spider-man och Zelda. Det var mina favoriter

Medlem

Det enda jag blev någorlunda exalterad av var faktiskt Spiderman-spelet. Teasern ser ut att kunna lova ett bra spel. Synd att det är exklusivt till PS4.

Utöver det kändes det mesta ungefär "meh".
Och alla jävla exklusiva titlar. Vad är grejen? Säljer konsolerna så dåligt att det måste vara så mycket exklusivt? Störigt för en stackars PC-gamer.

Får ju fan inget annat än tråkiga indie-spel som blir greenlightade på steam. Vill ha något med en mäktig story, ett riktigt AAA (typ The last of us) fast till PC. Det finns några såna titlar, men vill se mer...

Avstängd

Nästa år blir det på smällen en gigantisk E3. Fan att jag måste vänta ytligare ett till år.

Medlem

Alltså om ungefär 1,5 år släpper MS alltså en teknik som redan finns att tillgå idag inom PC-världen? En Scorpio konsoll med 6 Tflops som motsvarar ett GTX 1070. På snudd till parodi

phi
Medlem

Åh herrejävlar, ett nytt Quake alltså.

Man vill ju inte hoppas på för mycket men med SyncError som design manager så finns det ju faktiskt ett hopp om ett nytt, riktigt Quakespel.

Var då fan tiden i så fall.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Är skeptiskt mot Quake Champions, men det kanske händer mycket innan det släpps och Bethseda kanske tom lyssnar på alla Quake-rävar och gör de förbättringar som krävs för att det skall bli nummer 1 igen. ^_^ &lt;3

Tja man kan ju alltid hoppas.

Har absolut inget emot utvecklare som vill tänka i nya banor och ta ett spel till nya höjder. Tvärtom, jag välkommnar det stort och saknar det bland de flesta utvecklar idag som jag tycker oftast fegar för mycket och satsar för lite.

Det finns dock en stor skillnad i att skapa något nytt och att bara efterapa det som råkar vara populärt för stunden.

Känns som att allt för många utvecklare bara hoppar ifrån en trend till en annan hela tiden. Förrut skulle alla göra generiska ytliga militär shooters, nu istället ska alla utveckla flashiga moba spel.

Fattar inte varför någon som förstår grejen med Quake kan vara positivt inställd till sådana eventuella förändringar. Vill man lira ett mer Overwatch- eller TF2 liknande spel, så kan man lira Overwatch eller TF2.

Medlem

Som en gammal Quake-veteran är jag superglad att dom släpper ett nytt Quake

Medlem

Quake, sea of thieves, we happy few.. Det var de nya som jag gillade mest. Sedan var det nog bara ME: Andromeda som jag ville se mer av, nja zelda med men jag är fortfarande irriterad på nintendo att det inte kom ett eget zelda till wii u. Jag kan inte räkna en dubbel release som det

Medlem

Det var rätt överraskande att se Resident Evil 7 loggan dyka upp efter den trailern. Att det sedan fanns ett demo tillgängligt omedelbart samt att hela spelet går att spela i VR ökade på överraskningsmomentet. Är detta den första stora spelserien som tar steget att göra ett helt spel spelbart i VR?

Att Spider-man till slut verkar få ett bra spel var också en trevlig överraskning.

Medlem

Min E3 favorit är att Hawken släpps till Xb1 samt PS4 i en F2P modell. Det viskades även om en re-launch av PC versionen på Win10.

1
Skriv svar