Robot
God of War

Krator har blivit far, men är fortfarande spelvärldens kanske argaste krigare. Samtidigt har God of War-serien mognat, utvecklats och blivit trevligare. Och vi gillar det vi ser.

#god-of-war-2005, #god-of-war-ii, #sce-santa-monica-studio, #avalanche, #mad-max, #crystal-dynamics, #tomb-raider, #sony, #god-of-war, #the-last-of-us-remastered, #naughty-dog


Medlem
God of War
Citat:

istället för att möta valkyrier

Du är medveten om att valkyrior förekommer i nordisk och inte grekisk mytologi? Alltså mer sannolikt i detta spel än de tidigare.

Medlem

Kratos hade en fru och barn i tidigare spel med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Citat:

istället för att möta valkyrier

Du är medveten om att valkyrior förekommer i nordisk och inte grekisk mytologi? Alltså mer sannolikt i detta spel än de tidigare.

Vi andra förstod att han menade Harpyor utan att vara spydiga.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kratos hade en fru och barn i tidigare spel med.

Men de var väl bara där för att dö så att han kunde hämnas genom hela resten av serien?

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Seraium:

Kratos hade en fru och barn i tidigare spel med.

Men de var väl bara där för att dö så att han kunde hämnas genom hela resten av serien?

Detta summerade upp God of War 1, 2 och 3 + alla andra spel.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Är ni helt säkra på att det är hans son? I trailern så säger han ju bara "It's your mothers knife" och "she tought you to hunt yes?". Det säger mig mer att ungens mor har dött och Kratos hittat han ute i det vilda och bestämt sig för att ta hand om han.

Medlem
Skrivet av Holklund:

Är ni helt säkra på att det är hans son? I trailern så säger han ju bara "It's your mothers knife" och "she tought you to hunt yes?". Det säger mig mer att ungens mor har dött och Kratos hittat han ute i det vilda och bestämt sig för att ta hand om han.

Pojken säger father, innan han skjuter rådjuret.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

" Attackerna utförs inte heller längre med kontrollens geometriska figurer, utan med axel- och triggerknappar. Mindre knappcombo-memorerande, mer pang på rödbetan. Det visas bland annat av Kratos ursinne, som laddas upp ju mer stryk han tar och gör att han kan tvinga ner trollet i backen."

Jag är inget god of war-fan, men hade jag varit det så hade jag nog varit ganska förbannad nu. Känns ju som ett enormt skifte av genre (från 3D beatem-up till mer generisk action)

Snyggt är vad det är. Trevligt att det ändrat inriktning lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kratos hade en fru och barn i tidigare spel med.

This guy f*cks!

Medlem

Kratos råkade döda sin fru och barn i vredesmod efter att ha fått krigsgudens ares krafter. Som straff föll deras aska ner från himlen och färgade hans kropp och ansikte vitt. Tyckte att gameplayet man fick se påminde väldigt mycket om rise of the tombraider.

Medlem

Vågar jag säga årets spel 2017?

Medlem

Det känns inte riktigt att det är hans son, iaf inte biologisk. Han referar sonen som "boy" och nämner inte mor vid namn, sonen delar inte någon av karaktäristiska ansiktsdrag som Kratos.

Det är mer troligt att han adopterade pojken och kallade Kratos far som rollfigur mer än biologisk som annars förväntas.

Men det är intressant utveckling.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Med tanke på att pojken fick förbättrade färdigheter såsom Archery och Tracking efter att ha jagat och skjutit hjorten får jag en känsla av att Kratos har gjort sitt och kommer ersättas. Kommer nog vara ett spel om pojkens hämnd på sin fars död.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Borde heta God Of Souls.
Ser ut som en blandning mellan ett Naughty Dog spel och From Softare nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är synd att Sony säljer Playstation. Om Sony hade varit ett publiseringsföretag bara och producerat spel över alla plattformar hade jag varit väldigt nöjd. Många bra spel som kommer från deras håll. Nu har jag precis investerat i en Vive och lagt undan pengar till ett grafikkort så någon Playstation är det inte på tal om att köpa.

God of war 3 var ett av mina favoritspel till ps3

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Med tanke på att pojken fick förbättrade färdigheter såsom Archery och Tracking efter att ha jagat och skjutit hjorten får jag en känsla av att Kratos har gjort sitt och kommer ersättas. Kommer nog vara ett spel om pojkens hämnd på sin fars död.

Vore najs om de lade Kratos på hyllan faktiskt död eller levande och gick vidare nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar