Spana in den kinesiska Overwatch-kopian Legend of Titan

Robot
Spana in den kinesiska Overwatch-kopian Legend of Titan
Medlem
Spana in den kinesiska Overwatch-kopian Legend of Titan

Kan det inte bli en stämning av för likt Ip i det här fallet? O.o

Medlem

"Kopia" antyder att det åtminstone är ett annat spel. Det här ÄR ju Overwatch med sämre grafik.

Medlem

Nästan dags att gå ihop med Feber.se snart, de har nyheterna, ni har recensionerna, ändå samma material.

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Kan det inte bli en stämning av för likt Ip i det här fallet? O.o

Haha, nej, det lär det nog inte bli. Att stämma ett företag i Kina är nog dyrare än att bara låta skiten fortsätta. Av vad jag läst åtminstone.

Medlem

Vem är er favorithjälte i actionspelet Legend of Titan™? Min är Harvester och hans specialattack 'Perish, Perish, Perish!'

Medlem

Nästan så att dom får 300 heroes att se ut som ett originellt koncept, för att inte glömma det ännu mer originella clash of zombies.

Inte som S2 gaming är annorlunda för den delen, verkar bara vanligare att "låna" idér i Kina.

Medlem

Dom kan ju döpa spelet till Overwatches när det är så likt

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Shuriko:

Kan det inte bli en stämning av för likt Ip i det här fallet? O.o

Kineserna skiter i vilket. De har helt andra lagar.

Skägg.
10 Chambers

Tråd rensad. Skärp er.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tråd rensad. Skärp er.

Tack!

On-topic, för övrigt så är inte League of Titans den första kopian. Finns ju även en kopia av League of Legends som kallas 300 Heroes som...tja, tar steget längre hade jag nog sagt.

Medlem

Sorry, ville bara visa på "humorn" i att tala fritt och "jag-får-säga-vad-jag-vill" -attityden. Menade naturligtvis inte vad jag sa

Läste inte hela nyheten utan hoppade direkt till klippet efter rubriken, och hann tänka "vaddå kopia!" ^^

Medlem

Något som är roligt med namnet är att Blizzards spel som skrotades för att sedan bli Overwatch hette "Titan".

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Kan det inte bli en stämning av för likt Ip i det här fallet? O.o

Som någon sade är det väldigt svårt att påverka vad som händer i Kina, som ju är rejält avskärmat från övriga världen och har en totalitär neo-maoistisk regim som tyvärr är mäktigare än någonsin sedan övriga världen började pumpa in pengar i landet och göra sig beroende av Kinas billiga produktionskostnader.

Som det står i artikeln är detta inte heller någon kommersiell produkt, vilket innebär att det inte alls med säkerhet skulle gå att vinna en rättsprocess för att tvinga dem ta bort spelet.

Medlem

Ett fritt land skapar kreativt tänkande.

Medlem

Visst, det är en kopia av Overwatch. Men istället för att kritisera det låter jag mig imponeras av vad man kan göra i en webbläsare numera. Sjukt coolt demo för att vara ett "direkt i webbläsaren"-spel.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

HUR mycket redbull och personal gick åt?... Snabba var dom iallafall. O.O
(måste haft tillgång till closed beta nästan.. lite mer tid)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar