Steams stora sommarrea börjar nästa vecka, enligt Paypal

Robot
Steams stora sommarrea börjar nästa vecka, enligt Paypal
Releasehästryttare
Steams stora sommarrea börjar nästa vecka, enligt Paypal

Undrar varför de senare la rean, skulle ju börja den 22e enligt läckan för ~2 månader sen.

Medlem
Medlem

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

NuZ
Testpilot

Hmm legit version av Stellaris lär det absolut bli. Annars så får jag se vad jag köper har över 300spel på steam och inte hunnit med ens hälften så får kasta bort plånkan denna rea för annars blir det som vanligt att jag impulsköper massor av spel :/


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Säger åt mig själv att i år ska de inte köpas så mycket, inte fan lyssnar jag på mig själv! Vem kan säga nej till 90% rea på ett spel, det bara går inte!

Medlem
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.

Var man inte tvungen å ha legendary edition för skyrim, för att kunna få gratis uppdatering?

Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Puscifer:

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.

Var man inte tvungen å ha legendary edition för skyrim, för att kunna få gratis uppdatering?

Nope, all dlc.

Medlem

Har 70 spel i min önskelista så ska bocka av de som är billigare än 80%. Kanske gör något extra kap utöver det också Gått lös lite på nuvarande gog-rean men håller igen till steamrean. Blir min sommarpresent till mig själv, jobbar hela juni/juli/augusti så något ska man väl ge sig själv iaf.

Medlem

Hmm. Kanske om Homefront kommer som erbjudande. Dålig kritik men ändå sugen

Medlem

Finns ett par spel jag väntat på en bra sale i flera år, återstår att se hur det blir denna gången, man har ju tid att vänta till nästa rea om det ska så vara då man redan har en rejäl backlog.

De bästa dealsen hittar man i Humble Bundle dock, men det är ren tur om där finns spel man är intresserad utav, har ju hänt ett par gånger att man har haft alla spel utom det man vill ha, blir inte så billigt då om det är i en högre tier.

Medlem

Shovel Knight blir det.

Och Batman Arkham Knight. Blir exakt ett år sedan spelet släpptes den 23 Juni nästa vecka. Får hoppas på en bra upplevelse utan buggar & stuttering m.m.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Hmm. Kanske om Homefront kommer som erbjudande. Dålig kritik men ändå sugen

köpt det inte, är inte värt din tid lr pengar

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Puscifer:

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.

Var man inte tvungen å ha legendary edition för skyrim, för att kunna få gratis uppdatering?

Nope, all dlc.

okej, måste missuppfattat då

Medlem

Måste man ha PayPal för att handla spel i Steam eller går det att gå direkt in i t.ex. SwedBank via Steam och betala för spelet man vill ha...?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Måste man ha PayPal för att handla spel i Steam eller går det att gå direkt in i t.ex. SwedBank via Steam och betala för spelet man vill ha...?

Man kan också betala med kort, men jag föredrar Paypal helt klart.

Har betat av ganska många spel under vintern, mest FPS spel såsom Bioshock 2, Rage och många mer.
Efter att ha inte handlat sedan förra året kan det vara dags att inhandla åtminstone 5 spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har massor av spela att spela men liten tid, tyvärr tar jobbet för mycket tid, behöver vinna på triss så man slipper att jobba.
Har en väldans massa spel som bara ligger.

Medlem

Känns lagom meningslöst med steams reor nuförtiden när det finns så många digitala distributionssidor. Bara att kolla vid valfritt tillfälle på typ isthereanydeal.com så hittar man nästan alltid vilket spel man nu än är ute efter på rea någonstans, för det mesta billigare än på en steam rea eftersom steam har så höga grundpriser på spel.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Puscifer:

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.

Var man inte tvungen å ha legendary edition för skyrim, för att kunna få gratis uppdatering?

man får via att man antingen köpt alla dlcer eller om man köpt legendary edition

Medlem

Hoppas att nya Total war: warhammer dyker upp på rean, i så fall blir det ett köp

Medlem
Medlem
Skrivet av Cirdane:

Känns lagom meningslöst med steams reor nuförtiden när det finns så många digitala distributionssidor. Bara att kolla vid valfritt tillfälle på typ isthereanydeal.com så hittar man nästan alltid vilket spel man nu än är ute efter på rea någonstans, för det mesta billigare än på en steam rea eftersom steam har så höga grundpriser på spel.

Frågan är ju om utvecklarna får pengarna eller om det blir till någon skum tredjepartssnubbe.
Ska man vara solidarisk eller inte.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av Puscifer:

Jag har så många spel i min backlog, och så många spel som jag ser fram emot som släpps till hösten att jag inte tänker köpa något under sommarrean.

Det enda undantaget är Dragonborn-DLC till Skyrim så att jag kan få Skyrim: Special Edition utan extra kostnad i oktober.

Var man inte tvungen å ha legendary edition för skyrim, för att kunna få gratis uppdatering?

Nope, all dlc.

okej, måste missuppfattat då

Antingen eller, alltså. Båda ger tillgång, antingen Legendary eller vanilla+alla dlc


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Testpilot

Crap , jag som köpt häcken av mig på GOG's rea ... o nu kommer nästa..

Help!!

Gen
Medlem

Ni som betalar med PayPal, byt från deras egna valutaomvandlare till ditt betalkort/kreditkort (VISA/MC) så sparar du en helt del pengar.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ni som betalar med PayPal, byt från deras egna valutaomvandlare till ditt betalkort/kreditkort (VISA/MC) så sparar du en helt del pengar.

hur mycket då en halv dollar ?

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Gen:

Ni som betalar med PayPal, byt från deras egna valutaomvandlare till ditt betalkort/kreditkort (VISA/MC) så sparar du en helt del pengar.

hur mycket då en halv dollar ?

Bra mycket mer. När jag väl märkte problemet så var jag på en nyckelsida och hade Division samt FC Primal i korgen vilket gick på runt 690 om jag inte minns fel. Tyckte det var lite högt så jag kollade valuta.se vilket skulle bli 640kr. Jag kikade lite närmare på det och såg att PayPal tog 10,30kr per EUR och dåvarande kurs var 9,30 eller något sådant. Som sagt, minns inte exakta siffor men skillnaden blir ju stor ju mer man köper. Handlar du ett spel för 5€ så lär du inte märka av så mycket.

är jag den enda människan som inte tycker det blir så möe billigare?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

är jag den enda människan som inte tycker det blir så möe billigare?

Det är du rätt ensom om ja. Man skulle till och med kunna kalla dig unik. Om det är bra eller dåligt i detta sammanhanget får du själv fundera ut.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar