Playstation-chefen: “Nya PS4 ska hindra spelare från att gå över till PC”

Robot
Playstation-chefen: “Nya PS4 ska hindra spelare från att gå över till PC”

Ännu inget officiellt släppdatum för kraftpaketet Neo.


Medlem
Playstation-chefen: “Nya PS4 ska hindra spelare från att gå över till PC”

Inte en chans att du kan spela spelen i 4K. Kanske i 10 - 30 fps men verkligen inte i 60

Ambassadör
Xbox

Xbox Scorpios lille kusin från landet.


signatur

Jump in.

Inaktiv

MS öppnar en väg till PC och Sony försöker stänga den. Förbannade japaner!

Medlem

De sabbar bara för sig själva. "NEO" skulle kommit DÅ, inte nu.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Flakmonkey

Undrar vad Sony tänker kring specsen för Neo nu när Scorpios är så pass mycket vassare. Neos specs är väl vad jag vet inte bekräftade utan rykten, säkerligen välgrundade sådana men dock, så frågan är om de kan tänka sig att ändra något på vägen och kanske senarelägga Neo pga det. Det är ju inte som att de behöver stressa ut den eftersom PS4 säljer så pass mycket bättre än Xbox One just nu, och jag tror ju inte att Xbox One S kommer ändra på det. Spännande tider

Medlem

"So here's a great opportunity to have them stay within our ecosystem."

Medlem

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Medlem

Sony vill stoppa folk från att vilja gå tillbaka till PC medan Microsoft tycks vilja stärka PC-gaming igen(tillsammans med Xbox). Jag ställer mig nog på Microsofts sida denna gången...

Fuck that.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Räcker gott med en PC, så jäkla mycket missar man inte. Finns fler spel värda att spela till PC än vad det finns tid till att spela ändå...och man blir ju ändå bara besviken på den usla frameraten, låg upplösning och allehanda grafiska kompromisser när det gäller konsoller.

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

MS öppnar en väg till PC och Sony försöker stänga den. Förbannade japaner!

Jag tycker då verkligen inte att Microsoft försöker öppna dörren till PC. Av det jag upplevt så tvingar dom in folk på Windows 10 (säger inte att den är dålig i sig, bara Microsofts marknadsföring). Sedan försöker dom göra ett nytt "Games for Windows", vilket floppade totalt, med Windows Store dock utan funktioner som är självklara för PC så som Vsync och fri FPS.

Du har dock självklart rätt att tycka anorlunda.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Undrar vad Sony tänker kring specsen för Neo nu när Scorpios är så pass mycket vassare. Neos specs är väl vad jag vet inte bekräftade utan rykten, säkerligen välgrundade sådana men dock, så frågan är om de kan tänka sig att ändra något på vägen och kanske senarelägga Neo pga det. Det är ju inte som att de behöver stressa ut den eftersom PS4 säljer så pass mycket bättre än Xbox One just nu, och jag tror ju inte att Xbox One S kommer ändra på det. Spännande tider

Neos spec läckte för de har redan skickat ut devkiten.

Samma jaguar-CPU klockad högre.
GPU är dubbla prestandan av nuvarande
Grafikminne/systemminne närmre 200GB/s om jag minns rätt och samma 8GB.

Testpilot

Pc gaming is dead ... oh wait?

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Räcker gott med en PC, så jäkla mycket missar man inte. Finns fler spel värda att spela till PC än vad det finns tid till att spela ändå...och man blir ju ändå bara besviken på den usla frameraten, låg upplösning och allehanda grafiska kompromisser när det gäller konsoller.

Jo, så gott som sant, men Uncharted och Bloodborne fick ändå att komplettera daton med en PS4a.
Men en Xbox känns helt onödig idag om man redan har en PC.

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

MS öppnar en väg till PC och Sony försöker stänga den. Förbannade japaner!

Sony har inte så många OS på PC att integrera PS4 med.

ja du fixa en konsol som jag kan se allt på..spela allt på..vara social på 40 olika sätt på som har mus och tagentbord..så kaaanske


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag spelar ju på PC pga att den är kraftfullare än konsolerna så jag kan tweaka och optimera så det ser ut så som jag vill ha det, stänga av Depth of Field och Motion Blur etc etc.

Men också sen kunna använda tangentbord och mus istället för en kontroll.

Så jag tar deras ord här med en nypa salt!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

haha trams pc är king.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Räcker gott med en PC, så jäkla mycket missar man inte. Finns fler spel värda att spela till PC än vad det finns tid till att spela ändå...och man blir ju ändå bara besviken på den usla frameraten, låg upplösning och allehanda grafiska kompromisser när det gäller konsoller.

Jo, så gott som sant, men Uncharted och Bloodborne fick ändå att komplettera daton med en PS4a.
Men en Xbox känns helt onödig idag om man redan har en PC.

Tyvärr så kör ju bloodborne i 30 fps Jag förstår inte varför man släpper ett sånt spel med den frameraten :/ det drog helt klart ner min upplevelse av spelet rejält. Gillade typ allt annat med spelet, men jag skulle inte köpa ett ps4 för det. Det kändes inte som att det såg tillräckligt bra ut för att inte klara 60 fps heller :s

Medlem

Men "konsoler begränsar inte, det är en myt"... eller?

*insert "grafik är inte allt". "det är mer som det begränsar än grafik" och idiotiskt kontraargument i stil med jidder om enkelhet osv osv*

De senaste månadernas utveckling och uttalanden har sagt sitt, får se vad framtiden säger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Nya droskan ska hindra trafikanter från att gå över till bilar."


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

"Nya droskan ska hindra trafikanter från att gå över till bilar."

(Läses med värmländsk dialekt:)

Men de ä nya hästar te den, o inte vilka hästar som helst, utan flodhästar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har en PC och en PS4, jag vill helt enkelt ha möjlighet att spela så många spel som möjligt. Aldrig förstått resonemanget att man ska välja bort det ena eller det andra för att hårdvaran är bättre. Hårvara är ju som bekant ingenting utan mjukvara. Och hög fps gör inte ett dåligt spel bra.

Medlem

Tror majoriteten av alla konsolägare äger en PC också.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

har ps4 samt en grym pc, spelar på både och vad jag känner för, så tror inte folk kommer "stanna" bara för dom kommer med någor förbättrat, självklart kanske flera köper men tror inte många kommer tänka "YES! nu slipper jag köpa en PC!"


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Finns bara ett sätt att få oss/dem att stanna och inte gå tillbaka till PC'n... Gratis hårdvaruuppgraderingar framöver samt bakåtkompatibilitet


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Inaktiv
Skrivet av stege99:
Skrivet av Allah snackbar:

MS öppnar en väg till PC och Sony försöker stänga den. Förbannade japaner!

Sony har inte så många OS på PC att integrera PS4 med.

Sicka jävla amatörer. ☺

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

PC+Nintendo har alltid varit den bästa och mest givande kombinationen för min del.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Deras strategi verkar vara playstation exclusive. På så sätt "håller de kvar" spelarna. Fast man börjar ju bli lite sugen på Uncharted 4 och kommande God of War och Horizon: Zero Dawn. Verkar vara bra spel, men deras playstation exclusive strategi får mig bara att vilja bojkotta dem och stanna kvar med min PC.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Inte en chans att du kan spela spelen i 4K. Kanske i 10 - 30 fps men verkligen inte i 60

Det är uppskalat.

123
Skriv svar