Playstation-chefen: “Nya PS4 ska hindra spelare från att gå över till PC”

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Barkbiten:

Inte en chans att du kan spela spelen i 4K. Kanske i 10 - 30 fps men verkligen inte i 60

Det är uppskalat.

Det står 4K upplösning och e det uppskalat så e det inte 4K. Vem som helst kan ta en TV och uppskala, det har man kunnat i flera år.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Barkbiten:

Inte en chans att du kan spela spelen i 4K. Kanske i 10 - 30 fps men verkligen inte i 60

Det är uppskalat.

Det står 4K upplösning och e det uppskalat så e det inte 4K. Vem som helst kan ta en TV och uppskala, det har man kunnat i flera år.

Det är mer än bara en utdragen bild. Man interpolerar bilderna så att det ska se bättre ut.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av Barkbiten:

Inte en chans att du kan spela spelen i 4K. Kanske i 10 - 30 fps men verkligen inte i 60

Det är uppskalat.

Det står 4K upplösning och e det uppskalat så e det inte 4K. Vem som helst kan ta en TV och uppskala, det har man kunnat i flera år.

Okay vad e det du försöker bevisa? Det e fortfarande inte 4K upplösning som de påstår att du kommer kunna spela med då ju utan uppskalat

http://www.red.com/learn/red-101/upscaled-1080P-vs-4K

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tror majoriteten av alla konsolägare äger en PC också.

Absolut, men inte en gaming-pc. Ska du ha en schysst gaming-pc så får du slanta 20k och det är mycket mer än vad många är villiga att betala. Inte jag dock, värt varenda krona.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

PC+Nintendo har alltid varit den bästa och mest givande kombinationen för min del.

Håller med! Hoppas på att NX blir bättre än Wii U dock... Men DS har aldrig svikit när man känner för lite slöspelande

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag har en PC och en PS4, jag vill helt enkelt ha möjlighet att spela så många spel som möjligt. Aldrig förstått resonemanget att man ska välja bort det ena eller det andra för att hårdvaran är bättre. Hårvara är ju som bekant ingenting utan mjukvara. Och hög fps gör inte ett dåligt spel bra.

Tack. Äntligen en som är över tolv år.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Och jag som inte spelar längre. Men blir sugen på en Neo eller Scorpion. Kanske skulle gå över till konsol och används mitt 970 till att bara rendera video


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av Peterboxy:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Räcker gott med en PC, så jäkla mycket missar man inte. Finns fler spel värda att spela till PC än vad det finns tid till att spela ändå...och man blir ju ändå bara besviken på den usla frameraten, låg upplösning och allehanda grafiska kompromisser när det gäller konsoller.

Jo, så gott som sant, men Uncharted och Bloodborne fick ändå att komplettera daton med en PS4a.
Men en Xbox känns helt onödig idag om man redan har en PC.

Tyvärr så kör ju bloodborne i 30 fps Jag förstår inte varför man släpper ett sånt spel med den frameraten :/ det drog helt klart ner min upplevelse av spelet rejält. Gillade typ allt annat med spelet, men jag skulle inte köpa ett ps4 för det. Det kändes inte som att det såg tillräckligt bra ut för att inte klara 60 fps heller :s

Plus att Bloodborne gör att fläkten låter så mycket att man måste köra med lurar för att höra något av spelljudet.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag har en PC och en PS4, jag vill helt enkelt ha möjlighet att spela så många spel som möjligt. Aldrig förstått resonemanget att man ska välja bort det ena eller det andra för att hårdvaran är bättre. Hårvara är ju som bekant ingenting utan mjukvara. Och hög fps gör inte ett dåligt spel bra.

Håller med! Måste dock tillägga att jag tycker låg fps kan göra ett bra spel dåligt...

Medlem

Jag förstår varken kommentaren eller den här låtsaskonflikten mellan PC och konsol. Hur svårt är det avnjuta spel på flera platformar parallellt? Angry birds & Bejeweled på mobilen på jobbtoan; WoW, CS & LoL med headset på PC; Uncharted & The Witcher i soffan med en arm runt frugan. För mig fyller plattformarna olika funktioner. Men jag är kanske ensam om det.

Medlem

Betala 800kr för nypriset av ett spel till PS, eller 400kr för nypriset av ett spel till PC... hmmmmmmmm... Så himla svårt val det där.

Vill Sony få över PC spelare till konsol så bör de nog sätta mer resonablare priser, införa mus/tangentbord och möjligheter att modda hårdvara och mjukvara bäst man vill. Så otroligt frustrerande att vara så begränsad och styrd på konsol hela tiden.

Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Har man en gaming-PC så är ju det bättre att komplettera med en WiiU som har fler bra spel än PS4..

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av marcus8958:

Tror majoriteten av alla konsolägare äger en PC också.

Absolut, men inte en gaming-pc. Ska du ha en schysst gaming-pc så får du slanta 20k och det är mycket mer än vad många är villiga att betala. Inte jag dock, värt varenda krona.

Visst sitter många med skitdatorer men du behöver inte lägga ut 20k för en hyffsad PC. Räcker med en i5 + GTX 1070 för att du ska kunna spela flesta spelen på höga inställningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blir nog i längden svårt att hindra folk att gå över till PC, med en konsol som verkar få liknande prestanda ett 3-4k grafikkort hade 2012.

MS nya kan då bli mer intressant nu men den släpps ju inte förrän julen nästa år och mycket kan hända under den tiden. Skulle inte förvåna mig om man då kommer kunna köpa ett geforce GTX 1070 eller likande Amd kort för runt 2-3tusen.

Sen verkar det som att både Neo och Scorpios behåller den redan allt för svaga Jaguar cpu:n med bara en begränsad ökad prestanda, något som kommer bli en rejäl flaskhals i många spel.

Medlem

Sorry, SONY! Det kommer inte att hända!

Medlem

Spelar bara konsol nu på ps4an, men längtar tills dagen gränserna suddas ut. Xbox vs playstation är ett par få titlar som pengarmarknaden kommer ta kol på förr eller senare tror jag. Nintendo kan vara den enda överlevaren på lång sikt, mycket eftersom det kör sitt eget race totalt. Om inte den här nx konsolen ska gå sida vid sida med xbox och ps, då vet jag inte vad som kommer hända.
Personligen tror jag xbox kommer gå vinnande i längden eftersom de suddar ut gränserna mellan konsol och pc mer och mer. Detta är bra såklart, vill jag byta platform har jag kvar hela mitt bibliotek. I framtiden när konsolen är utdaterad och jag slängt/sålt den men kanske vill spela något gammalt spel så äger jag fortf det på ett tillgängligt vis. Microsoft på sikt blir ju mer en investering.

Medlem

Jag som läst att spela på en PC är på väg att dö ut...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Avstängd

Är Playstation 4 chefen dopad må tro?

Avstängd
Skrivet av Peterboxy:
Skrivet av Scitalis:
Skrivet av Peterboxy:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Peterboxy:

Är det inte så att man ska ha en PS4a och en PC för att täcka upp allt värt att spela? Xbox-spelen kommer ju ändå till Windows.

Räcker gott med en PC, så jäkla mycket missar man inte. Finns fler spel värda att spela till PC än vad det finns tid till att spela ändå...och man blir ju ändå bara besviken på den usla frameraten, låg upplösning och allehanda grafiska kompromisser när det gäller konsoller.

Jo, så gott som sant, men Uncharted och Bloodborne fick ändå att komplettera daton med en PS4a.
Men en Xbox känns helt onödig idag om man redan har en PC.

Tyvärr så kör ju bloodborne i 30 fps Jag förstår inte varför man släpper ett sånt spel med den frameraten :/ det drog helt klart ner min upplevelse av spelet rejält. Gillade typ allt annat med spelet, men jag skulle inte köpa ett ps4 för det. Det kändes inte som att det såg tillräckligt bra ut för att inte klara 60 fps heller :s

Plus att Bloodborne gör att fläkten låter så mycket att man måste köra med lurar för att höra något av spelljudet.

Du borde spänna åt kylflänsen och byta kylpasta. Min låter lite lagom mycket. (typ som en lite belastad bärbar)

Medlem

Som gammal i gemet (NES och framåt) så tycker jag det är synd att så mycket fokus läggs på grafik nuförtiden. Det är 4k hit och 60 fps dit. Nog för att det är viktigt med bra prestanda, men vad har hänt med spelupplevelsen egentligen?
Det enda man hör nuförtiden är att det inte flyter i 60 fps jämt och ständigt, men det är sällan man hör någon konstruktivt om själva spelen. Och om det är något om spelet som media så är det oftast en jämförelse med något annat istället för att se det som en egen entitet och för sitt egna värde.
Mycket gnäll och åsikter från min sida, men fan om vi inte måste gå tillbaka ett steg och börja uppskatta spel för spel och inte för det cinematiska spektakel som det börjar bli.

Medlem

Ähhh var han berusad när han sa det där eller har han noll koll?
Och varför kunde de inte kört detta race från början när PS4 kom? Känns lite pengagirigt! Fuck that, jag uppgraderar hellre min data och behåller "Gamla" ps4:an

Medlem

We've traditionally seen that some of the core audience tends to gravitate back to high-end PCs at some point because these are the people who want the finest graphical performance. So here's a great opportunity to have them stay within our ecosystem."

Vart sa han att han skulle hindra folk från att gå över till pc?

Sony gör helt rätt i att inte släppa spel till pc.

Ms har ju gjort sina maskiner irrelevanta då du kommer att kunna spela alla one och "scorpio" spel på din pc och det är därför jag kommer att köpa en ny dator till hösten. Ps4 och Pc.

Medlem
Skrivet av johnssonhill:

Som gammal i gemet (NES och framåt) så tycker jag det är synd att så mycket fokus läggs på grafik nuförtiden. Det är 4k hit och 60 fps dit. Nog för att det är viktigt med bra prestanda, men vad har hänt med spelupplevelsen egentligen?
Det enda man hör nuförtiden är att det inte flyter i 60 fps jämt och ständigt, men det är sällan man hör någon konstruktivt om själva spelen. Och om det är något om spelet som media så är det oftast en jämförelse med något annat istället för att se det som en egen entitet och för sitt egna värde.
Mycket gnäll och åsikter från min sida, men fan om vi inte måste gå tillbaka ett steg och börja uppskatta spel för spel och inte för det cinematiska spektakel som det börjar bli.

När spelindustrin nu går mer och mer mot VR så lär det cinematiska bli minst lika viktigt för spelupplevelsen som själva spelinnehållet. Men jag kan ändå hålla med vad du säger, det är lite av en penismätartävling om vem som kan göra "snyggast" spel och vem som kan ha högst fps på sina datorer osv.. Men det är som det alltid har varit, man får titta på såna människor, rycka på axlarna och gå vidare.

Medlem

Bra! Jag kommer stanna inom Playstations ekosystem. Blir mycket nöjd

Medlem

En stor fördel med pcn förutom prestanda är att kunna köra sina gamla spel.

Medlem

Microsoft har ju sagt i ett decennium att de ska satsa på PC som en spelplattform men hela tiden gått åt motsatt håll. Deras nya GFWL kanske, kanske ändrar på det men hur bra upplevelsen blir verkar ju minst sagt deprimerande och så länge de har XBOX-divisionen så kommer spel på PC i andra eller tredje hand.

ZF
Medlem

Kommer tyvärr aldrig orka spela helt på datorer så länge det finns så många hinder och nackdelar i vägen. Att kräva Windows, världens drygaste OS och på det dessutom minst 4 olika butiker, DRM eller vad man vill kalla det, det funkar inte.

Skulle Steam-OS nå den nivån att åtminstonne de flesta större titlar blir tillgängliga så vore det en ersättning för många av multiplattformsspelen.

Men spel som Uncharted eller TLoU kommer alltid kräva en helt annan sorts låda, det är desvärre bara ett statiskt faktum.

Skrivet av conthox:
Skrivet av Pjotor:

"Nya droskan ska hindra trafikanter från att gå över till bilar."

(Läses med värmländsk dialekt:)

Men de ä nya hästar te den, o inte vilka hästar som helst, utan flodhästar.

Vänta nu, var det inte Hajk som handlade om att bygga prylar av halvfabrikat?

Tjipp!

Skrivet av Scitalis:

Tyvärr så kör ju bloodborne i 30 fps Jag förstår inte varför man släpper ett sånt spel med den frameraten :/ det drog helt klart ner min upplevelse av spelet rejält. Gillade typ allt annat med spelet, men jag skulle inte köpa ett ps4 för det. Det kändes inte som att det såg tillräckligt bra ut för att inte klara 60 fps heller :s

För att Framerate Software har aldrig gjort spelen i Souls-serien med någon slags optimal prestanda ens till maskinen de gjordes för ens när de var helt exklusiva. Demon Souls övergår i stillbilder varenda gång det rullas tunnor precis som Dark Souls eller Bloodborne. Att ett spel inte funkar som vissa förväntar sig beror aldrig på hårdvaran utan enbart på utvecklarens proriteringar. Och i det här fallet har ambitionerna alltid varit lite högre än hantverksskickligheten egentligen medger.

Hade de nu i någon slags omöjlig bizarro-world haft förutsättningarna att göra exakt samma spel till datorer främst, eller enbart, hade de garanterat siktat ännu lite för högt så att det enbart gick att spela i 30fps på ett 1080-kort, och 99.5% av användarna hade gnällt likväl.

Medlem
Skrivet av ZF:

Kommer tyvärr aldrig orka spela helt på datorer så länge det finns så många hinder och nackdelar i vägen. Att kräva Windows, världens drygaste OS och på det dessutom minst 4 olika butiker, DRM eller vad man vill kalla det, det funkar inte.

Hur menar du nu? Det är ju snarare så att Windows öppnar dörrar, både för all möjlig mjukvara och hårdvara. Att man köper spelen från olika butiker ger väl snarare ett större utbud samt bättre priser.

Skrivet av ZF:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Pjotor:

"Nya droskan ska hindra trafikanter från att gå över till bilar."

(Läses med värmländsk dialekt:)

Men de ä nya hästar te den, o inte vilka hästar som helst, utan flodhästar.

Vänta nu, var det inte Hajk som handlade om att bygga prylar av halvfabrikat?

Tjipp!

Du hajjade referensen! \o/

Tjipp tjipp, som vi säger i värmland.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ZF
Medlem
Skrivet av conthox:

Hur menar du nu? Det är ju snarare så att Windows öppnar dörrar, både för all möjlig mjukvara och hårdvara. Att man köper spelen från olika butiker ger väl snarare ett större utbud samt bättre priser.

Inte för den som inte använder det. För mig är det snarare fastrostande gångjärn som med konstruerade medel snarere än för att det är bäst tvingar sig kvar som en "standard" för "PC". Om nu en PC vore en verkligt öppen plattform så skulle jag först och främst kunna välja OS själv på den, marknaden skulle kunna välja fritt. Begreppet PC i sig är ju missvisande.

Hur ger butikerna bättre priser? Var och en av dem säljer till sk "konsollpriser" ändå, det mesta av det största hängnas in i respektive butik. Att det går att "fixa koder" på allehanda mer eller mindre suspekta ställen gör det ju inte priserna i sig lägre, och framförallt inte enklare. Priserna havererar dock till slut ner till superreorna pga piratandet, vilket i sin tur bara gör att det känns ännu mer ovärt att införskaffa en titel tidigt. Vilket antagligen är vad som reflekteras i det ständiga mantrat här: "när det är på 90% under den årliga Gabefestivalen slår jag till, kanske. Har ju trots allt redan över 9000 ospelade spel i biblioteket."

Medlem

En konsol = grafikkort + cpu + hd + moderkort + mjukvara. En dator = grafikkort + cpu + moderkort + mjukvara ... mind blown!!

Alla behöver inte en konsol men alla behöver en dator och den logiska slutsatsen är att konsoler kommer att försvinna inom en rätt snar framtid. Står striden enbart mellan Sony och Microsoft så vinner Microsoft by default. Personligen så är det slitsamma eftersom konsumenten alltid vinner

123
Skriv svar