Quake Champions är inget moba – ska satsa på e-sport

Robot
Quake Champions är inget moba – ska satsa på e-sport
Medlem
Quake Champions är inget moba – ska satsa på e-sport

Jag är så löjligt fanboy i detta och i kombination med den nostalgiska känsla som sköljer över mig när jag läser om ett nytt Quake så har jag pengarna redo när än det finns någon eller något att kasta dem på!

Måtte detta bli bra, gammalt eller nytt det måste bara bli bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Undrar hur det kommer stå mot UT.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var en skön känsla att få höra Tim Willits förklaring hur de tänker med spelet och att de faktiskt verkar ta med det som ett Quake faktiskt ska ha. Hoppas bara att det inte var för mycket PR-snack bara för att lugna folk, utan att det faktiskt blir så som han sa här.

Det som gör att lite oro hänger kvar är ju att han faktiskt inte sa vad den "evolutionerande" ändringen var. Alltså... vad han egentligen sa var att Quake kommer bli som Quake alltid har varit, fast med bättre grafik och med "Champions". Men vad fasen är champions och vad ska man med dem till?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Det var en skön känsla att få höra Tim Willits förklaring hur de tänker med spelet och att de faktiskt verkar ta med det som ett Quake faktiskt ska ha. Hoppas bara att det inte var för mycket PR-snack bara för att lugna folk, utan att det faktiskt blir så som han sa här.

Det som gör att lite oro hänger kvar är ju att han faktiskt inte sa vad den "evolutionerande" ändringen var. Alltså... vad han egentligen sa var att Quake kommer bli som Quake alltid har varit, fast med bättre grafik och med "Champions". Men vad fasen är champions och vad ska man med dem till?

"Champions" lär vara de karaktärer/ klasser du kan välja att spela, alla med "unika attribut och spelstil" om jag minns rätt. Det summerades lite diffust iom trailern som annonserade spelet.

Vilket låter fruktansvärt för ett Quake. MEN om det görs rätt så kommer spelet fortfarande att handla om snabb förflyttning och precisionssikte, om dessa "champions" inte helt avgör utan endast kryddat spelarens upplevelse lite grann.
Och då kan det bli riktigt riktigt bra!

Vi får se...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av T.Mani:

Det var en skön känsla att få höra Tim Willits förklaring hur de tänker med spelet och att de faktiskt verkar ta med det som ett Quake faktiskt ska ha. Hoppas bara att det inte var för mycket PR-snack bara för att lugna folk, utan att det faktiskt blir så som han sa här.

Det som gör att lite oro hänger kvar är ju att han faktiskt inte sa vad den "evolutionerande" ändringen var. Alltså... vad han egentligen sa var att Quake kommer bli som Quake alltid har varit, fast med bättre grafik och med "Champions". Men vad fasen är champions och vad ska man med dem till?

"Champions" lär vara de karaktärer/ klasser du kan välja att spela, alla med "unika attribut och spelstil" om jag minns rätt. Det summerades lite diffust iom trailern som annonserade spelet.

Jo, det förstod jag också... men samtidigt säger han ju att alla spelare kommer att ha tillgång till alla vapen som de plockar upp på banan/arenan (vilket är bra!)... Men samtidigt är ju då frågan hur Champions kommer att fungera? Kommer det vara tillräckligt med att olika karaktärer har olika attribut för att det ska vara värt att implementera "Champions" som något nytt?
Typ:
Karaktär 1: Du kan hoppa extra högt och skjuta 3 raketer med ett knapptryck
Karaktär 2: Du har möjlighet till extra mycket liv och springer extra fort.

Fast görs det rätt, kan det säkert bli kul


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

Medlem

Dödshård quake-fantast rapporterar in! Förhoppningsvis leverar de en riktigt bra arenapangare. Mer CTF till folket!! Något skeptiskt till att låsa in spelaren i "champions", men jag håller tillbaka kritiken tills de visar gameplay.

Gnällkuk

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Medlem

Det är inget Quake heller.

Medlem

Men sjukt kul med en ny quake satsning iaf! Hoppas hoppas hoppas på något bra!
Quakelive i all heder, men känns som det inte lyckades speciellt bra, trots gammalt spel men ja. Det behövs något nytt!

UT kan dra något gammalt över sig Go Willits!

Gnällkuk
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.

Men det blir ju som quake med snyggare grafik?Jag älskar Q1/Q2 också men vill gärna ha helt nytt gameplay.Blir det för mycket Q1/Q2 så skrämmer det bort nya spelare?

Medlem
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.

Men det blir ju som quake med snyggare grafik?Jag älskar Q1/Q2 också men vill gärna ha helt nytt gameplay.Blir det för mycket Q1/Q2 så skrämmer det bort nya spelare?

skrämmer bort nya spelare för dom är för bortskämd när det kommer till hur man spelar. allt ska vara hålla i handen nu för tiden

Medlem

Inga [+30] kvar här numera?Dags att kalla ihop trupperna igen?
Har tyvärr ingen FB men kanske dags igen?

Medlem
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

33 och tickar fortfarande!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av zlitter:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.

Men det blir ju som quake med snyggare grafik?Jag älskar Q1/Q2 också men vill gärna ha helt nytt gameplay.Blir det för mycket Q1/Q2 så skrämmer det bort nya spelare?

skrämmer bort nya spelare för dom är för bortskämd när det kommer till hur man spelar. allt ska vara hålla i handen nu för tiden

Håller med dig till 100 %.Men så är det tyvärr.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

33 och tickar fortfarande!

Skrivet av Soulless:
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

33 och tickar fortfarande!

Ja,du är väl säkert 33 men jag efterfrågar klanen[+30].Den på 90-talet fruktade Q2-klanen som ALLA var rädda för.

Medlem
Skrivet av AXXE:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

33 och tickar fortfarande!

Skrivet av Soulless:
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

33 och tickar fortfarande!

Ja,du är väl säkert 33 men jag efterfrågar klanen[+30].Den på 90-talet fruktade Q2-klanen som ALLA var rädda för.

Happ, missförstod


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Låter jävligt lovande, speciellt som PC exklusive, fan va bra de kan bli!

Medlem

champions.. "Natural evolution.. of the genre".. Ja de kan ni ju få tro.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Undrar hur det kommer stå mot UT.

Då quake och UT är två olika spel med enda gemensamma är att dom båda är arena shooters så tror jag det kommer stå rätt bra.

själv kommer jag hålla ögonen på detta för att se vad som blir av det innan jag ens funderar på ett köp, då jag blev besviken på quake 4 gällande multiplayer så är jag lite försiktig

Medlem

Quake gubben kastar en magic orb? Väldigt skeptisk till detta...

Medlem
Skrivet av AXXE:

Kanske dags att börja spela igen då? Finns det några [+30]-gubbar kvar därute?Men numera kanske det är [+50]?

Jag känner mig träffad! Var dock inte med i klanen. Jag har nog bränt mest tid på QW och Q3. Vad jag direkt tänker på när man talar om Quake är mod support. Så viktigt. Sen när man väl fått en stor community så sköter sig resten själv.
Det jag nötte mest i Q3 var OSP och Promode. Hur fasen har det tänkt sig med klasser i 1on1 och TDM? Då Quake handlar om svåra hopp och hastighet så lär alla välja snabbaste karaktären.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vet inte om det här tillhör ämnet men jag hittade den här tröjan när jag tömde garderoben häromdan

Älskade Q1 och Q3A som grabb

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Vet inte om det här tillhör ämnet men jag hittade den här tröjan när jag tömde garderoben häromdan

Älskade Q1 och Q3A som grabb


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.

Men det blir ju som quake med snyggare grafik?Jag älskar Q1/Q2 också men vill gärna ha helt nytt gameplay.Blir det för mycket Q1/Q2 så skrämmer det bort nya spelare?

Varför skulle det göra det? Jag hoppades på ett mod-stöd så man hade valmöjligheten att spela mer som orginalspelen, jag sa inte att man skulle ta bort allt nytt.

Sen vet jag inte om det verkligen skulle skrämma bort nya spelare, varför skulle det göra det?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av MMO4Life:

Vet inte om det här tillhör ämnet men jag hittade den här tröjan när jag tömde garderoben häromdan

Älskade Q1 och Q3A som grabb

Haha, vilken läcker jersey Fick mig att tänka på den här klassiska reklamen för Quake från någon tysk speltidning.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:
Skrivet av AXXE:
Skrivet av tricky:

Hoppas på mod-stöd! Då kan de göra vad de vill med nya Quake, bara jag kan köra "riktiga" Quake utan allt nytt tjafs!

Du vill alltså spela "riktiga quake" utan allt nytt tjafs?Lett.Fortsätt spela det då.

Nej, jag vill ha möjligheten att spela nya Quake fast att det ska finnas stöd för att spela det som originalspelet i form av pwups och vapen.

Men det blir ju som quake med snyggare grafik?Jag älskar Q1/Q2 också men vill gärna ha helt nytt gameplay.Blir det för mycket Q1/Q2 så skrämmer det bort nya spelare?

Varför skulle det göra det? Jag hoppades på ett mod-stöd så man hade valmöjligheten att spela mer som orginalspelen, jag sa inte att man skulle ta bort allt nytt.

Sen vet jag inte om det verkligen skulle skrämma bort nya spelare, varför skulle det göra det?

De främsta anledningarna tror jag är:

1. För att det är gammaldags. Även om det finns ett otroligt djup i Quake så är det inget som syns vid första anblick. Team Deathmatch, det var väl sånt man spelade innan man uppfunnit intressantare spellägen? Typ. Svårt att sälja TDM och CTF som häftiga spellägen idag.

2. Det skulle betyda att det skulle vara näst intill omöjligt att bli en av de bästa när det redan finns folk som har 15-20 års försprång vilket skrämmer iväg många som kanske gillar att "satsa". Lättare när alla börjar från 0, även om så inte riktigt kommer att vara fallet.

12
Skriv svar