Hjälp med att göra en "poster" e.d.

Medlem
Hjälp med att göra en "poster" e.d.

Hej!

det var länge sedan jag skrev här. Mycket har hänt men tyvärr inget jag vill skriva av mig om.
Jag har äntligen färdigställt mitt bokmanus om Gaius Marius efter flera års slit.

Jag ämnar nu starta en kickstarter för att driva in medel att trycka upp den. Mer info om detta, vilka förlag som har hyllat boken (men valt att ej ge ut pga. genrens smalhet), vilka historiker som har läst samt lämnat ett omdöme etc. kommer att läggas fram inom en framtid. det har varit en lång process där mer lovord än dess motsatser har tagits emot. Boken anses välskriven av ålål som har läst den men att lyckas gå genom ett etablerat förlag idag är mycket svårt, näst intill omöjligt (jmf. Bonniers och Astrid Lindgren).

Dock, det jag skulle behöva nu är hjälp från någon vänlig själv med en sorts "poster" att dels ha på min kickstarter, dels kunna skriva ut och sätta upp i min lokala stad.

Boken är en spänningsroman och handlar Gaius Marius och hans bedrifter. Det är första delen i en planerad serie.

Näst intill "fria händer" utlovas för den/de som kan tänka sig att hjälpa mig med detta:)

Tänk krig, tänk kärlek, slag/batlejer, romare, Rome Total war etc.

Mvh

#blogg

Medlem
Hjälp med att göra en "poster" e.d.

"Boken anses välskriven av ålål"

Vem är den här ålål?

Medlem

Såg det efter att jag hade posta. Ibland slinker fingrarna:) Står dig fritt att gissa;)

Medlem

Men det är ju inte så lätt att gissa det där, nu låter det ju som ett namn från Ankeborg...

Förresten, har du kollat på conceptart.org om det finns någon som kan hjälpa dig där, eller typ något liknande svenskt forum tro?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tack för tipset!

När jag skriver "alla" fast för snabbt blir det "ålål". Detta gör autospell på min Mac om till "ålål"...sjukt....

Tusen tack!

Medlem

Ta kontakt med Walther här på FZ och se ifall han är intresserad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kickstarter tror jag tyvärr inte på när det gäller böcker, men du kan "ge ut den själv" via tjänster som "Type & Tell" eller "Vulkan":

www.typeandtell.com

www.vulkanmedia.se

Jag minns att jag läste lite av vad du skrivit tidigare och tror jag rekommenderade en lektösläsning. Har någon lusläst ditt manus?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack!

Jag har kollat upp samtliga förlag och har hittat ett jag kommer att nyttja. Dock har jag ej summan att täcka trycket av 350 st och då tänker jag se om det finns en möjlighet via kickstarter. Jag ser det som så att jag ej har något att förlora.

Vad gäller "lusläsning" så har manuset bearbetas flera gånger om

En av Sveriges främsta historiker gällande aktuella tidsperiod har läst alstret och lämnat ett mycket fint utlåtande (som jag ämnar ha på framsidan).

Mvh

Skrivet av Sofokles-:

Tack!

Jag har kollat upp samtliga förlag och har hittat ett jag kommer att nyttja. Dock har jag ej summan att täcka trycket av 350 st och då tänker jag se om det finns en möjlighet via kickstarter. Jag ser det som så att jag ej har något att förlora.

Vad gäller "lusläsning" så har manuset bearbetas flera gånger om

En av Sveriges främsta historiker gällande aktuella tidsperiod har läst alstret och lämnat ett mycket fint utlåtande (som jag ämnar ha på framsidan).

Mvh

Vulkan kör med gratis E-bokutgivning just nu. Tror jag själv ska nappa på det.

Jag kanske kan hjälpa dig med omslag eftersom jag har typ 20 års erfarenhet på det området. PM:a din e-mail så kan vi ta en liten diskussion.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack!

Mailar senare. Mat etc. nu. Tusen tack!

Mvh

Medlem

Hej!

Mailade dig tidigare i veckan (ville bara säga det ifall det av misstag missats).

Mvh

Skrivet av Sofokles-:

Hej!

Mailade dig tidigare i veckan (ville bara säga det ifall det av misstag missats).

Mvh

Svarar inom kort, tack


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ingen stress. Ville bara kolla så att mitt mail ej försvann bland mängden;)

Take your time and enjoy a nice Saturday

Medlem

Hej igen. Ville bara kolla om du har skickat? Har nämligen ej fått något mail men kan av misstag kanske raderat det med all skräppost (brukar aldrig hända, men vi är ju alla mänskliga, hehe).

Mvh

1
Skriv svar