EA tackade nej till Rocket League

Robot
Medlem
EA tackade nej till Rocket League

hellre fler studios som det går bra för än alla stora namn, oftast dras jag mer till indie spel, tänk er då när alla dessa indie studios fått in pengar till göra stora spel...

Så om några år kan vi ju räkna med väldigt intressanta AAA spel

Medlem

Nåt säger mig att Rocket League inte alls hade sålt lika bra på Origin som det gör på Steam, så det var tur för oss fans att EA inte nappade.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tacka fan för det.

Medlem

Hade Rocket League gått lika bra om EA hade varit inblandade?

Medlem
Medlem

Bilar som slår på en boll låter inte som en instant hit för mig heller. Man har fel ibland.

Lyssnar ni på Overkligt och avsnittet där Patrick Söderlund är med så berättar han om att EA under senaste åren styrt om skutan och jobbar på saker de har varit dåliga på. Detta slår inte igenom på marknaden dag 1.

Medlem

EA handlar om att mjölka så mkt pengar som möjligt, och inte så rocket leagues föregångare var inte en hit precis. Så det är inte så konstigt

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hellre fler studios som det går bra för än alla stora namn, oftast dras jag mer till indie spel, tänk er då när alla dessa indie studios fått in pengar till göra stora spel...

Så om några år kan vi ju räkna med väldigt intressanta AAA spel

Det tror jag inte. Det är en sjukt stor skillnad i kostnad att göra ett AAA-spel. Även om du gjort ett indiespel som sålt 2M kopior så kommer du nog inte ha pengar att göra ett AAA, inte så som AAA är idag.

Det kostar apa att göra ett Uncharted eller Battlefield idag, tänk dig då hur mycket kostnaden har gått upp om några år - OM inte hela AAA grejen fallerar till den grad att det helt enkelt är för dyrt att göra dom i förhållande till vad dom får in.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

VA.!!..missa EA en kassa ko att mjölka. De överlevern nog ändå, de får väl köpa upp några inde studios, så att de inte missar de bra spelen

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Tacka fan för det.

Väl valda ord

Medlem
Skrivet av Moltoy:

VA.!!..missa EA en kassa ko att mjölka. De överlevern nog ändå, de får väl köpa upp några inde studios, så att de inte missar de bra spelen

Föregångaren Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars var ingen succé. Det spelet är faktiskt mera komplext än Rocket League.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Moltoy:

VA.!!..missa EA en kassa ko att mjölka. De överlevern nog ändå, de får väl köpa upp några inde studios, så att de inte missar de bra spelen

Nä kassa kor vill man inte ha. Ger ju ingen mjölk alls

Medlem
Skrivet av Vercadi:

EA handlar om att mjölka så mkt pengar som möjligt, och inte så rocket leagues föregångare var inte en hit precis. Så det är inte så konstigt

Som om att allt EA har gjort eller tagit i har varit en hit då.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av FuzioN:

hellre fler studios som det går bra för än alla stora namn, oftast dras jag mer till indie spel, tänk er då när alla dessa indie studios fått in pengar till göra stora spel...

Så om några år kan vi ju räkna med väldigt intressanta AAA spel

Det tror jag inte. Det är en sjukt stor skillnad i kostnad att göra ett AAA-spel. Även om du gjort ett indiespel som sålt 2M kopior så kommer du nog inte ha pengar att göra ett AAA, inte så som AAA är idag.

Det kostar apa att göra ett Uncharted eller Battlefield idag, tänk dig då hur mycket kostnaden har gått upp om några år - OM inte hela AAA grejen fallerar till den grad att det helt enkelt är för dyrt att göra dom i förhållande till vad dom får in.

Med aaa menar jag inte kanske direkt exakt lika brutalt överdrivet dyra spel som stora företag gör, utan mer budget till ett fläskigare spel med mer saker.

Tänk även att indie spel ger ut mer spel för pengarna istället för copy pasta saker, för att fylla ut spel som är kostsamma att producera.

vad jag menar när indie eller gamla indie företag går ur indie till själv försörjande på helt annat sätt, så öppnas möjligheterna där dom inte hade möjligheter medans dom förhoppningsvis behåller galenheterna och fantasierna som flesta stora företag tappat.

Men ja du har rätt ett riktigt riskfullt projekt som kanske går åt pipan och dom får stänga ner är inte direkt värt det, men vi kommer ju garanterat få se större spel ifrån indies, sen kanske prislappen går upp lite med.

Medlem

Sen tycker jag det är fel att jämföra spelklimatet och hur marknaden såg ut för 5 år sen jämfört med idag. Det är otrolgit stor skillnad idag jämfört med hur marknaden ser ut idag.

Så bara för de missade chansen för 5 år sen betyder inte de kommer missa chansen igen.

Medlem

Tack högre makter för att de missade potentialen här och sa nej!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Rocket Milk hade det kallats om det var EA.

Medlem

Ibland vill man skylla och vara arg på, men kära någon! Om nån av er skulle tjäna massor av pengar för att göra er/andra glad såklart man gör det? Tror ni att golf eller annat hobby har charity? Tror väldig få som har det! Sen vad ea har gjort genom historien så är som inte lika fel fria som andra bolag! Var glada att stora bolag finns så att någon gör spel! Å att vi inte ska vara beroende på 1 utan fler! EA har anställda folk som behöver mätta magen. Jobbar någon av er grattis? Väldig få! Sluta klaga!!!! Var glada istället! EA å andra företag gör så gott det kan för att tillfrällstäla alla! Inte lätt wow små barn som ni har lärt er att vara girriga, jag tycker ni är snåljåpar som klagar! Ni är aldrig tacksamma, ni kommer klaga även om något är bra, för då ska ni klaga för att det är bra! Även om ea skulle vara schyssta vilket dom är, dem bjuder på gamla spel då och då! Så gå skit på er! Be macdonals om att få bjuda big Mac, sorry då skulle ni klaga ändå! Era otacksamma folk!! Ja jag skrivet skit dålig å det vet jag! Skiter i hur dålig jag skriver! Puss å kram! Jag klagar på er attetyid om det är något jag ska klaga!! Ett tips böja bli tacksamma det ni har och inte avundsjuka på det ni inte har!!!! Så kanske ni ser värdet på det ni har!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

Ibland vill man skylla och vara arg på, men kära någon! Om nån av er skulle tjäna massor av pengar för att göra er/andra glad såklart man gör det? Tror ni att golf eller annat hobby har charity? Tror väldig få som har det! Sen vad ea har gjort genom historien så är som inte lika fel fria som andra bolag! Var glada att stora bolag finns så att någon gör spel! Å att vi inte ska vara beroende på 1 utan fler! EA har anställda folk som behöver mätta magen. Jobbar någon av er grattis? Väldig få! Sluta klaga!!!! Var glada istället! EA å andra företag gör så gott det kan för att tillfrällstäla alla! Inte lätt wow små barn som ni har lärt er att vara girriga, jag tycker ni är snåljåpar som klagar! Ni är aldrig tacksamma, ni kommer klaga även om något är bra, för då ska ni klaga för att det är bra! Även om ea skulle vara schyssta vilket dom är, dem bjuder på gamla spel då och då! Så gå skit på er! Be macdonals om att få bjuda big Mac, sorry då skulle ni klaga ändå! Era otacksamma folk!! Ja jag skrivet skit dålig å det vet jag! Skiter i hur dålig jag skriver! Puss å kram! Jag klagar på er attetyid om det är något jag ska klaga!! Ett tips böja bli tacksamma det ni har och inte avundsjuka på det ni inte har!!!! Så kanske ni ser värdet på det ni har!

Va?

1
Skriv svar