Miyamoto vill göra "en ny sorts" Super Mario till Nintendo NX

Robot
Miyamoto vill göra "en ny sorts" Super Mario till Nintendo NX
Medlem
Miyamoto vill göra "en ny sorts" Super Mario till Nintendo NX

Det är ju detta som är Nintendos stora svaghet; att inte ha vettiga lanseringstitlar med de nya konsollerna. Hade de haft Mario eller Zelda-spel när de släpper en ny konsoll så hade de sålt som smör... Tror säkert att om WiiU hade haft ett Zelda-spel eller Super Mario 3D World lanserat samtidigt så hade Nintendo fått stå emot horder av köpare istället som nu där konsollerna dammar och folk hinner glömma att ett WiiU existerar när Nintendo väl får tummen ur och släpper ett Mario/Zelda-spel.... Jag köpte ju t.ex Wii endast för Mario Galaxy, så när de släpper ett nytt sådant (till NX etc) så kommer jag stå först i kö. Men inte om det inte finns vid lanseringen....

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är ju detta som är Nintendos stora svaghet; att inte ha vettiga lanseringstitlar med de nya konsollerna. Hade de haft Mario eller Zelda-spel när de släpper en ny konsoll så hade de sålt som smör... Tror säkert att om WiiU hade haft ett Zelda-spel eller Super Mario 3D World lanserat samtidigt så hade Nintendo fått stå emot horder av köpare istället som nu där konsollerna dammar och folk hinner glömma att ett WiiU existerar när Nintendo väl får tummen ur och släpper ett Mario/Zelda-spel.... Jag köpte ju t.ex Wii endast för Mario Galaxy, så när de släpper ett nytt sådant (till NX etc) så kommer jag stå först i kö. Men inte om det inte finns vid lanseringen....

SNES. Levererades med Super Mario World, strax därefter kom Zelda - A Link to the Past. Blir inte så mycket bättre än det

Wii hade iof killer-appen framför alla andra. Wii sports. Jävlar vad det spelet nöttes i stugorna när Wii var nytt. Men visst, lite för dedikerade gamers behövs.
Här syns ju nackdelen med att de har så svagt stöd av tredjehandstillverkare.

Ser din poäng. Nu kommer dom ju iaf ha fördelen att nya Zelda som byggts till Wii U släpps till NX också. Så på så sätt har dom ju ett starkt spel.

Medlem

Nintendos spel har alltid varit bra. Problemet är att ingen annan än de själva vill utveckla till konsolen. De har förlorat i princip alla tredjepartsutvecklare till MS och Sony.
Tycker de borde satsa mer på prestanda för att locka tillbaka utvecklare.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är ju detta som är Nintendos stora svaghet; att inte ha vettiga lanseringstitlar med de nya konsollerna. Hade de haft Mario eller Zelda-spel när de släpper en ny konsoll så hade de sålt som smör... Tror säkert att om WiiU hade haft ett Zelda-spel eller Super Mario 3D World lanserat samtidigt så hade Nintendo fått stå emot horder av köpare istället som nu där konsollerna dammar och folk hinner glömma att ett WiiU existerar när Nintendo väl får tummen ur och släpper ett Mario/Zelda-spel.... Jag köpte ju t.ex Wii endast för Mario Galaxy, så när de släpper ett nytt sådant (till NX etc) så kommer jag stå först i kö. Men inte om det inte finns vid lanseringen....

Jag håller med. Med Wii var det extremt många som enbart satt med Wii sports, haha.

Medlem
Skrivet av Evilof:

SNES. Levererades med Super Mario World, strax därefter kom Zelda - A Link to the Past. Blir inte så mycket bättre än det

Wii hade iof killer-appen framför alla andra. Wii sports. Jävlar vad det spelet nöttes i stugorna när Wii var nytt. Men visst, lite för dedikerade gamers behövs.
Här syns ju nackdelen med att de har så svagt stöd av tredjehandstillverkare.

Ser din poäng. Nu kommer dom ju iaf ha fördelen att nya Zelda som byggts till Wii U släpps till NX också. Så på så sätt har dom ju ett starkt spel.

Och ändå räknas ju Zelda till SNES som en av de bästa i serien :). Sedan har ju Nintendo släppa rätt så många fler konsoller än just SNES... och just Mario och Zelda till SNES är ju de mest sålda spelen också. Och ang Wii så tror jag inte det var att folk köpte Wii för Wii Sports skull, utan för kontrollernas skull. Om man sedan vevade armarna i tennis, painball eller pizzabageri så hade det nog kvittat så länge folk fick veva på armarna. Så jag tror ändå att en ny konsoll bundlat med deras absolut största spelserier är den bästa kombinationen att sälja en ny konsoll, även om den skulle visa sig vara medioker. Själv så är jag beredd på att köpa en WiiU endast för de två Mario-spel som finns, och min Wii används endast för fem stycken spel, gissa vilka.... (fast nu kör jag dem på emulator på PC:n istället, kör även vissa WiiU-spel på emulator nu också ).

Medlem

Skulle vara trevligt med något nytt Mario likt "Super Mario 64" som kom till "N64". Det var ett riktigt mästerverk till spel. Gillade även "Super Mario Sunshine" till "GameCube". Har dock inte lirat "Galaxy" spelen tyvärr...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Moba Mario Incoming!!!

Mario+Zelda på ena sidan och Bowser+Donkey Kong på andra.
Toadstools och coopas som lanecreeps.

Medlem

"Vi utmanar alltid oss själva att skapa något nytt."
När gjorde ni det senast, undrar jag? Mario har ju alltid varit likadant.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör
Skrivet av Lard von Bacon:

"Vi utmanar alltid oss själva att skapa något nytt."
När gjorde ni det senast, undrar jag? Mario har ju alltid varit likadant.

Mja. Många saker är sig lika, men en del spel är ju kreativa fontäner. T.ex. Super Mario Galaxy.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Lard von Bacon:

"Vi utmanar alltid oss själva att skapa något nytt."
När gjorde ni det senast, undrar jag? Mario har ju alltid varit likadant.

Mja. Många saker är sig lika, men en del spel är ju kreativa fontäner. T.ex. Super Mario Galaxy.

Precis. I princip varje spel i main-serien av Mario har alltid kommit med något nytt. Det skulle väl vara Wii Och WiiU titlarna som är lite lacking i att lansera något nytt, men det är en sådan kvalité bakom att det inte bekommer mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nintendo behöver börja tänka utanför ramarna.

Medlem

Nej tack... Folk klagar på att CoD mjölkas hit o dit. Men kolla bara på hela jädra Mario Serien, Mariokart etc etc. Undrar vilket spel som mjölkats sönder genom åren.

Och nej, är inge CoD-fanboy. Säger bara att Mario mjölkats betydligt mer än CoD eller annan spel serie som t.ex AssCreed.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonrei:

Nej tack... Folk klagar på att CoD mjölkas hit o dit. Men kolla bara på hela jädra Mario Serien, Mariokart etc etc. Undrar vilket spel som mjölkats sönder genom åren.

Och nej, är inge CoD-fanboy. Säger bara att Mario mjölkats betydligt mer än CoD eller annan spel serie som t.ex AssCreed.

Skrivet av Nercis:

Nintendo behöver börja tänka utanför ramarna.

Håller som tidigare skrivet inte med.

Det jag kan hålla med om är att Mario-namnet används flitigt och mjölkas så kan jag inte säga att själva SUPER MARIO-serien är mjölkad och inte kommer med något nytt.

Och här är problemet. Folk som ni anser att Mario mjölkas, vilket till viss del är sant, men det gäller ju inte själva Mario spelen i säg. Spel som Mario 64 och Super Mario Galaxy är ju två av de mest revolutionerande spelen som finns och alla (med undantag för Wii spelen) andra titlar har hög kvalité, variation och nytänk till sig i olika grader.

Vad allt det här visar är att folk som säger så där inte är väldigt insatt i Nintendo och deras spel. Visst det är ofta samma namn på själva spelkartongen men spelandet är väldigt annorlunda och nyskapande till i princip varje titel. Det här gäller även diverse Mario Party spel och Mario kart men där blir det en bit mjölkning, inget snack om det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Nej tack... Folk klagar på att CoD mjölkas hit o dit. Men kolla bara på hela jädra Mario Serien, Mariokart etc etc. Undrar vilket spel som mjölkats sönder genom åren.

Och nej, är inge CoD-fanboy. Säger bara att Mario mjölkats betydligt mer än CoD eller annan spel serie som t.ex AssCreed.

Du har rätt i allt du säger. Mario är utan tvekan spelvärldens mest mjölkade spelikon. Men jag förstår dem. Varför ändra ett vinnande koncept? Så länge det finns en publik som är villig att betala för det, tja varför inte?

Medlem

Den nya sortens Mario.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Nintendo behöver börja tänka utanför ramarna.

Har de inte alltid gjort det? Jag tycker mig alltid se folk klaga på hur Nintendo är för innovativa och hur de satsar för mycket på gimmicks. (Vilket jag personligen ser som positivt)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blir mer orolig än glad över när Miyamoto säger att han ska vara kreativ nu för tiden. Folk vill ha ett nytt Mario 64, varför inte bara ge dom det?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är ju detta som är Nintendos stora svaghet; att inte ha vettiga lanseringstitlar med de nya konsollerna. Hade de haft Mario eller Zelda-spel när de släpper en ny konsoll så hade de sålt som smör... Tror säkert att om WiiU hade haft ett Zelda-spel eller Super Mario 3D World lanserat samtidigt så hade Nintendo fått stå emot horder av köpare istället som nu där konsollerna dammar och folk hinner glömma att ett WiiU existerar när Nintendo väl får tummen ur och släpper ett Mario/Zelda-spel.... Jag köpte ju t.ex Wii endast för Mario Galaxy, så när de släpper ett nytt sådant (till NX etc) så kommer jag stå först i kö. Men inte om det inte finns vid lanseringen....

De borde haft Super Mario Maker när de revealede Nintendo WiiU för det spelet använder WiiU-padden på det absolut bästa sättet - som ett verktyg för kreativitet. Hade de manat på det användningsområdet och kanske haft Nintendo Land då också tror jag att många fler hade blivit inspirerade att släppa spel till WiiU. Tänk om Capcom liksom hade sett Mario Maker vid revealen och tänkt "fan, vi tar och blåser liv i Megaman Universe igen" (det var basically deras Megaman Maker-projekt som försvann när Keiji stack)

Medlem
Skrivet av Nercis:

Nintendo behöver börja tänka utanför ramarna.

Är de inte typ det enda företaget som gör det? Man kan ju inte precis säga att de inte försöker göra nya saker.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är ju detta som är Nintendos stora svaghet; att inte ha vettiga lanseringstitlar med de nya konsollerna. Hade de haft Mario eller Zelda-spel när de släpper en ny konsoll så hade de sålt som smör... Tror säkert att om WiiU hade haft ett Zelda-spel eller Super Mario 3D World lanserat samtidigt så hade Nintendo fått stå emot horder av köpare istället som nu där konsollerna dammar och folk hinner glömma att ett WiiU existerar när Nintendo väl får tummen ur och släpper ett Mario/Zelda-spel.... Jag köpte ju t.ex Wii endast för Mario Galaxy, så när de släpper ett nytt sådant (till NX etc) så kommer jag stå först i kö. Men inte om det inte finns vid lanseringen....

Korrekt analys.

Köpte en Gamecube i slitet av dess livscykel för Zelda.

Köpte även en wii nu när den är utdöende för Project M


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar