Sega hoppar på vr-trenden och bygger arkadhall

Robot
Sega hoppar på vr-trenden och bygger arkadhall
Medlem
Sega hoppar på vr-trenden och bygger arkadhall

+42

Ambassadör
Xbox

Det är i sådana här miljöer som VR kommer att fungera i. Kul grej som man gör på Liseberg typ.


signatur

Jump in.

Medlem

Men suck, varför alltid detta totalt uttjatade och tråkiga zombietema?!

Flakmonkey

Spontant känns det som att det här kommer vara lite som under 80 och 90-talet då det man kunde uppleva hemma vara en "fattig" version av det som arkadhallarna bjöd på. Hemmavarianten av VR kommer vara underhållande utan tvekan men inte som i en arkadhall (eller vad det nu må vara) som är anpassad enbart för det. Sen kan ju det vara att skjuta zombies eller att sitta i ett arkadkabinet som ger den typen av fysisk respons som du inte kan få med enbart ett headset och kanske lite rumble i handmojängerna.

Medlem

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Om det DÄR var framtiden för VR så kan det kvitta...

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Lever ju fortfarande i Japan!

Flakmonkey
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Lever ju fortfarande i Japan!

Anledningen till att de "dog ut" berodde ju också till stor del på att du kunde få en fullgod upplevelse hemma och mer därtill i form av spel som inte fungerar i en arkadhall. Varför gå till en arkadhall och lira Street Fighter II när när du kan spela det hur mycket du vill hemma i soffan? Den här typen av spelupplevelse är ju dock något som jag tror att få kan få till i hemmet. Ingenting som konkurrerar ut hemma-VR men definitivt något som jag tror att det kan finnas en marknad för eftersom det levererar något som du inte kan återskapa hemma.

Medlem

Behöver väl bara åka till London? https://thevoid.com/
(eller är dom inte igång än?)

Medlem

Fasen jag som precis kommer från Tokyo!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är i sådana här miljöer som VR kommer att fungera i. Kul grej som man gör på Liseberg typ.

ok. jag brukar slänga på min vive och köra en runda pingis eller skjuta pilbåge medans jag kokar pasta eller väntar på att EM matchen ska starta.

varför känns det som att folk som inte har VR hemma ännu alltid gör sån stor grej av det? förut spelade jag tetris eller angry birds på ipad'en när jag inte kände för att spela något "seriöst" eller fick lite tid över, nu hoppar jag in i VR i 5-15 minuter istället.

Medlem

Bara trådlöst och känseldräkt kvar då? Eller ska vi köra en kontakt rakt upp i hjärnan direkt kanske, a la Matrix?

Medlem

Flera berg- och dalbanor har redan upptäckt möjligheterna med VR.

Medlem
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Mortaigne:

Det är i sådana här miljöer som VR kommer att fungera i. Kul grej som man gör på Liseberg typ.

ok. jag brukar slänga på min vive och köra en runda pingis eller skjuta pilbåge medans jag kokar pasta eller väntar på att EM matchen ska starta.

varför känns det som att folk som inte har VR hemma ännu alltid gör sån stor grej av det? förut spelade jag tetris eller angry birds på ipad'en när jag inte kände för att spela något "seriöst" eller fick lite tid över, nu hoppar jag in i VR i 5-15 minuter istället.

mmm, fast nu pratar vi fysiskt spel med hjälp av VR. Alltså typ köra laserdome/laser game med VR hjälm på.
Inte riktigt samma sak som att slänga på sig VR setet hemma i soffan.

Medlem
Skrivet av masse70:

Men suck, varför alltid detta totalt uttjatade och tråkiga zombietema?!

Jag har spelat H1Z1 se'n release och FY FAAN vad jag håller med!!


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Contance:

Fasen jag som precis kommer från Tokyo!

OCH Jag åker dit i slutet av september

Medlem

Vafan..allt denna fina dyra teknik tillsammans med ett jävla skitspel.
Ladda in random coop fps istället , dying light ???

Medlem

Intressant. Framförallt så flyger tankarna mot Starbreeze, även om SEGA verkar ha partner för VR redan. Starbreeze har under året gått ut med att deras VR ska vara anpassat för arkadhallar snarare än privat användning (nu kanske det går att köpa privat ändå, det vet jag inte), samtidigt har Starbreeze en stor sydkoreansk aktieägare, och även avtal med Smilegate om att släppa sina spel på asiatiska marknaden där Smilegate får göra vice versa. Summan av kardemumman: Starbreeze börjar spreta rejält i den asiatiska marknaden, kan ett avtal med SEGA vara på horisonten?

Väldigt intressant oavsett. Och angående arkadhall så tycker jag det är grymt. Det är ju det bästa som finns på Liseberg Blir snabbt dyrt bara. Med VR tror jag att arkadhallar kan få ett nytt andetag också pga att arkadhallar kan investera i mer prestanda och teknik en vad en vanlig svensson kan. I dagsläget ser man överallt att folk tycker VR är för dyrt, sen kräver det mycket plats, och är rent allmänt lite bökigt att plocka fram. Precis som att jag aldrig spelar på mitt Guitar hero för jag orkar inte hämta gitarren.

Kanske rent av räcker att ha VR i arkadhallar tills man känner att det är bra nog att köpa hem för privat bruk Som sagt, oerhört intressant!

Medlem

I tokyo är vr det sista jag hade tänkt på ,när det totalt svämmar över av snygga brudar

Medlem

Kul, tänkte på et här för 10-15 år sedan

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av quadratis:
Skrivet av Mortaigne:

Det är i sådana här miljöer som VR kommer att fungera i. Kul grej som man gör på Liseberg typ.

ok. jag brukar slänga på min vive och köra en runda pingis eller skjuta pilbåge medans jag kokar pasta eller väntar på att EM matchen ska starta.

varför känns det som att folk som inte har VR hemma ännu alltid gör sån stor grej av det? förut spelade jag tetris eller angry birds på ipad'en när jag inte kände för att spela något "seriöst" eller fick lite tid över, nu hoppar jag in i VR i 5-15 minuter istället.

mmm, fast nu pratar vi fysiskt spel med hjälp av VR. Alltså typ köra laserdome/laser game med VR hjälm på.
Inte riktigt samma sak som att slänga på sig VR setet hemma i soffan.

Kan ju säga att jag hellre skulle köra det hemma med obegränsad tid och valfria spel, än i en arkadhall.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Dålig idé? Du får allt läsa på din spelhistoria. Bara för att något inte varar för evigt betyder inte att det är en dålig produkt/tjänst varken för användaren eller företaget. Det har skurits guld med täljkniv under arkadhallarnas glansdagar.
Tycker du att Playstation 1 var en dålig idé för att den dog ut? Eller Xbox?
Säg mig vilken teknisk produkt som aldrig dött ut och övertyga mig om din ståndpunkt.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Dålig idé? Du får allt läsa på din spelhistoria. Bara för att något inte varar för evigt betyder inte att det är en dålig produkt/tjänst varken för användaren eller företaget. Det har skurits guld med täljkniv under arkadhallarnas glansdagar.
Tycker du att Playstation 1 var en dålig idé för att den dog ut? Eller Xbox?
Säg mig vilken teknisk produkt som aldrig dött ut och övertyga mig om din ståndpunkt.

Varken PS eller Xbox har dött ut. Konsolspelande finns och är större än nånsin.
Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Dålig idé? Du får allt läsa på din spelhistoria. Bara för att något inte varar för evigt betyder inte att det är en dålig produkt/tjänst varken för användaren eller företaget. Det har skurits guld med täljkniv under arkadhallarnas glansdagar.
Tycker du att Playstation 1 var en dålig idé för att den dog ut? Eller Xbox?
Säg mig vilken teknisk produkt som aldrig dött ut och övertyga mig om din ståndpunkt.

Varken PS eller Xbox har dött ut. Konsolspelande finns och är större än nånsin.
Gör om, gör rätt.

"Playstation 1"
"Xbox"
Läs om, läs rätt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Kleptoman:

Finns en anledning till att arkadhallar dog ut..
Dålig idé imo.

Dålig idé? Du får allt läsa på din spelhistoria. Bara för att något inte varar för evigt betyder inte att det är en dålig produkt/tjänst varken för användaren eller företaget. Det har skurits guld med täljkniv under arkadhallarnas glansdagar.
Tycker du att Playstation 1 var en dålig idé för att den dog ut? Eller Xbox?
Säg mig vilken teknisk produkt som aldrig dött ut och övertyga mig om din ståndpunkt.

Varken PS eller Xbox har dött ut. Konsolspelande finns och är större än nånsin.
Gör om, gör rätt.

"Playstation 1"
"Xbox"
Läs om, läs rätt.

Skrev så medvetet. För de har inte dött ut, de har slutat tillverkas och blivit ersatta av sina uppföljare. Rätt stor skillnad, det.

1
Skriv svar