EA tänker inte ta betalt för Titanfall 2:s dlc-banor

Robot
EA tänker inte ta betalt för Titanfall 2:s dlc-banor
EA tänker inte ta betalt för Titanfall 2:s dlc-banor

Lägg av... det är ju inte ens April...

Medlem
Skrivet av MelanisticAlbino:

Lägg av... det är ju inte ens April...

zing!

Medlem

Det låter ju lovande, skulle vara kul med kosmetika till titans.

Medlem

Har jag fått för mig att EA alltid säger detta?
Om dom skulle kunna säga det om FIFA så hade dom gjort det där med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om de inte tar betalt för DLCn så kommer de hitta nåt annat sätt att lura kunderna på. Fy ___ för EA, ett prima exempel på när all spelglädje åker ut genom fönstret i förmån för kvartalsrapporten....

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrpijey:

Om de inte tar betalt för DLCn så kommer de hitta nåt annat sätt att lura kunderna på. Fy ___ för EA, ett prima exempel på när all spelglädje åker ut genom fönstret i förmån för kvartalsrapporten....

Skins till soldater, vapen och robotar. Det är ju ändå helt OK.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

BOOOM! In da FACE!

Shocken...kan...inte...stänga...munnen!

Medlem

Låter jättebra ju. Mycket oväntat från EA dock


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Låter jättebra ju. Mycket oväntat från EA dock

Absolut, frågan är ju bara hur "lokal" den inställningen är...Vince Zampella kanske är på väg till skarprättaren just nu. Ifall detta verkligen var EA's "nya" inställning, att skapa förtroende hos spelarbasen så vore ju BF1 ett ypperligt tillfälle att visa det på, men jag tycker inte att jag har hört något sådant från det hållet.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Milky_81:

Låter jättebra ju. Mycket oväntat från EA dock

Absolut, frågan är ju bara hur "lokal" den inställningen är...Vince Zampella kanske är på väg till skarprättaren just nu. Ifall detta verkligen var EA's "nya" inställning, att skapa förtroende hos spelarbasen så vore ju BF1 ett ypperligt tillfälle att visa det på, men jag tycker inte att jag har hört något sådant från det hållet.

Tror det handlar om att EA inte har samma inflytande på Titanfall än vad dom har på battlefield serien.

"We come in peace, shoot to kill!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu ägs inte Respawn av EA och är bara publicera för dom, så hur och var det tas betala är fortfarande hos Respawn sida mer än EA.

Medlem

...vi får väl se. Om de faktiskt håller vad de säger så är det ju bra men varför gör de då inte så med fler spel?

Avstängd

Men BF1 för ett land av fransmän att existera i ett spel det tar dom betalt och tvingar oss.

Medlem

Jo detta har vi ju verkligen inte hört innan......


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tittade precis ut genom fönstret och såg en livs levande gris flyga förbi.

Medlem

Man försöker väl slåss med spel såsom Overwatch och ett par andra nysläppta spel i genren här, som utlovar fria uppdateringar och isf en expansion senare. Visst, priset är 20 dollar dyrare än detta fåtal exempel men det är ju EA vi talar om.

Medlem

Blir väll att man måste köpa allt via microtransaktioner istället banor osv

Medlem

Borde vara standard att man får med alla DLC kartor och vapen i onlinespel. Digitala skins och sådant trams kan de sälja hur mycket de vill.

Medlem

Har Andrew Wilson och Patric Söderlund ramlat och slagit sig eller?

Medlem

Titanfall 2 är ett givet val. Ettan är ju skitskoj att lira och blir nu alla kartor gratis till tvåan så är spelet ett givet val för mig.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Banor som DLC har aldrig varit bra, Nu dra till med en MapMaker och modstöd och håll spelet i liv !

Ambassadör
Xbox

Ah... EA är bara utgivare i detta fallet. Tydligen inte alla som tagit den i tvåan som DICE gjorde.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Nu ägs inte Respawn av EA och är bara publicera för dom, så hur och var det tas betala är fortfarande hos Respawn sida mer än EA.

Respawn ägs inte av EA, sant, men nu har det mest att göra med att det är Respawn som äger varumärket, Titanfall. Hade däremot EA ägt varumärket så hade ju dom bestämt allt in i minsta detalj, oavsett om dom äger Respawn eller inte.

Med andra ord, så är EA mer eller mindre "bara" en investerare där de alltså står för en stor del av omkostnader och tar då alltså en del av vinsterna i slutändan. Och det fina är ju då att utvecklarna bibehåller makten kring spelet.

Förstå om DICE med Battlefield hade gjort samma sak med EA istället för att sälja sin själ till dom...

Medlem

Seasonpass tramset som alla nyare spel håller på med är en skam för spelindustrin. När man splittrar communityt så lägger man in dödsstöten som gör att spelet svalnar i mångas ögon.

1
Skriv svar