17-årig tjej så grym på Overwatch att proffsspelare slutar

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av SunShine:

haha rätt åt dem. Det är män som dessa, som helt klart baserar sin kritik grundat i att "tjejer/kvinnor kan ju inte spela spel" som gör spelkulturen vissa gånger fullständigt rutten.

Ja, lika mycket som alla boobstreamers drar ned spelcommunityn i botten.

Boobstremers är så jäkla tragiskt och männen som tippar dom är fan ännu värre. Helvete vill man se camporr finns det ju mängder med gratisalternativ där ute.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Började spela denna karaktären efter videon och det har gått så jäkla bra de senaste rundorna. Tung!

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

Såg inget som var direkt imponerande i videon. Visst, duktig...men som gammal quakare har jag sett bra mycket mer skills genom åren.

Lite småkorkat att jämföra Overwatch med Quake.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

Såg inget som var direkt imponerande i videon. Visst, duktig...men som gammal quakare har jag sett bra mycket mer skills genom åren.

Är också gammal Quake-spelare och har alltid sett de som självklara fps:et för att mäta sina skills. Men Overwatch är väldigt utmanande. Precis som det inte är lätt att förstå varför Quake är så galet competetive (och hur sjukt grym man kan bli där) utan att ha spelat det är det samma här.

Om du inte förstår vad som var imponerande är det för att du inte spelat det skulle jag säga. Det är extremt enkelt att dö om man gör minsta lilla fel, precis som i Quake. Kräver skills i form av rörelse och aim men också mycket strategi, precis som Quake.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Kön spelar ingen roll. Enda anledningen till att fler män är proffsspelare är manliga spelare finns i överflöd och därmed hittas fler manliga talanger inom spel med spelets enorma hitboxar. Overwatch är dessutom ett ganska lätt spel att spela, så det är ganska töntigt att ''proffsspelare'' anklagar andra för fusk, ännu fånigare blir det om ''proffsspelarna'' inte förstår hur spelets tic rate system fungerar.

Blir sjukt matt av sånnahär pk inlägg. Bara för att det klingar gott och är politiskt korrekt så betyder det inte att man har rätten att kasta all vetenskap och logik ut ur fönstret och påstå vad man vill så länge det är i "rätt" vindriktning.

Läs på om vad testosteron gör med kroppen och kom sedan tillbaks och säg att det inte skulle kunna vara en fördel med högre testosteronnivåer i gaming på proffsnivå.

Gen
Medlem

Fattar inte varför ingen är imponerad. Nu kollade jag bara första matchen men det såg verkligen ut som att hennes lag körde över det andra totalt. Sen dog hon inte en enda gång, är inte det i sig en bedrift?

Medlem
Skrivet av Gen:

Fattar inte varför ingen är imponerad. Nu kollade jag bara första matchen men det såg verkligen ut som att hennes lag körde över det andra totalt. Sen dog hon inte en enda gång, är inte det i sig en bedrift?

Är gammal quakespelare och jag tyckte hon var riktigt duktig, väldigt bra game sense och hyfsat aim.

Medlem

Bara jag som tycker att man når skill-taket alldeles för fort i OW? Har spelat CS sedan urminnes tider och känner fortfarande att jag kan bli bättre.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Bara jag som tycker att man når skill-taket alldeles för fort i OW? Har spelat CS sedan urminnes tider och känner fortfarande att jag kan bli bättre.

Låt mig gissa, du blev inte bäst i världen på quake innan du började spela cs?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hehe varför maskar hon sitt ansikte? är hon så rädd eller.

Ja? Jag kan inte tänka mig att hon är typen som sitter på hustak om nätterna och skyddar världen från orättvisor och förtryck

Inaktiv
Skrivet av Samsos:

Rubriksättningen är riktigt illa, hade hoppas med något i stil med
"17-årig tjej så grym på Overwatch att manliga spelare slutar" istället för att upprätthålla könsskillnaderna med att manliga spelare är proffs och tjejer är bara tjejer.

Men hon är fan förebild, så jälva wicked sick!

Det är väl du som utgår från att proffset är en pojke/man?
Du snubblar på din egen sexistiska världssyn. Tråkigt

Ambassadör
Xbox

Brukar ha det som måttstock; när man blir anklagad för att fuska så vet man att man börjar bli bra på vad man nu spelar. Alltid lika roligt!

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Jeehao:

Kön spelar ingen roll. Enda anledningen till att fler män är proffsspelare är manliga spelare finns i överflöd och därmed hittas fler manliga talanger inom spel med spelets enorma hitboxar. Overwatch är dessutom ett ganska lätt spel att spela, så det är ganska töntigt att ''proffsspelare'' anklagar andra för fusk, ännu fånigare blir det om ''proffsspelarna'' inte förstår hur spelets tic rate system fungerar.

Blir sjukt matt av sånnahär pk inlägg. Bara för att det klingar gott och är politiskt korrekt så betyder det inte att man har rätten att kasta all vetenskap och logik ut ur fönstret och påstå vad man vill så länge det är i "rätt" vindriktning.

Läs på om vad testosteron gör med kroppen och kom sedan tillbaks och säg att det inte skulle kunna vara en fördel med högre testosteronnivåer i gaming på proffsnivå.

Testosteron gör ganska mycket i kroppen. Bland annat ger det sämre förmåga till logiska beslut under press samt en ökad aggressivitet vid situationer där man saknar kontroll eller upplevd orättvisa. Alltså blir man lättare frustrerad som gamer med mycket testosteron. Finns en anledning till varför många proffs tar adderall. Fokus är viktigt och det skadads av höga halter testosteron.

Tror inte det var just de sakerna du tänkte på med ditt inlägg. Men onekligen har testosteron en mängd olika effekter på människokroppen. Varav t.ex tävlingsinstinkt och andra kan verka positivt, medans andra verkar negativt i gaming. Och vad jag vet finns det ingen korrelation mellan förstfödda söner (vilka har statistiskt mest testosteron) och framgångsrika gamers.

Summa summarum, att sätta likhetstecken med hög testosteronhalt och bättre gaming är mycket vanskligt vetenskapligt. Det KAN vara bra. Men BEHÖVER INTE VARA det.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Samsos:

"17-årig tjej så grym på Overwatch att manliga spelare slutar" istället för att upprätthålla könsskillnaderna med att manliga spelare är proffs och tjejer är bara tjejer.

Det är väl du som utgår från att proffset är en pojke/man?
Du snubblar på din egen sexistiska världssyn. Tråkigt

Märks att du inte vet vad du snackar om... Jag behöver inte utgå från att dom ska vara pojke/man, faktumet är att Dizziness är ett herrlag.

Gen
Medlem
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Gen:

Är gammal quakespelare och jag tyckte hon var riktigt duktig, väldigt bra game sense och hyfsat aim.

Skönt att se att jag inte var ensam om saken.

Skrivet av Amilo:

Är du bäst i världen?

Medlem
Skrivet av Gen:

Skrivet av Danternas:

Ägda!

Nog visst är jag imponerad

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Gen:

Hyfsat aim? Det kändes väldigt mediokert. Det är ju bara en flakcannon med oändligt med skott, skjuter du tillräckligt ofta så träffar du tillslut.

Medlem
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Amilo:

Låt mig gissa, du blev inte bäst i världen på quake innan du började spela cs?

Quake har aldrig varit min grej

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Gen:

Skönt att se att jag inte var ensam om saken.

Skrivet av Amilo:

Är du bäst i världen?

Haha nej är nog långt ifrån det. Kanske formulerade mig lite konstigt. Är verkligen inget proffs varken OW eller CS. OW är nog bara för casual för min smak helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Jeehao:

Testosteron gör ganska mycket i kroppen. Bland annat ger det sämre förmåga till logiska beslut under press samt en ökad aggressivitet vid situationer där man saknar kontroll eller upplevd orättvisa. Alltså blir man lättare frustrerad som gamer med mycket testosteron. Finns en anledning till varför många proffs tar adderall. Fokus är viktigt och det skadads av höga halter testosteron.

Tror inte det var just de sakerna du tänkte på med ditt inlägg. Men onekligen har testosteron en mängd olika effekter på människokroppen. Varav t.ex tävlingsinstinkt och andra kan verka positivt, medans andra verkar negativt i gaming. Och vad jag vet finns det ingen korrelation mellan förstfödda söner (vilka har statistiskt mest testosteron) och framgångsrika gamers.

Summa summarum, att sätta likhetstecken med hög testosteronhalt och bättre gaming är mycket vanskligt vetenskapligt. Det KAN vara bra. Men BEHÖVER INTE VARA det.

Jag skrev skulle kunna vara. Testosteron var för övrigt bara ett exempel på saker som skulle kunna bidra till att män är bättre gamers. Meningen med inlägget var att det finns ju faktiskt ingenting över huvud taget som tyder på att män och kvinnor är lika bra inom gaming. Ta en titt på gaming, schack, poker, etc etc. Kvinnor är bara inte lika bra. Det skulle kunna bero på att de är färre deltagare, men det är inte speciellt troligt på ett såhär stort sample.

Inaktiv
Skrivet av Manqs:
Skrivet av DEWE:
Skrivet av Jeehao:

Poängen är väl att det är skillnad mellan män och kvinnor även när det kommer till gaming, trots att det kanske är en obekväm sanning. Så kön spelar ju roll, på sitt sätt. Bara det att kanske ingen forskat på just hur kön påverkar prestationen i gaming. Att du inte känner till någon korrelation mellan förstfödda och om de blir framgångsrika gamers är ju för det inte finns någon sådan forskning, om det nu skulle stämma.
Män har ju t.ex. kortare reaktionstid än kvinnor(kanske har att göra med att män spelar mer spel? Vad vet jag?):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4456887/
Det är ju dock inget som hindrar kvinnliga gamers att bli bäst då det bara handlar om generella skillnader, alla individer är olika.

Medlem

Real life D.VA.

Medlem

Nu orkade jag inte se hela klippet men motståndarna hon möter är inte särskilt bra. De kommer en och en och blir plockade.

Hon har även en Mercy bakom sig hela tiden. Med henne och bra tajmade sköldar så kommer hon inte att dö, speciellt med det motståndet.

Rankad 8 i hela världen vettefan. Vi får se sen när ranked game kommer.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Män har ju t.ex. kortare reaktionstid än kvinnor:
Det är ju dock inget som hindrar kvinnliga gamers att bli bäst då det bara handlar om generella skillnader, alla individer är olika.

Det där är ingen generell studie utan är begränsad till studenterna i undersökningen, att gossarna har snabbare reaktionstid beror sannolikt på att män spelar mer datorspel i allmänhet. Studien påpekar dessutom att detta är något som förbättras med övning.

Om du tror att det finns en genetisk skillnad mellan könen på den punkten så har du med andra ord fel.

Medlem
Skrivet av Samsos:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Samsos:

Öh, nu läste du nog in lite väl mycket i rubriken.

Är det något fel med det?

Inget alls, så länge du inte har något emot att ha fel.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pecman:

Det där är ingen generell studie utan är begränsad till studenterna i undersökningen, att gossarna har snabbare reaktionstid beror sannolikt på att män spelar mer datorspel i allmänhet. Studien påpekar dessutom att detta är något som förbättras med övning.

Om du tror att det finns en generell skillnad mellan könen på den punkten så har du med andra ord fel.

La till det om datorspel för kom att tänka på det.
Men..

Ditt inlägg är inte logiskt.
Om det skulle vara så att denna studie inte säkert kan visa att det finns generella skillnader när det kommer till reaktionstid mellan könen (pga liten urvalsgrupp eller att männen kanske spelar mer spel) så bevisar den ju inte motsatsen heller, dvs. att det inte finns några skillnader.
Så jag förstår inte hur du kan påstå att det inte finns generella skillnader mellan könen när det kommer till reaktionstid. Vad har du för bevis för det?

Här finns länkar till ytterligare studier som visar att kvinnor har sämre reaktionsförmåga:
https://www.quora.com/Why-do-women-have-slower-reaction-times...

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av anon_306295:

Om du tror att det finns en generell skillnad mellan könen på den punkten så har du med andra ord fel.

Men..

Om det skulle vara så att denna studie inte säkert kan visa att det finns generella skillnader när det kommer till reaktionstid mellan könen (pga liten urvalsgrupp eller att männen kanske spelar mer spel) så bevisar den ju inte motsatsen heller, dvs. att det inte finns några skillnader.
Så jag förstår inte hur du kan påstå att det inte finns generella skillnader mellan könen när det kommer till reaktionstid. Vad har du för bevis för det?

Här finns länkar till ytterligare studier som visar att kvinnor har sämre reaktionsförmåga:

Det där är dock inte applicerbart på datorpselande, det handlar ju om atleter och jag citerar från din länk:
"But it is well known that the sequence of brain activation is very different, depending on what kind of RT experiment (strategy) is being done. "

Tillsammans med det faktum att reaktionstid är direkt kopplat till hur mycket man tränar den så finns inget som visar att det är någon skillnad mellan män och kvinnor där det inte finns direkta fysiska skillnader (Som i löpning, kvinnor har ett bredare bäcken och annorlunda ledpositioner).
Läser du inte dina egna länkar?

Inaktiv

På tal om Quake så har ni här den bästa kvinnliga QL-duelleraren just nu som slår europas bästa spelare i en duel:

Så kvinnor kan helt klart uppnå världsklass i spel.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Pecman:

Men..

Det där är dock inte applicerbart på datorpselande, det handlar ju om atleter och jag citerar från din länk:
"But it is well known that the sequence of brain activation is very different, depending on what kind of RT experiment (strategy) is being done. "

Tillsammans med det faktum att reaktionstid är direkt kopplat till hur mycket man tränar den så finns inget som visar att det är någon skillnad mellan män och kvinnor där det inte finns direkta fysiska skillnader (Som i löpning, kvinnor har ett bredare bäcken och annorlunda ledpositioner).
Läser du inte dina egna länkar?

Visst läser jag dem. Jag har dock inte läst studierna jag länkar till nu då jag inte riktigt har tid med det, googlade bara och tog de första länkarna som exempel. Jag har läst om detta förut och det mesta tyder på att män har bättre reaktionstid.
Ta detta som exempel från samma länk::
"A Robert Kosinski at Clemson University maintains a link that describes 28 different factors that can affect reaction time (RT):
Gender is listed as the 9th factor. The results of 15 scientific studies are presented. In all of them, on average, women have slightly longer RT's than men."

15 olika studier. I alla av dem har kvinnor sämre reaktionsförmåga.

Det är uppenbart att du inte vill att det ska vara någon skillnad och att din bias ligger där, när det mesta pekar på att detta faktiskt stämmer. Du kan ju själv googla detta om du har lust men det känns som att du är mer intresserad av att bekräfta din egen världsbild än att hitta sanningen. Därför känns det också lönlöst att försöka diskutera med dig.

Medlem

Rubriken är väl inte helt hundra, dom slutade inte för att hon var grym, dom slutade för att dom var korkade nog att göra ett sådant vad, varför dom gjorde ett sådant vad säger en hel del om dom som individer, förutsatt att det inte bara är ett PR jippo vilket känns fullt möjligt när man ser på videon.

Dock kul att se en tjej fightas på topp.

123
Skriv svar