Grattis Quake - 20 år idag!

Robot
Medlem
Grattis Quake - 20 år idag!

Coolt


signatur

Jäh!

Medlem

Och glöm inte att kolla på RetroAhoys genomgång av historien kring Quake. Mycket sevärd!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Volk:

Och glöm inte att kolla på RetroAhoys genomgång av historien kring Quake. Mycket sevärd!

https://www.youtube.com/embed/OipJYWhMi3k

Den som är länkad i artikeln


signatur
Medlem

Dags för ett nytt Quake med Shub-niggurath och mer H.P. Lovecraft? Dags att folk slutar fåna sig med arena-tjafset. Det var bättre innan Q3...

Gnällkuk

Happy birthday, bro!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Minns det som igår, LAN med polarna och vi hade importerat Righteous 3DFX-kort från USA.
Så jävla episkt!!!

Tack för fisken Quake och 3DFX

Medlem

Quake är tidlöst; åren går men spelet består och allt började ju här på FragZone!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Volk:

Och glöm inte att kolla på RetroAhoys genomgång av historien kring Quake. Mycket sevärd!

https://www.youtube.com/embed/OipJYWhMi3k

Den som är länkad i artikeln

Haha. Ja va fan, jag börjar bli gammal och blind.

Nä, jag ändrar mig och skyller på någon annan istället. Ditt fel att du inte länkade den med inbäddad video. Just det.

Medlem

Och för att inte glömma den hord av moddar som släppts till spelet :

.

phi
Medlem

Ni lär hitta mig salongsberusad och fragkåt på en QW-server ikväll. Hojta om ni ser mig, så skickar jag gärna dick pics.

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Quake är tidlöst; åren går men spelet består och allt började ju här på FragZone!

Sidan bytte dock namn - det dög inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

GoG rean är snart över (slutar vid 15) och de har en bundle där Quake 1-3, Doom 1-2 samt Wolfenstein 3D och Return to Wolfenstein ingår för ett löjligt lågt pris ($18,93 vilket är ca 155 kr). Köpte den själv igår=)

https://www.gog.com/promo/20160610_summer_bundle_bethesda_sho...

Medlem

Fyfan, 20 år sen.. känner mig gammal

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Quake är tidlöst; åren går men spelet består och allt började ju här på FragZone!

Kan inte minnas att något började på FragZone för min del men nu är det FZ som har kvar de enda spåren av den tidiga Quakecommunityn.
http://www.fz.se/nostalgi/

Minns att min klan hette 'Dolby Dolls' och vi spelade alltid på Icon of Pains servrar, tror de drevs av anställda på Icon Medilabs som även hade en framstående klan.
Har fortfarande kvar en massa screenshots så man minns namnen på alla andra som spelade där regelbundet hehe.

Fun fact: Dolbys advokater kontaktade mig och Zlorfink många år senare och hotade med stämning om vi inte tog bort vår då bortglömda klansida.

Medlem
FML
Medlem

Quake Done Quick

Medlem

Happy birthday!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Satanas vad gammal man känner sig. Började hänga på,fragzone för 20 år sen när Quake kom, sen dess har jag besökt fz dagligen på ren rutin.

Det kommer nog aldrig komma ett spel som jag har haft så roligt som med quake igen. Så salute till både quake och fz!

Medlem
Skrivet av TenderInkFish:

Satanas vad gammal man känner sig. Började hänga på,fragzone för 20 år sen när Quake kom, sen dess har jag besökt fz dagligen på ren rutin.

Det kommer nog aldrig komma ett spel som jag har haft så roligt som med quake igen. Så salute till både quake och fz!

Samma här

Medlem

Härliga minnen.
Installationen av quake shareware.
Sen kort tid senare hitta spelet nytt fast i begagnathyllan på lokala spelaffären
Sen QuakeWorld, alla klanmatcher, hänga i irc kanaler, ja riktigt fina minnan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om jag minns rätt så var väl communityn uppdelad mellan Passagens Quakeforum och Torgets FragZone när det begav sig. FragZone gick dock steget längre med egna servrar och lade upp matchresultat mm. Jag minns FlagZone, som var dedikerad till CTF.
Spelade inte QW så mycket så jag var sällan på FZ's servrar och man hängde ju naturligtvis där man hade bäst ping.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Om jag minns rätt så var väl communityn uppdelad mellan Passagens Quakeforum och Torgets FragZone när det begav sig. FragZone gick dock steget längre med egna servrar och lade upp matchresultat mm. Jag minns FlagZone, som var dedikerad till CTF.
Spelade inte QW så mycket så jag var sällan på FZ's servrar och man hängde ju naturligtvis där man hade bäst ping.

FragZone hade ju Clan Watch!


signatur

IDKFA

Medlem

Spel.torget.se... vilka minnen.
Bara att folk börjar att gibba med lite 90-talstechno i bakgrunden


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd

Om det är idag 20 år sen? varför var lanseringen den 31'a Maj 1996 då?

Medlem

Tiden går fort när man har roligt. Quake(world) har en speciell plats i mitt hjärta. Har det fortfarande installerat och kör en en match då och då. Finns inget bättre 1vs1 FPS. Grattis Quake och FragZone i förskott!

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Om det är idag 20 år sen? varför var lanseringen den 31'a Maj 1996 då?

Amerikat


signatur

IDKFA

Medlem

Spelet som fick en att börja spela med MUS! Som sagtman har hängt här på Torgets Fragzone sen dess. Torget i sig ägdes väl av Posten?
Hade varit kul å veta hur måmga här som var med när FZ kördes igång

Inaktiv
zlo
Medlem

Stort grattis Quake. Tack för alla oräkneliga timmar tillsammans. Tänk om man investerat lika mycket tid i att lära sig språk, spela golf eller något instrument så kanske man hade kommit någon vart här i världen. Men hur jag än vrider och vänder på det så känns det fortfarande som välinvesterade 10 år (effektiv tid) framför världens bästa spelserie.

12
Skriv svar