Overwatch – lämna matcher i competitive play och bli bannad hela säsongen

Robot
Overwatch – lämna matcher i competitive play och bli bannad hela säsongen
Medlem
Overwatch – lämna matcher i competitive play och bli bannad hela säsongen

Bra, "skyll-på-laget" idioter kommer få sig en snutta ljuv rättvisa när de lämnar gamet varannan match istället för att försöka faktiskt samarbeta med laget.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

Bra, "skyll-på-laget" idioter kommer få sig en snutta ljuv rättvisa när de lämnar gamet varannan match istället för att försöka faktiskt samarbeta med laget.

Kommer det inte bara sluta med att personen kommer stå och vänta i ett hörn tills spelet är slut istället för att hjälpa till?

Medlem
Skrivet av pewwww:

Kommer det inte bara sluta med att personen kommer stå och vänta i ett hörn tills spelet är slut istället för att hjälpa till?

Mycket möjligt, men det är större chans att hen hjälper till om hen fortfarande är kvar i matchen, jämfört med inte.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Medlem
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Du förstör fortfarande för laget, så om det händer ofta så bäst att bli bannad för alla andras skull.

Medlem
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Skulle tro att dom har nått system som meddelar servern om spelet avslutas eller om klienten timeoutar... antar jag.

-det e klart, det hindrar ju inte leavers från att rycka kabeln, men jag tror inte folk orkar bry sig såpass.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Det kommer finnas reconnect.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Chassimannen:

Bra, "skyll-på-laget" idioter kommer få sig en snutta ljuv rättvisa när de lämnar gamet varannan match istället för att försöka faktiskt samarbeta med laget.

Kommer det inte bara sluta med att personen kommer stå och vänta i ett hörn tills spelet är slut istället för att hjälpa till?

Är man borta i 10 sekunder för att dricka vatten så blir man ju direkt sparkad för inaktivitet. xD


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Ser många problem med sådant system, till exempel vad händer om man förlorar upkopplingen? Pluggers?

Men om det vore nån som lyckades implementera det på något bra sätt vore det dom...

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ser många problem med sådant system, till exempel vad händer om man förlorar upkopplingen? Pluggers?

Men om det vore nån som lyckades implementera det på något bra sätt vore det dom...

Jag tror att du bara blir bannad från competitive play, inte övriga spellägen. Det är inte särskilt vanligt att man blir nedkopplad utan att kunna återansluta igen och de som medvetet kopplar ifrån sänker ju sin rank.

Medlem

Kan vara bra.

Medlem

Om man oroar sig för att bli bannad för att man tappar uppkopplingen eller strömmen går osv så är nog den risken ganska liten. Om nu inte det händer väldigt regelbundet. Tror knappast man blir bannad för att man ramlar ur en match utan är ju för att bestraffa de som lämnar regelbundet.

Och har man helt enkelt så risigt nät så att man droppar regelbundet så kanske man inte ska spela competitive helt enkelt och förstöra matchen för 5 andra.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Bra idé, borde finnas i fler spel, även i non-competive då det förstör spelgglädjen.

Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Jag tror nog att om strömmen går eller din burk krashar så ofta så att du riskerar ban så är det inte bannen som är ditt största problem....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Skulle tro att dom har nått system som meddelar servern om spelet avslutas eller om klienten timeoutar... antar jag.

-det e klart, det hindrar ju inte leavers från att rycka kabeln, men jag tror inte folk orkar bry sig såpass.

Säg inte det, tror det var i ett av UFC spelen som inte kände av en förlust online om man innan allt var klart drog ut just nätverkskabeln. Detta var till xbox360 eller ps3 och det var mycket rabalder om det. Så ja folk orkar bry sig så pass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Aldrig varit med om ett spel där en spelare rage quittar och precis samma sekund joinar en ny spelare direkt. Helt sjukt.

Imponerande Blizzard. Som alltid med er.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Aldrig varit med om ett spel där en spelare rage quittar och precis samma sekund joinar en ny spelare direkt. Helt sjukt.

Imponerande Blizzard. Som alltid med er.

Fast sen är det inte så kul när hälften av spelen man joinar är 20 sekunder kvar på :/

om nätet dör då?


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

om nätet dör då?

Ban.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Chassimannen:

Bra, "skyll-på-laget" idioter kommer få sig en snutta ljuv rättvisa när de lämnar gamet varannan match istället för att försöka faktiskt samarbeta med laget.

Kommer det inte bara sluta med att personen kommer stå och vänta i ett hörn tills spelet är slut istället för att hjälpa till?

Tja, då finns alltid möjligheten att rapportera spelaren. Straffet blir betydligt strängare i det fallet.

Medlem

Jag såg en snubbe på twitch spela competetive idag. Har det kommit ännu?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag såg en snubbe på twitch spela competetive idag. Har det kommit ännu?

Finns på PTR som du kan välja från Battle.Net-klienten.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Lolflakes:

Jag såg en snubbe på twitch spela competetive idag. Har det kommit ännu?

Finns på PTR som du kan välja från Battle.Net-klienten.

PTR?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Du förstör fortfarande för laget, så om det händer ofta så bäst att bli bannad för alla andras skull.

Dummaste jag läst, inget du kan rå för om ström/internet försvinner lägg ner trolla, riktigt bra system i grund men ah om ström eller internet försvinner då, kan ju hoppas dom tänker på det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Lolflakes:

Jag såg en snubbe på twitch spela competetive idag. Har det kommit ännu?

Finns på PTR som du kan välja från Battle.Net-klienten.

PTR?

Public Test Realm, testserver.
Väljer den där du väljer Region.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Du förstör fortfarande för laget, så om det händer ofta så bäst att bli bannad för alla andras skull.

Dummaste jag läst, inget du kan rå för om ström/internet försvinner lägg ner trolla, riktigt bra system i grund men ah om ström eller internet försvinner då, kan ju hoppas dom tänker på det.

Läs nyheten. Om du lämnar matcher flertalet gånger så finns risk du blir bannad. En gång eller ett par gånger gör inget.
Om du däremot har så dålig internet/el att du har problem konstant med det, så är det helt rätt att du blir bannad. För även om det är oavsiktligt så förstör du för andra. Då får du helt enkelt laga din dator, fixa elfelet eller byta internet till nåt stabilare inför nästa säsong.

Medlem
Skrivet av Cenzar:

Undrar vad som händer om ens burk t.ex krashar.. eller strömmen går...

Läs artikeln så får du svaret. Spoiler: du måste lämna ganska ofta för att bli bannad. Inte en gång.

Medlem

Är väldigt sugen på spelet. Testade betan på PC och det var skoj, nu har kompisar skaffat spelet och jag vill gärna hoppa med och lira.

Men spelet hade ej support för 21:9 under beta perioden. Och retail stödjer ej det formatet verkar det som. Är spelet värt trots att det ej stödjer 21:9?

Medlem

Blir man straffad för dålig uppkoppling?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Blir man straffad för dålig uppkoppling?

Nej. Det finns en reconnect feature inblandad.

12
Skriv svar