Rykte: Kinect kostar 150 US-dollar?

Robot
Medlem
Rykte: Kinect kostar 150 US-dollar?

hyffsat mycket alltså.

jag tror inte jag kommer ha användning av den , oavsätt pris faktiskt.

Medlem

Kommer se kul ut när man får en ny Xbox för samma pris som en kamera utan spel. Haha


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Får se hurvida man köper en eller ej, sambon kanske fattar tycke för konceptet.

Medlem

Verkar vansinnigt dyr, speciellt om det går köpa en New Xbox med en inbyggd för 2000:- sen som det verkar. Hursomhelst inget jag skulle köpa ens om den kostade 500:-, men jag tror ett pris på nästan 1500:- kommer leda till väldigt få försäljningar.

Medlem

Men dem pratar väl om att den kostar 150 dollar att tillverka. Då kommer väl slutpriset bli avsevärt högre? Låter dyrt.

Kommer den fungera till en Elite eller måste man köpa den nya Xboxen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Den fungerar med alla 360-varianter.

PS3 move blir inte billigt det heller. $99.99 för en kontroll, eye och ett spel, "nunchuck" $29.99, separat Move-kontroll för $49.99 (då vissa spel kräver 2 Move kontroller)
c.a $180 för hela kalaset.

Medlem

Känns som att har man ett Wii är det bara slöseri med pengar skaffa detta som är i det närmaste samma sak. Har man inget Wii ja då är man nog inte intresserad av det här hursomhelst. Både Microsoft och Sony är 5 år för sena och har knappast gjort något som är markant bättre än Wii's.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men dem pratar väl om att den kostar 150 dollar att tillverka. Då kommer väl slutpriset bli avsevärt högre? Låter dyrt.

Kommer den fungera till en Elite eller måste man köpa den nya Xboxen?

Nej, det låter osannolikt. För att hålla låga priser så säljer alltid konsoltillverkarna hårdvara (konsolen vanligtvis) långt under tillverkningspris i början (ja...utom Nintendo med Wii då..).

Medlem

Kostar den mer än en femhundralapp så kommer de nog att få svårt att sälja den. Att köpa den för mer än så plus ett spel att använda det till svider helt enkelt för mycket för gemene man.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Dusser:

Nej, det låter osannolikt. För att hålla låga priser så säljer alltid konsoltillverkarna hårdvara (konsolen vanligtvis) långt under tillverkningspris i början (ja...utom Nintendo med Wii då..).

Microsoft, har inte sålt 360 till långt under tillverkningspris. Den har varit mycket billigare att tillverka och är fortfarande billigare att tillverka än PS3.

Det är bland annat därför Microsoft har gått med förtjänst på sin speldivision.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Dusser:

Nej, det låter osannolikt. För att hålla låga priser så säljer alltid konsoltillverkarna hårdvara (konsolen vanligtvis) långt under tillverkningspris i början (ja...utom Nintendo med Wii då..).

Microsoft, har inte sålt 360 till långt under tillverkningspris. Den har varit mycket billigare att tillverka och är fortfarande billigare att tillverka än PS3.

Det är bland annat därför Microsoft har gått med förtjänst på sin speldivision.

Må det vara så men kanske dyrare i längden för ms då de får skicka gratis xboxar hit och dit för lagning.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hur kan den kosta så mycket att tillverka ? vad har den därinne, cpu, ram etc eller? lär ju säkert kosta minst 1500 spänn här..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan den kosta så mycket att tillverka ? vad har den därinne, cpu, ram etc eller? lär ju säkert kosta minst 1500 spänn här..

Typ ja , det är ju ingen webcam direkt...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan den kosta så mycket att tillverka ? vad har den därinne, cpu, ram etc eller? lär ju säkert kosta minst 1500 spänn här..

Typ ja , det är ju ingen webcam direkt...

Två kameror, en mic och skapligt avancerad mjukvara.
Själva hårdvaran kostar nog inte så mycket men det har ju kostat en hel del att ta fram den som de måste få tillbaka för också.

Medlem

Känns inte som det är ett rykte längre, med tanke på att microsoft själva har den upp i deras store för $149.

Microsoft Store

Inaktiv

Dumheter med att den ska kosta 150 usd att tillverka....
Det är enkel teknologi men med avancerad mjukvara som säkerligen har kostat mycket, men det kommer de att tjäna in.

Jag skulle tro att den kostar ca 50-100 usd att tillverka.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Den fungerar med alla 360-varianter.

PS3 move blir inte billigt det heller. $99.99 för en kontroll, eye och ett spel, "nunchuck" $29.99, separat Move-kontroll för $49.99 (då vissa spel kräver 2 Move kontroller)
c.a $180 för hela kalaset.

En playstation move (aka dildo)
kostar 699, sub-controllern 499kr.
En playstation eye + ett spel för 369kr
=1567kr

Så i detta paketpris $99.99 så får man alltså det mycket billigare.

Sen vart har du fått tag på att man behöver 2 dildos? man behöver antagligen bara 1 dildo och en sub-controller?

Medlem
Medlem

Ja, att hardcorepubliken köper skiten är iallafall inte någonting de kan räkna med.

MFC
Medlem

Om det är dyrt så är det inte barnarbetare! Skärpning! Finns det plast i den så måste det finnas barnarbetare!

(ironi)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men dem pratar väl om att den kostar 150 dollar att tillverka. Då kommer väl slutpriset bli avsevärt högre? Låter dyrt.

Kommer den fungera till en Elite eller måste man köpa den nya Xboxen?

Kinect vad man förstått kommer Kinect kosta cirka 1500 i sverige.
Och den kommer ju funka till alla boxar, nåt annat vore ju knasigt.

http://gameplayer.se/pub_text.php?pub_id=15967

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:

Sen vart har du fått tag på att man behöver 2 dildos? man behöver antagligen bara 1 dildo och en sub-controller?

Edit:
http://www.gametrailers.com/video/e3-2010-the-fight/700706

Medlem

1500 är billigt, med tanke på att man kan spela flera personer (familj/vänner) med bara en Kinect, medan man till Wii/PS3 behöver en kontroll/person.
Dock så är 1500kr dyrt enligt en casual, som gärna betalar 600-700kr 4ggr, det upplevs som billigare då kostnaden inte kommer direkt. MS kommer måste sälja dem med en hyfsad förslut för att de ska bli populära.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

1500 är billigt, med tanke på att man kan spela flera personer (familj/vänner) med bara en Kinect, medan man till Wii/PS3 behöver en kontroll/person.
Dock så är 1500kr dyrt enligt en casual, som gärna betalar 600-700kr 4ggr, det upplevs som billigare då kostnaden inte kommer direkt. MS kommer måste sälja dem med en hyfsad förslut för att de ska bli populära.

Kinect = 8 spelare 1500kr
Move = 1 spelare 1000kr (inkl alla tillbehör)
Wiimote+nunchuck = 1spelare 750kr

Så Kinect är billigt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan den kosta så mycket att tillverka ? vad har den därinne, cpu, ram etc eller? lär ju säkert kosta minst 1500 spänn här..

Typ ja , det är ju ingen webcam direkt...

Min Logitech-webkamera kostade mellan 800-1300kr när jag köpte den. Och det enda speciella med den är "Carl Zeiss-optik".

Medlem

Dom lär ha högt pris först och sen sänka den enligt försäljningsnummer. Jag tror ändå att MS vet att det är spelen TILL kinect dom tjänar mest på, inte hårdvaran? Så jag tror inte på nåt super högt pris, MS är för smarta för det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Med tanke på att Nintendo sålt mängder av den där balansplattan för typ 1000kr så borde ju xbox kunna sälja en del av kameragrejen. Det som kan ställa till det är att det kanske är en äldre ägarkrets på x-lådan motför Wiis yngre spelkrets. Rena spekulationer med utgångspunkt från mina fördommar kring Wii-ägare.

Inaktiv

MS säljer sin kamera för 20 usd.... gör matten själv.
Den har tillverkats i långt mindre upplaga än kinect förväntas göra.

Även om kinect skulle vara 10 ggr dyrare i tillverkning så skulle det inte vara mer än 100 usd.

För er som undrar vart jag fick 10 usd från så kan man utgå från att en produkt som kostar 1000 kr max kostar 500 kr att tillverka och sälja för producenten för att kommande 2-4 led ska kunna ha nödvändig del av kakan för att överleva. Subventionerade produkter såsom själva konsolen undantaget självklart (och kanske även kinect)

1
Skriv svar