Grattis Nintendo 64 – 20 år i dag!

Medlem
Grattis Nintendo 64 – 20 år i dag!

Super Mario 64 är fortfarande mitt favorit Mario-spel.

Och vem minns inte denna underbara reklam som bland annat avslöjade genvägen i rutschkanebanan?

Inaktiv

Min favoritkonsol utan tvekan, fortfarande den bästa konsolen för lokal multiplayer. Fanns så många spel med 4-spelars lokal multiplayer.
GoldenEye, Perfect Dark, Mario Kart 64, Diddy Kong Racing, F-Zero X, Mario Party 1,2,3, Super Smash Bros.

Medlem

Ah, vilken fin jul det var.
Min mor hade köpt ett N64 med Mario och Golden Eye till mig, mina två bröder och henne i julklapp.
Spelade som galningar. Multiplayern i Golden Eye håller än idag tycker jag.

Avstängd

Link blir för full besegras av sin fiende. Mario blir full, bowser besegrar Mario. Ingen får en enda träff på någon i Smash bros alla ligger och däckar och är snurriga.

20 år grattis!

Medlem

På den gamla goa tiden när Nintendo ännu inte var helt värdelösa... Jisses, vad många timmar man lagt i Golden Eye och Perfect Dark och deras olika multiplayer-lägen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nintendo är fortfarande inte värdelösa (men de siktar inte tillräckligt högt med hårdvaran, och hade inte til Wii-U några bra lanseringstitlar), men drabbades under N64 tiden redan av myten att bara göra spel för barn, de var helt enkelt inte särkilt coola för många.

Medlem

Såna här nyheter får mig alltid att känna mig så gammal....
Den står i en av garderoberna iaf

Får fira den när jag är hemma från midsommarfirandet.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nintendo är fortfarande inte värdelösa (men de siktar inte tillräckligt högt med hårdvaran, och hade inte til Wii-U några bra lanseringstitlar), men drabbades under N64 tiden redan av myten att bara göra spel för barn, de var helt enkelt inte särkilt coola för många.

Haha, ja... "Vuxna" män kräver vuxna (realism, BloodnGore) tv-spel

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kaleid:

Nintendo är fortfarande inte värdelösa (men de siktar inte tillräckligt högt med hårdvaran, och hade inte til Wii-U några bra lanseringstitlar), men drabbades under N64 tiden redan av myten att bara göra spel för barn, de var helt enkelt inte särkilt coola för många.

Haha, ja... "Vuxna" män kräver vuxna (realism, BloodnGore) tv-spel

Ja, det visuella... fast oftast är spel av dessa sorter av mycket enklare typ. CoD.. if it moves - kill it.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Kaleid:

Nintendo är fortfarande inte värdelösa (men de siktar inte tillräckligt högt med hårdvaran, och hade inte til Wii-U några bra lanseringstitlar), men drabbades under N64 tiden redan av myten att bara göra spel för barn, de var helt enkelt inte särkilt coola för många.

Haha, ja... "Vuxna" män kräver vuxna (realism, BloodnGore) tv-spel

Ja, det visuella... fast oftast är spel av dessa sorter av mycket enklare typ. CoD.. if it moves - kill it.

Hah, ja. Och det "ser ju inte ut som ett barnprogram" heller

Medlem

Legend of Zelda: Ocarina of Time, GoldenEye 007, Super Smash Bros., Super Mario 64, Mario Kart 64, Star Wars: Shadow of the Empire, Armorines: Project S.W.A.R.M., Donkey Kong 64, F-Zero X, Jet Force Gemini, Mario Party, Mission: Impossible, Star Fox 64, Star Wars: Rogue Squadron, Turok: Dinosaur Hunter, Tony Hawk's Pro Skater, Perfect Dark, Cruis'n USA, Bomberman 64.

Många fina minnen.

Medlem

Ägde aldrig ett N64 själv. Fick leva på mina vänner istället.
Köpte mitt egna först förra året vilket jag RGB-moddade och inhandlade en framemeister xrgb-mini (uppskalare) till.
Det ser dock fortfarande skit ut på en 55" plasma.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar