Se 12 minuter från Civilization VI!

Robot
Medlem
Se 12 minuter från Civilization VI!

Ett Måste Köp Så Häftigt !!!!!!!!!!!

Medlem

Så mycket tid man lagt på dessa spel

Det är lite dumt att det är det senaste halvåret jag verkligen börjat spela civ på ett annat sätt, spelar på mycket svårare nivå och spelar mycket mer fokuserat, som så vanligt blir det också mycket roligare då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Typ inget nytt och ser det inte värre ut än tidigare versioner? Besviken.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Samma spel, neddummad grafik

Medlem

Ser riktigt bra ut. Gillar grafiken.

Medlem

Sean Bean som berättar??

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

Ja det innebär att CIV VI inte kommer behöva samma mängd grafikprocessorkraft som CIV V (antagligen!) - därav neddummad. Det är mer likt Clash of Clans för mobiltelefoner än sin föregångare.

Bli inte så kränkt nu bara för att jag är av en annan åsikt Trevlig midsommar på dig!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

Ja det innebär att CIV VI inte kommer behöva samma mängd grafikprocessorkraft som CIV V (antagligen!) - därav neddummad. Det är mer likt Clash of Clans för mobiltelefoner än sin föregångare.

Bli inte så kränkt nu bara för att jag är av en annan åsikt Trevlig midsommar på dig!

Kränkt? Jag vet inte ens vad du yrar om, och spelar inte Civ-serien. Min poäng var att "neddummad" inte har den innebörd du tror det har, men den seglade visst över huvudet på dig.

Medlem

Det enda jag tyckte var "nerdummat" var stilen på karaktärerna. Men det kan man väl överse när man väl torterar en hel civilisation som ser ut som ett clown.

Medlem

Ser ut som ett gammalt Settlers-spel... Vad har de gjort med grafiken!?
Förutom distrikten ser det övriga ut som copy-paste från Civ 5?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ser ut som ett gammalt Settlers-spel... Vad har de gjort med grafiken!?
Förutom distrikten ser det övriga ut som copy-paste från Civ 5?

Dom har ändrat grafiken för att passa den nuvarande marknaden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

http://i.imgur.com/8J7Gs9h.png

Medlem

Jag gillar grafiken, den känns härligare på något sätt. Kommer bli ett köp^^

Medlem

Ser lovande, fick mig att installera femman igen.

Skrivet av Dralle:

Sean Bean som berättar??

Jag läste "Sean Banan" först, tur att det inte var det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

http://i.imgur.com/8J7Gs9h.png

Frågan är om det ser skitigare och "bättre" ut i femman för att grafiken i den nya är neddummad, eller för att femmas motor inte klarade av att göra det glansigare och mer fancy.

Fast jag håller med, den ser mer cartoon-ish ut, precis som många andra spel har drabbats av, tyvärr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bättre shaders, mer detaljerade texturer, bättre lighting, flera och mer detaljerade animationer. 64-bit krav som gett art teamet möjlighet att pusha det än längre än Civ V, relativt.
Jag tror det är några här inne som misstolkar den nya stilen med en tekniskt enklare grafik. Det är den inte. (tekniskt enklare alltså)

Medlem
Skrivet av Dralle:

Sean Bean som berättar??

Yes, han kommer vara ingame narrator enligt uppgifter. (Hoppas bara han överlever till information era )

Medlem
Skrivet av waeress:

Bättre shaders, mer detaljerade texturer, bättre lighting, flera och mer detaljerade animationer. 64-bit krav som gett art teamet möjlighet att pusha det än längre än Civ V, relativt.
Jag tror det är några här inne som misstolkar den nya stilen med en tekniskt enklare grafik. Det är den inte. (tekniskt enklare alltså)

för mig ser det ut som simcity 4 (civ 5) mot simcity online (civ 6)

Medlem

Nej tack. Ser ut som att grafiken kör med blizzard filter.

Medlem

Vad har folk för problem egentligen med att vissa spel är cartoonish? Är det barnsligt enligt er och gör era jätte manliga känslor kränkta över att det inte ser überreal ut eller något i den stilen? Undrar bara. Tycker folk generellt verkar ganska insnöade gällande vissa saker, vilket bara känns rent av tråkigt.

Enligt mig ser spelet långt bättre ut både tekniskt och stilmässigt. CiV 5 hade så himla tråkig grafik på miljöer med mera, ett riktigt sömnpiller. Fantasilöst och stelt.

Medlem

Civ 3 är fortfarande bättre.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Newklear:

Ser ut som ett gammalt Settlers-spel... Vad har de gjort med grafiken!?
Förutom distrikten ser det övriga ut som copy-paste från Civ 5?

Dom har ändrat grafiken för att passa den nuvarande marknaden.

Nej, tvärt om ser det ut som.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

Ja det innebär att CIV VI inte kommer behöva samma mängd grafikprocessorkraft som CIV V (antagligen!) - därav neddummad. Det är mer likt Clash of Clans för mobiltelefoner än sin föregångare.

Bli inte så kränkt nu bara för att jag är av en annan åsikt Trevlig midsommar på dig!

Kränkt? Jag vet inte ens vad du yrar om, och spelar inte Civ-serien. Min poäng var att "neddummad" inte har den innebörd du tror det har, men den seglade visst över huvudet på dig.

Skönt att du gör denna fråga till en sån stor angelägenhet om du nu ändå inte spelar Civ Men ja, precis som jag påpekade innan så får du nog läsa mitt inlägg igen så kanske du förstår vad jag menar. Jag är väl medveten om vad definitionen av "neddummad" är - så låt oss slippa försöka vara duktiga och citera SAOL och försök läs mellan raderna istället. Du förstår nog vart jag vill komma

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tabula:

Samma spel, neddummad grafik

Förklara gärna vad "neddummad grafik" innebär, och på vilket sätt grafiken i CIv V var mer intellektuell.

Ja det innebär att CIV VI inte kommer behöva samma mängd grafikprocessorkraft som CIV V (antagligen!) - därav neddummad. Det är mer likt Clash of Clans för mobiltelefoner än sin föregångare.

Bli inte så kränkt nu bara för att jag är av en annan åsikt Trevlig midsommar på dig!

Kränkt? Jag vet inte ens vad du yrar om, och spelar inte Civ-serien. Min poäng var att "neddummad" inte har den innebörd du tror det har, men den seglade visst över huvudet på dig.

Skönt att du gör denna fråga till en sån stor angelägenhet om du nu ändå inte spelar Civ Men ja, precis som jag påpekade innan så får du nog läsa mitt inlägg igen så kanske du förstår vad jag menar. Jag är väl medveten om vad definitionen av "neddummad" är - så låt oss slippa försöka vara duktiga och citera SAOL och försök läs mellan raderna istället. Du förstår nog vart jag vill komma

Att skriva ett par meningar är ingen större angelägenhet, lovar! Jag såg vad du skrev, och det du störde dig på i spelet hade inte med någon neddumning att göra. Därav min kommentar. Du förstår nog vart jag vill komma!

Medlem

Varför insisterar de på att det ska se gulligt ut? Värdelöst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar