Tinybuild: "G2A säljer spel värt miljoner utan att ersätta oss"

Samma människor som tycker det är fel med G2A tycker Spotify är en bra affärsidé (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Tomten:

Gillar folk som säger att de köper spel för att stödja utvecklarna och köper från dessa skumma sidor där utvecklarna inte får ut ett jota av ert köp. Grattis pappskallar.

I det här fallet är det nog du som är pappskallen. Du förstår väl att någon alltid måste köpa en nyckel r att kunna sälja den?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"In short, G2A is like Ebay for game keys."

Såååå. Får Tinybuild pengar utav Ebay när någon säljer deras spel där? Nej, tänkte väl det. Så varför ens gå ut med ett sånt här korkat uttalande?

Man har rätt att tycka vad man vill om G2A och liknande sidor, men att kräva ersättning utav dem är som att kräva betalt två gånger.

Folk köper CD-keys med stulna kreditkort och säljer på G2A, Banken gör chargeback och utvecklarna får betala chargeback avgift + missad såld product medans G2A tar 30% av varje CD som säljs även om den är stulen så behåller dom pengarna. dom behåller även pengarna från kontot dom bannar för att ha sålt stulna kort.

G2A försöker inte ens förhindra att det sker för att sälja stulna gods ger dom pengar, det är även olagligt att köpa stulna gods i sverige och det borde vara olagligt att köpa stulna CD-keys via G2A också.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Samma människor som tycker det är fel med G2A tycker Spotify är en bra affärsidé (?)

Hur tänkte du nu?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av dafuq:

Haha vad kan hända?

Tror du missuppfatta. Han väljer att inte köpa på halvskumma ställen som G2A och Kinguin.

Det handlar mer om vem man vill ge pengar till. Köper man på G2A och Kinguin, så ger man pengar till en kedja av mer eller mindre skumma säljare som fixat nyckel på okänt vis. Risken finns att inga pengar alls går till utvecklaren.

Nej, det har man inte. Det är dags att vi slår hål på denna myten.
Det är ebdast på marketplace du riskerar att köpa nycklar som kommer ffån stulna kreditkort eller liknande, inte om du köper direkt från g2a.

Medlem

Allt detta om G2A är som en stor storm just nu.. och enligt mig ska dom inte få finnas.
Anledningen till att vanligt folk, developers, publishers är arga på just sidor som G2A är att det säljs MASSIVA mängder av stulna nycklar, vilket kan komma ifrån att folk köpt nycklar med stulna creditkort osv.. vilket är HELT fel. Dom nycklarna ska bort och inte kunna säljas, men det går då sidor som dom finns.

Om du vill veta mer om vad jag menar, kolla på LevelCapGaming's senaste video: https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q

Förklarar fint vad som gäller. G2A osv må vara billigt, eller som många tycker "rimligt" pris på spel.. men hur kan det vara rimligt pris på spel på det inte är det enligt standard.. Bort med skiten, G2A osv alltså.

Medlem

Som vanligt tjänar några pengar på ny teknik och några blir sura och vill sätta käppar hjulen.

Förvisso att tillverkare vill tjäna pengar men när det kommer till bundles o dylikt så är det galet, jag köper en bil men äger inte bilen och får inte sälja bilen vidare till någon som behöver/vill ha den...

Medlem
Skrivet av Gen:

Har köpt ett fullpris spel på Steam en gång och kommer aldrig göra om det då jag betalade 25% mer än vad det kostat på skiva. Dock körde Steam med förbokningskampanjer som dessutom innehöll delmål osv, något jag gissar de inte får göra längre. Däremot händer det att jag köper något på Steamreor.

Origin eller Uplay, aldrig i livet för att det som sagt var är mycket mycket dyrare än skiva i butik. Majoriteten av mina köp går via GK4A och ibland G2A samt Kinguin.

Du har kanske missat att digitala köp oftast är dyrare pga att man får speler direkt. Försäljaren tjänar alltså på att folk inte har tålamod att vänta.

Jag skulle aldrig i livet köpa från en sida som G2A. Tycker det går att likställa med häleri. Jag lägger hellre lite extra pengar på spelet, då vet jag att utvecklarna gynnas.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Aresz:

Förbannat tråkigt att så många handlar från dessa sidor trots det konstanta flödet av "avslöjanden". Är ni så giriga att ni måste spara ett par tior istället för att köpa legit keys?

Varför litar ni inte på det som skrivs?

Här finns mer som ni inte kan tro på, finns även att läsa om i traditionell gaming media:
https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/2efovt/warning_fake...

https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/3s9ufz/a_youtuber_y...

http://blog.indiegamestand.com/featured-articles/steam-key-re...

". In the case of IndieGameStand, I estimate it’s directly cost us well over $12k and that’s just in raw chargeback fees and developer payouts (for refunded/scammed sales) – not counting the hours of ongoing development time that we’ve wasted on this problem."

Dags att börja bry sig, ni låtsasgamers. Handlar alltså om hur vissa individer mha bots och liknande kommer över mängder med "rescensionskeys" och liknande från intet ont anade utvecklare. Nu börjar dom vakna upp, Men verkar redan ha kostat folk sina jobb, är det rimligt?

Men dags för Valve o alla andra att skapa ett nytt system för keys, känns gammalmodigt. Behöver ökad och mer automatiskt spårbarhet, men det kommer nog. Hoppas på permaban av användare som köper dessa keys. Kostar ett nytt spel hälften på en sida får man fatta själv vad det handlar om.

Tänk va nice det vore om EA, Ubisoft och Valve verkligen gick ihop för att stoppa detta. Permaban på snåljåparna över alla nätverk, vore något

Eller är alla bidragsmottagare här inne som inte kan betala eller jobba för sig? Nästan så att man önskar att ni själva får nerdragen lön eller annat bara för att ni ska förstå, för det är precis vad ni som handlar från dessa sidor gör mot andra.

Någon som fattar och tar åt sig? Nja..spelen är ju billiga, varför bry sig om andra?

Blocket och ebay jämförelserna är helt ute och cyklar såklart, detta är en helt annan marknad och nyklarna är stulna. Det snackas om gråzon, tycker det känns helt svart.

Ni är snåla, låtsas inte att det handlar om principer.

Tur för oss "snålisar" att det skulle vara olagligt att göra så då. Sedan handlar det inte om snål het på något sätt från någon som köper en äkta nyckel vilket den massiva parten av alla som säljs på G2A är.

Sedan är inte nycklarna stulen som det pratas om ut de har tillkommit under bedrägeri, och då har alla spel bolag sin rätt att stämma dem som har gjort detta bedrägeri. Men istället går dessa spel bolagen ut och klagar på G2A och säger att de skall betala dem pengar bara för att de säljer legala produkter.

Stulen är bara spelen om du har stulit kartongen eller liknande utan att betala för dig, det är stöld. Det andra är som sagt bedrägeri. Vilket är olika bort med olika straff, för att det skall vara häleri så måste nyckeln vara stulen och då har förre ägaren rätt att kräva tillbaka den eller rätt att få ersättning från den som köpt den från hälaren.

Vilken är det som är snål? Den som går till en som driver en legal affär och kräver pengar för att man själv inte går så mycket plus man vill. Eller de som köper ett spel för billigast möjliga pris?

Är man snål och hemsk om man går och köper mjölk på Lidel ? Eller är det fel att köpa saker på en marknad där det förekommer massvis av piratkopior på kläder med mera?

Det som skulle göra detta enkelt är om Stem mfl skulle sluta vara så giriga, det skall inte kosta mera pengar att köpa ett spel på Steam än det kostar att köpa ett spel över disk i en butik där du får skiva, manual med mera. De har så mycket lägre omkostnader, när de börjar spela fair på marknaden så kommer detta att försvinna av sig själv.

Fast nu är det ju inte legala keys..varför det har något med att köpa mjölk på Lidl att göra förstår jag inte alls.
Tror däremot att du medvetet missförstår alltsammans, det har inget alls att göra med girighet eller att dom kräver pengar för att dom inte går så mycket plus som man vill. Har du ens läst nyheten?

Tråkigt som fan att man även på ett entusiastfortum, för "hardcore gamers" hittar en massa folk som inte vill göra rätt för sig. Programmernarna måste ha betalt, och det sätter såna som du stopp för. Oavsett hur du motiverar det.

Bevisat och diskuterat gång på gång, men ändå är det så många som inte fattar. Hoppas din ekonomiska ersättning per månad blir sänkt pga att någon annan inte vill betala vad du nu tillverkar/skapar/tillhandahåller.

Ska det vara så svårt att fatta? Sluta köp nycklar av bolag som gång på gång fastnar med handen i den kakburk som består av stulna keys, stulna kreditkort och allmänt oseriöst förfarande.

Till in Lidl liknelse, skulle du handla av dom ifall en del i butiken var stöldgods? Svarar du ja på den frågan så är du aktiv och stödjer brottslingar. Precis som med G2A.

Väldigt, väldigt enkelt. Nu vet du, om du fortsätter att vara ignorant är det såklart upp till dig, men att förneka eller att låtsas som du inte förstår funkar inte.

Läs sapiens kommentar nedanför gällande hur det fungerar med chargebacks. Vill du snåla, pirata spelet istället. Nu gör du det bara värre, risken finns att utvecklarna går minus istället för att bara förlora en försäljning.

Vem är girig, egentligen?

NR 1: Det G2A gör är inte olagligt, det finns kanske folk som säljer saker olagligt på deras sida det är inte omöjligt att det kan hända. Men det är inte något som G2A så därför är det lagligt.

NR 2: Det förekommer så mycket kortbedrägerier i världen så att det kan sätta hela ekonomin i gungning, är det G2A eller individers ansvar? Nej, det är det inte så klart. Det är bankernas och kortföretagens ansvar ingen annans, då de använder system som är totalt idiotiskt att det ens finns något liknande i dagens högteknologiska samhälle.

Det finns betydligt bättre lösningar än plastkort, och det går att göra plastkorten lite säkrare som till exemple här i Sverige där vi användare verfied by visa och mastercards liknande teknik. Det är fritt fram för företagen att ta betalt med kreditkort och de känner till riskerna med att göra det. Det är upp till de företagen att öka sin säkerhet för att förhindra fraud från de som köper från deras portaler. Självklart kan man skylla på andra vilket är vapen nummer 1 i hela spel industrin när saker går som man inte vill. Alla gör det hela tiden, piratkopieringen dödar oss vi förlorar miljarder det är individernas fel vi måste gripa och straffbelägg dem med hårdare lagar än vad som gäller våldsbrott eller ekonomisk brottslighet.

Industrin behöver vakna på samma sätt som delar av musik industrin har gjort det går inte att förvänta sig att sälja spel med de marginalerna de säljer dem med.

Det ända en konsument kan göra är att rösta med plånboken, och köpa från ställen där du kan köpa saker billigare istället för till exempel Steams över priser på allt. Jag kommer inte betala mera för en digital kopia av ett spel än det kostar att köpa en fysik kopia. Kan lova dig att det finns väldigt många som aldrig kommer att göra det. Spel företagen måste börja leva i den moderna tiden, vilket de inte gör. Sedan kan man inte som spel företag försöka pumpa pengar och mera pengar och mera pengar från varje kund genom att hålla på med alla dess fjantiga micro transactions vilka också är helt vansinne.

NR3: När skall folk sluta att försvara den spel industrin som inte bryr sig om sina kunder eller sina anställda som många gånger får liknande slavlöner? De som får jobba en vecka utan sömn när det börjar närma sig en release? Du kan läsa på mera om du vill om deras villkor genom att göra enkla googlingar. Men om du vill så kan du fortsätta att försvara denna korrupta industrin. Själv tänker jag fortsätta att göra mitt lagliga val att köpa mina produkter från vart jag vill oavsett om någon liten spel publisher skriker ut att det finns onda människor i världen.

Intet för att jag inte bryr mig men för att jag bryr mig om den öppna marknaden och jag tror även at det är dags att börja kräva ansvar av dem man skall kräva ansvar av det vill säga bankerna du vet de där företagen som hovar in miljarder miljarder utan att visa någon ansvar eller någon form av skrupler för världens och deras ekonomier så länge som det själva får tjäna pengar. När de har gjort det blir det betydligt bättre för alla inblandade parter så väl G2A som Tinybuild. Så lägga skulden där den ligger och inte på enskilda konsumenter eller på enskilda företag.

Men det är ju som vanligt folk tror att man kommer åt problem genom att ge sig på symptom och inte rot orsaker för de orsakerna är så rotade i våra samhällen att vi vill inte ändra på dem. Men innan vi gör det kan vi inte komma till rätta med problem som detta.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Tomten:

Gillar folk som säger att de köper spel för att stödja utvecklarna och köper från dessa skumma sidor där utvecklarna inte får ut ett jota av ert köp. Grattis pappskallar.

I det här fallet är det nog du som är pappskallen. Du förstår väl att någon alltid måste köpa en nyckel r att kunna sälja den?

Fast det är nog ändå du som är pappskallen
För är du så blåögd att du tror att alla nycklar som G2A säljer kommer från folk som köpt dom så antar jag också att du tar det aftonbladet skriver som sanning..

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Bojkott:

"In short, G2A is like Ebay for game keys."

Såååå. Får Tinybuild pengar utav Ebay när någon säljer deras spel där? Nej, tänkte väl det. Så varför ens gå ut med ett sånt här korkat uttalande?

Man har rätt att tycka vad man vill om G2A och liknande sidor, men att kräva ersättning utav dem är som att kräva betalt två gånger.

Folk köper CD-keys med stulna kreditkort och säljer på G2A, Banken gör chargeback och utvecklarna får betala chargeback avgift + missad såld product medans G2A tar 30% av varje CD som säljs även om den är stulen så behåller dom pengarna. dom behåller även pengarna från kontot dom bannar för att ha sålt stulna kort.

G2A försöker inte ens förhindra att det sker för att sälja stulna gods ger dom pengar, det är även olagligt att köpa stulna gods i sverige och det borde vara olagligt att köpa stulna CD-keys via G2A också.

Dessa nycklar är inte stulna det är köpta med med stulna kreditkorts uppgifter vilket gör det till bedrägeri. Det är inte olagligt att köpa saker som tillkommer via bedrägeri, och då gäller helt andra lagar.

Vid stöld är det den som köper en stulen sak som måste lämna tillbaka den och kan eventuellt om det är ont uppsåt även åka fast för häleri.

När det är bedrägeri är det bara den som står för bedrägeriet som sådant som är den parten som står för bedrägeriet som defacto begår ett brott. Då är det upp till den som har blivit bedragen att stämma och anmäla denna personen för att få rättelse. Den som köper en produkt via bedrägeri får alltid behålla produkten om man inte är involverad i själva bedrägeriet som sådant. Det finns ett undantag för detta och det gäller bilar.

Medlem
Skrivet av ecHo!:
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Tomten:

Gillar folk som säger att de köper spel för att stödja utvecklarna och köper från dessa skumma sidor där utvecklarna inte får ut ett jota av ert köp. Grattis pappskallar.

I det här fallet är det nog du som är pappskallen. Du förstår väl att någon alltid måste köpa en nyckel r att kunna sälja den?

Fast det är nog ändå du som är pappskallen
För är du så blåögd att du tror att alla nycklar som G2A säljer kommer från folk som köpt dom så antar jag också att du tar det aftonbladet skriver som sanning..

Tror ingen tror att alla nycklar som sälja på G2A inte har tillkommit via bedrägeri, lika lite som att man tror att allt som säljs på blocket inte kommit till på samma sätt. Bedrägerier och stölder är något som finns i alla marknader och kommer att fortsätta att finnas. Det kommer att gå upp och ned i antal bedrägerier men stölder är relativt konstant.

Medlem
Skrivet av ecHo!:
Skrivet av Gen:

Har köpt ett fullpris spel på Steam en gång och kommer aldrig göra om det då jag betalade 25% mer än vad det kostat på skiva. Dock körde Steam med förbokningskampanjer som dessutom innehöll delmål osv, något jag gissar de inte får göra längre. Däremot händer det att jag köper något på Steamreor.

Origin eller Uplay, aldrig i livet för att det som sagt var är mycket mycket dyrare än skiva i butik. Majoriteten av mina köp går via GK4A och ibland G2A samt Kinguin.

Du har kanske missat att digitala köp oftast är dyrare pga att man får speler direkt. Försäljaren tjänar alltså på att folk inte har tålamod att vänta.

Jag skulle aldrig i livet köpa från en sida som G2A. Tycker det går att likställa med häleri. Jag lägger hellre lite extra pengar på spelet, då vet jag att utvecklarna gynnas.

Du och lagen ser på det på olika sätt, men sedan skall även tillkomma att det absolut största antalet nycklar som säljs på G2A med flera sidor är inköpta via helt lagliga medel.

Sedan om du inte köper saker från G2A eller inte är upp till dig, men det är väldigt många ställen det förekommer lika olagliga metoder där man säljer saker eller där man begår ännu värre brott eller hjälper till med värre brott för att sälja billiga produkter. Vi kan ta H&M, IKEA eller varför inte Nordea som exempel.

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:

Allt detta om G2A är som en stor storm just nu.. och enligt mig ska dom inte få finnas.
Anledningen till att vanligt folk, developers, publishers är arga på just sidor som G2A är att det säljs MASSIVA mängder av stulna nycklar, vilket kan komma ifrån att folk köpt nycklar med stulna creditkort osv.. vilket är HELT fel. Dom nycklarna ska bort och inte kunna säljas, men det går då sidor som dom finns.

Om du vill veta mer om vad jag menar, kolla på LevelCapGaming's senaste video: https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q

Förklarar fint vad som gäller. G2A osv må vara billigt, eller som många tycker "rimligt" pris på spel.. men hur kan det vara rimligt pris på spel på det inte är det enligt standard.. Bort med skiten, G2A osv alltså.

Argumentet med stulna kreditkort köper jag verkligen inte.

Ponera att du snor mitt kreditkort och går och handlar på ICA med det. Inte fan slutar det med att ICA inte får betalt, utan det är den kreditkortsutgviande banken som får ta smällen - om de inte anser att jag varit oaktsam med mitt kort, i så fall är det jag som kreditkortsinnehavare som får stå för kalaset.

Gen
Medlem
Skrivet av ecHo!:
Skrivet av Gen:

Har köpt ett fullpris spel på Steam en gång och kommer aldrig göra om det då jag betalade 25% mer än vad det kostat på skiva. Dock körde Steam med förbokningskampanjer som dessutom innehöll delmål osv, något jag gissar de inte får göra längre. Däremot händer det att jag köper något på Steamreor.

Origin eller Uplay, aldrig i livet för att det som sagt var är mycket mycket dyrare än skiva i butik. Majoriteten av mina köp går via GK4A och ibland G2A samt Kinguin.

Du har kanske missat att digitala köp oftast är dyrare pga att man får speler direkt. Försäljaren tjänar alltså på att folk inte har tålamod att vänta.

Jag skulle aldrig i livet köpa från en sida som G2A. Tycker det går att likställa med häleri. Jag lägger hellre lite extra pengar på spelet, då vet jag att utvecklarna gynnas.

Nej, digitala köp från Steam/Uplay/Origin är dyrare för att de inte ska konkurrera med den fria marknaden. Trots allt har ju ett spel på Origin (dvs där förläggaren är EA) i princip 100% marginal då det inte finns några mellanhänder. Men ett spel som säljs i butik har ju flera mellanhänder och butiken där spelet säljs tjänar inga enorma pengar på det. Teoretiskt sett hade Origin kunnat sälja alla sina nya spel med 50% rabatt och ändå tjänat mer än de nycklar som säljs till just butiker.

Vad menar du att man får spelet direkt? Får man inte spelet direkt om man köper det i butik?

Och slutligen det där med häleri, du VET alltså helt säkert att allt som säljs på G2A är stulet? Lägg gärna fram bevis för det påståendet.

Medlem
Skrivet av Gen:

Och slutligen det där med häleri, du VET alltså helt säkert att allt som säljs på G2A är stulet? Lägg gärna fram bevis för det påståendet.

Du kan googla lite själv. Tänk dig att en licens kostar €25 men du köper den på G2A för €0,5. Funderar du då inte på hur de kan sälja den så billigt? Eller köper du då det "i god tro"?

Ett exempel på detta är MBAM, där G2A för något år sedan sålde hundratusentals licenser för just en halv Euro när originalpriset låg på runt 25-30 Euro.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Star Lord:

Hur ska vi som inte har råd med fullprisspel göra, förutom att vänta på realådan som kommer lagom till att servrarna stängs ner?

Sen när är det en rättighet att kunna köpa saker man inte har råd med?

Sen när är det en rättighet att få en del av kakan när någon annan (tekniskt sett legalt) säljer saker?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

G2A är precis som lvlcap säger ett gäng rövare. Dom är fullt medvetna om att många av nycklarna dom säljer kommer från stula kreditkort och och att högvis av nycklarna dom säljer kommer blockeras efter att nån stackare blivit lurad att köpa den. Det säger ju sig själv att om man köper en produkt för en bråkdel av priset det kostar överallt annars så är det någon som blir lurad.

Medlem
Skrivet av Khorney:

G2A är precis som lvlcap säger ett gäng rövare. Dom är fullt medvetna om att många av nycklarna dom säljer kommer från stula kreditkort och och att högvis av nycklarna dom säljer kommer blockeras efter att nån stackare blivit lurad att köpa den. Det säger ju sig själv att om man köper en produkt för en bråkdel av priset det kostar överallt annars så är det någon som blir lurad.

Nycklarna g2a säljer är INTE stulna, när ska folk fatta detta?
På deras marketplace där vem som helst kan slänga upp att de säljer spel x för y, där finns det säkerligen flera nycklar som är köpta med stulna kreditkort.

G2A kan väl för i helvete inte veta vilka nycklar som är köpta med stulna kreditkort och vilka som inte är det. Tror du de sitter på något program som ingen annan i hela världen har där de kan gå igenom allt och enkelt se vilka nycklar som är stulna och vilka som inte är det?
Med din logik är blocket ett gäng rövare som tillåter tjuvar att slänga upp annonser på stulna TV-apparater, stereoanläggningar och annat.

Medlem

Allt fler stora releaser på PC använder nu Denuvo, vilket har gjort att de spelen inte gått att piratkopiera. De som bara piratkopierar och aldrig köpt spel blir nu tvungna att köpa dem för att kunna spela dem. Då är det naturligt att vända sig till en firma som ofta säljer dem misstänkt billigt, och struntar i hur nycklarna införskaffats.

Gen
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Gen:

Och slutligen det där med häleri, du VET alltså helt säkert att allt som säljs på G2A är stulet? Lägg gärna fram bevis för det påståendet.

Du kan googla lite själv. Tänk dig att en licens kostar €25 men du köper den på G2A för €0,5. Funderar du då inte på hur de kan sälja den så billigt? Eller köper du då det "i god tro"?

Ett exempel på detta är MBAM, där G2A för något år sedan sålde hundratusentals licenser för just en halv Euro när originalpriset låg på runt 25-30 Euro.

Har aldrig köpt en licens och vet inte vad MBAM är. Det jag vet är att om jag vill köpa Overwatch så kostar det 48€ och inte 0,5€ eller ens 25€. Vill jag köpa DOOM kostar det 28€ mao inga fantasipriser men däremot billigare än Steam (35.99€).

Medlem
Skrivet av Buio:

Allt fler stora releaser på PC använder nu Denuvo, vilket har gjort att de spelen inte gått att piratkopiera. De som bara piratkopierar och aldrig köpt spel blir nu tvungna att köpa dem för att kunna spela dem. Då är det naturligt att vända sig till en firma som ofta säljer dem misstänkt billigt, och struntar i hur nycklarna införskaffats.

Vill man vara säker på att inte köpa nycklar som kommer från stulna kreditkort så håller man sig borta från marketplace. Väldigt enkelt.

Medlem

Hittade GreenManGaming efter att ha snokat hos G2A. Tycker att G2A har ett sånt skummigt jävla utseende och opedagogiskt. GMG är snygg och lättöverskådlig och betalade typ 40 spänn mer än från G2A när ja köpte DOOM.

Medlem

Köper nästan uteslutande ifrån G2PLAY.net. Varför? Mycket billigare.

Medlem
Skrivet av Razken:

Hittade GreenManGaming efter att ha snokat hos G2A. Tycker att G2A har ett sånt skummigt jävla utseende och opedagogiskt. GMG är snygg och lättöverskådlig och betalade typ 40 spänn mer än från G2A när ja köpte DOOM.

G2A och GMG är dock samma typ av sidor. Du kunde lika gärna ha köpt nycklarna av g2a.

Medlem
Skrivet av Gen:

Har aldrig köpt en licens och vet inte vad MBAM är. Det jag vet är att om jag vill köpa Overwatch så kostar det 48€ och inte 0,5€ eller ens 25€. Vill jag köpa DOOM kostar det 28€ mao inga fantasipriser men däremot billigare än Steam (35.99€).

Det var ett exempel. MBAM är precis vad Google säger, Malwarebytes Antimalware. Det finns flera exempel där G2A och liknande sajter säljer otroligt billiga nycklar, och då skulle i alla fall jag fråga mig "det kanske är lite för bra pris" och fundera på var de fått koden ifrån. Om sajten i sig accepterar sådan verksamhet skulle jag aldrig vilja stödja de som ligger bakom genom att köpa någonting alls på den.

Medlem

finns inte en chans att jag köper ett spel för fullpris om jag kan köpa det för halva priset. Ja jag köper från dom ställerna som ger mig det bästa priset.

Medlem

Behövde EA Access till min Xbox, men det fanns inga pre-paid cards för 1 månad och jag vill inte ge ut mitt kreditkortsnummer. Det fanns ett pre-paid för 12 månader men jag behövde bara 1 månad.
Då fick det bli G2A som kunde ordna en pre-paid-kod för 1 månad (mot betalning med PaySafeCard), det funkade perfekt. I övrigt känner jag inget större behov av att använda G2A eller så, köper helst fysiskt om det går.

Medlem

Jag tyckte inte G2A var speciellt billigt då om man valde Sverige så las 25% moms på och då var det inte billigt=(

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag tyckte inte G2A var speciellt billigt då om man valde Sverige så las 25% moms på och då var det inte billigt=(

Tvivlar oerhört starkt på att de betalar skatt till Sverige. Enligt folk på nätet så går det att betala utan någon skattesats utan att det bli något problem överhuvudtaget.

Skriv svar