Torbjörn nerfas i Overwatch – men bara till konsoler

Robot
Torbjörn nerfas i Overwatch – men bara till konsoler
Medlem
Torbjörn nerfas i Overwatch – men bara till konsoler

WOW! Den gör ju redan ganska kass damage, så ska den sänkas med hela 30%? Ingen mening att köra Torbjörn då.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

WOW! Den gör ju redan ganska kass damage, så ska den sänkas med hela 30%? Ingen mening att köra Torbjörn då.

Vet inte hur det är på konsol men på PC så toppar jag ganska lätt skada med Torbjörn. Kan förstå att han nerfas på konsol då turreten är en aim bot och kontroller gör det svårt för folk att skjuta sönder den med precision.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Phu, vart orolig där

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

WOW! Den gör ju redan ganska kass damage, så ska den sänkas med hela 30%? Ingen mening att köra Torbjörn då.

Om den var så kass som du påstår att den är så skulle ju inte torbjörn sitta glatt på sin 70% winrate.. Men nu gör han ju det, på konsol i alla fall

Medlem

Tycker hans turret borde ha nån sekund fördröjning innan den sätter igång skjuta. Sätter man bara ut näsan så blir den avskjuten på 0.1 sec typ.

Medlem

Alltså nu har jag inte koll på torbjörn, för jag hatar honom..
Men tycker det ska gå i cd att bygga om turreten när den går sönder, han ska inte kunna börja hamra på en ny direkt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Tycker hans turret borde ha nån sekund fördröjning innan den sätter igång skjuta. Sätter man bara ut näsan så blir den avskjuten på 0.1 sec typ.

Jo. Det är snudd på orättvist. Visst, git gud och allt det där, men en liiiiten fördröjning vore faktiskt helt okej. Om han nu är så bra balanserad på PC så kan jag för all del se att om han nu har en fördröjning på en bråkdel av en sekund får en bråkdels ökad skada med, fine liksom.

Medlem

Vad är det för FOV i videon? känns som typ 50 xD.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Tycker hans turret borde ha nån sekund fördröjning innan den sätter igång skjuta. Sätter man bara ut näsan så blir den avskjuten på 0.1 sec typ.

Vore det en fördröjning skulle man kunna sticka ut näsan och skjuta sönder tornet utan att ta någon skada alls...vilket skulle göra tornet helt värdelöst.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

WOW! Den gör ju redan ganska kass damage, så ska den sänkas med hela 30%? Ingen mening att köra Torbjörn då.

14 skada per skott, 4 skott i sekunden. 56 alltså. Då enbart från tornet, utan Molten Core igång.

10 damage efter nerfen. 40 skada i sekunden. Åter igen, utan Molten Core.

På konsol så är detta en bra nerf som behövts väldigt mycket ser det ut som...

Ambassadör
Xbox

Konsolspelare suger helt enkelt?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Tycker hans turret borde ha nån sekund fördröjning innan den sätter igång skjuta. Sätter man bara ut näsan så blir den avskjuten på 0.1 sec typ.

Det är en kort fördröjning ifall den inte står och tittar på hörnet du kikade fram ifrån sist. Dessutom kan den bara skjuta på ett target åt gången, så ifall den börjar skjuta på t ex en tank så kan du knalla upp och fista den i bitar utan att den byter från tanken.

Skrivet av dTexN:

Alltså nu har jag inte koll på torbjörn, för jag hatar honom..
Men tycker det ska gå i cd att bygga om turreten när den går sönder, han ska inte kunna börja hamra på en ny direkt.

Det är en kort cooldown. Du märker det ifall du får den bortskjuten innan den är klar...då dröjer det några sekunder innan du kan få upp den igen.

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Vad är det för FOV i videon? känns som typ 50 xD.

Konsol brukar väl köra typ 65 eller något.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Nu spelar jag på PC så har inte så bra koll på konsol men borde inte Bastion vara ett monster på konsol?

På PC blir Bastion ju lite mindre relevant ju högre upp i skill vi kommer men hur är det på konsol?

Medlem

Varför gör man spelet på konsoll? om det nu är så svårt att skjuta på ett "statiskt" föremål pga handkontrollen?

Låter ju helt bakvänt.

Medlem

Jag tycker verkligen inte torbjörn är något problem på konsoll, bara det inte är ett helt lag.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det är en kort cooldown. Du märker det ifall du får den bortskjuten innan den är klar...då dröjer det några sekunder innan du kan få upp den igen.

Den borde vara märkbar, sådär 15 sec from när den går sönder eller något. Ibland kan det krävas väldigt mycket för att få ner en. Då borde det inte poppa upp en ny nära inpå :/


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Torbjörn är riktigt stark i PC versionen om man kan spela karaktären. Han lär vara snuskigt kraftfull i konsolversionen då hans turret har aimbot och alla andra måste spela med sega handkontroller.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Tycker hans turret borde ha nån sekund fördröjning innan den sätter igång skjuta. Sätter man bara ut näsan så blir den avskjuten på 0.1 sec typ.

Tornet kan ju dock bara ha ett mål åt gången, anfaller du solo får du naturligtvis stora problem som man enkelt kringgår genom att samarbeta med sina medspelare.

Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av Ender:

Det är en kort cooldown. Du märker det ifall du får den bortskjuten innan den är klar...då dröjer det några sekunder innan du kan få upp den igen.

Den borde vara märkbar, sådär 15 sec from när den går sönder eller något. Ibland kan det krävas väldigt mycket för att få ner en. Då borde det inte poppa upp en ny nära inpå :/

Det enda som krävs är en karaktär som är en bra counter. Torbjörn brukar ofta få däng av Widowmaker, Parah, Junkrat och Tracer för att nämna några. På vissa banor och med rätt underhåll briljerar han, men det gäller de flesta hjältar.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av dTexN:
Skrivet av Ender:

Det är en kort cooldown. Du märker det ifall du får den bortskjuten innan den är klar...då dröjer det några sekunder innan du kan få upp den igen.

Den borde vara märkbar, sådär 15 sec from när den går sönder eller något. Ibland kan det krävas väldigt mycket för att få ner en. Då borde det inte poppa upp en ny nära inpå :/

Det enda som krävs är en karaktär som är en bra counter. Torbjörn brukar ofta få däng av Widowmaker, Parah, Junkrat och Tracer för att nämna några. På vissa banor och med rätt underhåll briljerar han, men det gäller de flesta hjältar.

Precis, Torbjörn är inte svårare att slå ut än andra hjältar så länge man är villig att vara flexibel.
Jag förstår dock hur han kan vara ett mycket större problem på konsoll.

Medlem

Har inte detta spel aim assist (läs aimbot) på konsol som alla andra spel? isåfall ska man väl inte gnälla på att turrets har det om man har det själv?

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Har inte detta spel aim assist (läs aimbot) på konsol som alla andra spel? isåfall ska man väl inte gnälla på att turrets har det om man har det själv?

På PC har man möjlighet att svänga lika fort som tornet, det är inte möjligt att göra med en handkontroll och därmed är tornets (Och därmed Tornjörns) kapacitet vida överlägset en spelares oavsett hur duktig den är.

1
Skriv svar