Se oss spela 25 minuter alpha-version av Battlefield 1

Robot
Se oss spela 25 minuter alpha-version av Battlefield 1

Dice visade upp en nyare version av Battlefield 1 bakom stängda dörrar.

#battlefield-1


Medlem
Se oss spela 25 minuter alpha-version av Battlefield 1

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Medlem
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Håller med.

Medlem

Haha ser exakt ut som battlefield heroes som fann förut, lite bättre grafik såklart men annars same same.

Medlem

Alltså, banorna är snygga, men designade så illa att det blir okontrollerat kaos. Folk springer omkring som huvudlösa höns.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag vet att de siktar på mer arkad än realism, men det här är alldeles för orealistiskt.
Smgs och semi auto rifles överallt gör så att själva känslan av första världskriget försvinner. De kunde lika gärna ha spelet utspela sig under andra världskriget istället.

Medlem

Tjejen som pratar hela tiden låter riktigt onaturlig och passar inte alls in i ett WW1 spel.

Medlem

Rolig video. Ge sig på pansarbil med hammare var en favorit. Vet inte varför men tyckte också "We have lost objective Butter" var kul. Gissar på att andra objektiv är "Toast" och "Marmalade".

Funderat lite på om man skulle bygga sig ett tegelhus. Insåg nu att det blir stål och betong istället.

Nu hoppas jag bara att det går att spela spärrballong också. Då är det spelet för mig.

Medlem

ser så jävla tråkigt ut. Kanske bli köp på rea.

Ambassadör
Xbox

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här... En del av mig gillar att det är iaf inte ännu en modern krigföring-klon, men det känns lite väl arkadigt. Någon nämnde BF Heroes, det där p2w-tramsspelet de försökte sig på ett tag, och ja jag får också den känslan lite.
Men det är väl så, facebookspel säljer?


signatur

Jump in.

Medlem

Bara jag som stör mig på att planen spawnar i luften?

Medlem

ALLA ska ju bli nöjda.......

Medlem

Kul att du spelade varierat så att man fick se lite olika delar, blev sugen på liret nu.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Kan nån förklara för mig skillnaden mellan nåt av BF-spelen? För bortsett från setting, vapen och grafik ser jag ingen skillnad från tidigare spel.

Jag har aldrig direkt spelat BF men har sett lite utav varje och förstår inte vad folk menar med att det t.ex. ser mer arkadigt ut


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Jag vill se fronter i Battlefield, som i 1942, inte att alla springer runt huller om buller.
Vapenarsenalen för infanteriet ser effektivare ut än en från andra världskriget.
Boring.

Medlem
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Battlefield har alltid varit arkad, Battlefield 1942 och allt därefter har aldrig ens varit nära realism eller eftersträvat simulation.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag är kluven, jag älskar temat och har länge velat ha ett nytt WW1 fps..däremot är jag inte alls såld på arkadstilen. Som tur är så kommer en mp demo mot slutet av sommaren, får nöta gärnet och bestämma mig efter


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Tjejen som pratar hela tiden låter riktigt onaturlig och passar inte alls in i ett WW1 spel.

Placeholder, rösten ska bytas ut.

Medlem

Trist att de inte vågade löpa linan ut med det historiska, hade gärna sett fler bolt-actions. Jag vet inte varför men jag får "alternativ-ww1/steam punk" vibbar av spelet.

Kan förövrigt rekommendera spelet "Verdun" för de av er som vill panga lite ww1.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Jag vill se fronter i Battlefield, som i 1942, inte att alla springer runt huller om buller.
Vapenarsenalen för infanteriet ser effektivare ut än en från andra världskriget.
Boring.

Tror du folk hade orkat sitta i ett dike ett helt game?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kunde ju gått alternative history eller steam punk fullt ut istället, för detta ser ju för jävla tråkigt ut.

Geeks Gaming
Skrivet av R.Persson:

Tyvärr så är jag inte imponerad. Känns som att Battlefield gått mer och mer mot en arkadliknande upplevelse istället för den samarbetsmotor och autentiska känslan man fick av pre-bf3.

Sorgligt :'(

Därför jag har gått tillbaka till att spela 1942,2 och bc2 (Vill köra 2142 men dom jobbar fortfarande med att får det att funka online igen)

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Alltså, banorna är snygga, men designade så illa att det blir okontrollerat kaos. Folk springer omkring som huvudlösa höns.

Låter ju som ideell design för krig, du tror väl inte att det finns väldesignade omgivningar i riktiga krig? Där får man anpassa sig till kaoset helt enkelt.

Medlem

Njae vette fan, kommer kanske köpa det. Men det såg inte så skitigt och rått ut som jag hade hoppats. Får cykla vidare i verdun i hopp om en bättre video nästa gång.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slashgibber:

Alltså, banorna är snygga, men designade så illa att det blir okontrollerat kaos. Folk springer omkring som huvudlösa höns.

Låter ju som ideell design för krig, du tror väl inte att det finns väldesignade omgivningar i riktiga krig? Där får man anpassa sig till kaoset helt enkelt.

Det finns frontlinjer i riktiga krig. Krig är organiserat kaos, detta är som att hälla pusselbitar i en flismaskin.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Är detta autentiska vapen?

Medlem

Ingen bra promo-rulle, Calle. Du missade för mycket

Medlem

Inte gillat ett BF sedan BC2 och det ser inte ut som att detta kommer bli bra heller. Det känns själlöst och stelt, precis som 3an och 4an.

Medlem

Arkad? Simulation? Antingen dödar man eller dödas. Det är farligt å leva för då kan man dö.

Medlem

tycker faktiskt det ser rätt kul ut.
så otrligt skönt att slippa alla missljud för heatsignals osv.

Målsökande legitimt fuskande är borta hoppas jag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar