Skyrim-modden Enderal ser fantastisk ut - släpps snart

Robot
Skyrim-modden Enderal ser fantastisk ut - släpps snart
Medlem
Skyrim-modden Enderal ser fantastisk ut - släpps snart

Mer RPG är aldrig fel!


signatur

K9
:.:

Medlem

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

"Skyrim-modden Enderal ser fantastisk ut - släpps snart"

Ser faktiskt inget problem med den har titeln, om det nu inte ar att man har andrat på den.

KoP
Medlem
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Känslig? Ser inget som helst problem med rubriken.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Vi har självklart data på att en bra rubrik blir mer klickad än en sämre. När du säger Aftonbladet-rubrik menar du förmodligen klickrubriker och den stora skillnaden mot sådana och detta exempel är att de oftast lovar mer än nyheten i sig kan leverera.

Modden ser fantastisk ut och om vi inte skrev det i rubriken skulle förmodligen många missa den för de tänker "ännu en Skyrim-mod..." och går vidare. En rubrik ska locka till vidare läsning, utan att för den delen lura läsaren.


signatur
Inaktiv

Korken, på vilket sätt känner du att rubriken inte överensstämmer med vad trailern och texten visar? Jag tycker personligen att det ser väldigt bra ut samt 30 till 100 timmar gameplay är inte illa pinkat, förutsatt att det är välgjort och inte massa tråkig utfyllnad.

Medlem
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Blir lite stelt att gå till en spelsajt där recensioner och förhandtittar florerar, utan att tillåta att lite engagemang och värdeord slinka in i en rubriksättning? Det är inget översälj vi snackar om direkt, det är en bra rubrik som uppmuntrar till rolig läsning. Jag tycker det verkar spot on; fantastiskt var ordet sa Bill (Calle)!

Medlem

Roligt sammanträffande med tanke på remastern som kommer någon gång senare i år?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ju hur bra ut som helst! Älskar fortfarande Skyrim.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Jag kan tycka att det är tråkigt att det inte finns en down-vote som alternativ till kommentarer.

Medlem
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Finns inga studier på att medier får färre läsare på att använda sig av milt saltade artikelnamn, men om du kan bevisa motsatsen så får du gärna göra det.

Medlem

Skyrim-modden Enderal går snart guld: Du kan aldrig gissa vad som händer sen...

Där har du click-bait


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

Vi har självklart data på att en bra rubrik blir mer klickad än en sämre. När du säger Aftonbladet-rubrik menar du förmodligen klickrubriker och den stora skillnaden mot sådana och detta exempel är att de oftast lovar mer än nyheten i sig kan leverera.

Modden ser fantastisk ut och om vi inte skrev det i rubriken skulle förmodligen många missa den för de tänker "ännu en Skyrim-mod..." och går vidare. En rubrik ska locka till vidare läsning, utan att för den delen lura läsaren.

"Snart släpps..." ser då inte jag några problem med.
Det är en annan femma om det stod "Skyrim-mod:en Enderal ser fantastisk ut - då kan du spela den".

k3m
Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Korken:

Men...snälla FZ, sluta med aftonbladet rubrikerna. Förslag på bättre rubrik: "Snart släpps Skyrim modden Enderal."

Jag förstår om ni har data på att ni får fler klick på dessa rubriker, men i längden kommer ni förlora på det.

"Skyrim-modden Enderal ser fantastisk ut - släpps snart"

Ser faktiskt inget problem med den har titeln, om det nu inte ar att man har andrat på den.

jag tycker titeln är lite missvisande. det hade varit bättre med "låter fantastisk", för det tycker jag den gör. även om Skyrim är passe jämfört med andra rollspel. i övrigt är rubriken helt ok.

Medlem

Det jag vänder mig mot är påståendet att modden ser fantastisk ut, det borde väl vara upp till era läsare att bedöma? Och när jag för 10e gången inte håller med er rubrik om att något ser fantastiskt ut så kommer iaf jag börja ifrågasätta om jag verkligen ska klicka på en sån rubrik igen. Men det lär vi väl märka. Just saying...

k3m
Medlem
Skrivet av Korken:

Det jag vänder mig mot är påståendet att modden ser fantastisk ut, det borde väl vara upp till era läsare att bedöma? Och när jag för 10e gången inte håller med er rubrik om att något ser fantastiskt ut så kommer iaf jag börja ifrågasätta om jag verkligen ska klicka på en sån rubrik igen. Men det lär vi väl märka. Just saying...

det jag stör mig mer på, är alla värdelösa orelevanta spel artiklar. som nu senast, "Pewdiepie säger att han mpste använda sig av click-bait för att hålla sig aktuell". vad fan har den nyheten med mig som datorspelare att göra?! jävla svammel sida fz.se till o från :/

Det tyska vemodet lägger sin kalla hand på Skyrim ... Jag gillar det!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar