Spelare lackade ur på skins-handeln i Counter-Strike - stämmer Valve

Medlem

Vet inte om det tagits upp här redan men åldersrekommendationen på csgo är 17+ / 18år. pEGI 18.

Så iom så får ju valve sina händer rena. Men som vi alla vet så sitter det alltför många "minderåriga" och spelar spelet. Och ja, vi kommer ha en generation med bettingproblem. Jag bettar själv också. För en liten slant. Är alltid kul att lägga in bet på en match. Blir mer spänning då

Medlem
Skrivet av Tokimba:

Fast varför fokuserar folk på det som händer utanför spelet när spelet faktiskt har ett riktigt lotteri inbyggt i sig som dessutom är tänkt att locka folk att spela genom att slumpmässigt ge ut lådor efter spelade matcher? Är väl nog så god anledning att stämma som någon, om inte annat för att de bloatar mitt jävla inventory så att jag måste radera grejer då och då (ja, det är jobbigt! ).

Har inte koll på cs men valde har liknande system i dota . Köpa kistor som har slumpat innehåll. Detta är för mig på gränsen, kan lätt tvinga fram problem hos många. Det är ju säkert väldigt lukrativt. Dock tycker jag att man kanske inte ska tillåta allt. Att säga att folk få ansvara för sig... Ja det vore skönt om det fungerade så men det gör det inte.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av xScaryKidx:

Det är ju Valves fel att vissa knivar är så pass ovanliga så de "måste" gå för $15k. Det är de som styr detta.

Styr? Att något i ett spel är ovanligt och därmed eftertraktat görs i nästan all onlinespel. Valve STYR inte över prislappar på någonting utanför sina egna system och i deras egna system är ju gränsen $ 400 som det står i artikeln. Skall du anklaga någon, anklaga de som tillhandahåller sajterna för att sälja för över 400.

Klart som fan att det är Valve som styr priserna även utanför Steam. Det är ju dem som bestämmer precis hur ovanligt/vanligt ett skin ska vara. Efterfrågan/Tillgänglighet styr priserna och Valve styr definitivt över tillgängligheten av ett skin.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av xScaryKidx:

Det är ju Valves fel att vissa knivar är så pass ovanliga så de "måste" gå för $15k. Det är de som styr detta.

Styr? Att något i ett spel är ovanligt och därmed eftertraktat görs i nästan all onlinespel. Valve STYR inte över prislappar på någonting utanför sina egna system och i deras egna system är ju gränsen $ 400 som det står i artikeln. Skall du anklaga någon, anklaga de som tillhandahåller sajterna för att sälja för över 400.

Jeo det är faktiskt valve som styr priserna på skins med tanke på att dom har satt pris på nycklarna. Nästan alla skins är värderade efter hur många nycklar du förväntas köpa för att få det. 2.5 euro för en nyckel och en kniv som har så låg chans så du förväntas köpa 100 nycklar innan du får kniven. där är priset. Allt räknas ut i slutändan av den första delen i hela rövarhistorien.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av xScaryKidx:

Det är ju Valves fel att vissa knivar är så pass ovanliga så de "måste" gå för $15k. Det är de som styr detta.

Styr? Att något i ett spel är ovanligt och därmed eftertraktat görs i nästan all onlinespel. Valve STYR inte över prislappar på någonting utanför sina egna system och i deras egna system är ju gränsen $ 400 som det står i artikeln. Skall du anklaga någon, anklaga de som tillhandahåller sajterna för att sälja för över 400.

Klart som fan att det är Valve som styr priserna även utanför Steam. Det är ju dem som bestämmer precis hur ovanligt/vanligt ett skin ska vara. Efterfrågan/Tillgänglighet styr priserna och Valve styr definitivt över tillgängligheten av ett skin.

Ledsen men jag håller inte med alls. Att folk är beredda att betala sjuka pengar för ett "in-game skin" och hur mycket styrs ju inte av Valve. Det är enbart den marknaden som sätter priserna. Visst kan man antagligen idag beräkna ett sannolikt eftermarknadspris beroende på hur ovanlig en grej är men det finns inget direkt samband och det är ju definitivt inte Valve som tjänar de där pengarna, det är den spelare som säljer. Så nej, Valve styr inga priser, det gör köparna och säljarna - de är inte Valve.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av xScaryKidx:

Det är ju Valves fel att vissa knivar är så pass ovanliga så de "måste" gå för $15k. Det är de som styr detta.

Styr? Att något i ett spel är ovanligt och därmed eftertraktat görs i nästan all onlinespel. Valve STYR inte över prislappar på någonting utanför sina egna system och i deras egna system är ju gränsen $ 400 som det står i artikeln. Skall du anklaga någon, anklaga de som tillhandahåller sajterna för att sälja för över 400.

Klart som fan att det är Valve som styr priserna även utanför Steam. Det är ju dem som bestämmer precis hur ovanligt/vanligt ett skin ska vara. Efterfrågan/Tillgänglighet styr priserna och Valve styr definitivt över tillgängligheten av ett skin.

Ledsen men jag håller inte med alls. Att folk är beredda att betala sjuka pengar för ett "in-game skin" och hur mycket styrs ju inte av Valve. Det är enbart den marknaden som sätter priserna. Visst kan man antagligen idag beräkna ett sannolikt eftermarknadspris beroende på hur ovanlig en grej är men det finns inget direkt samband och det är ju definitivt inte Valve som tjänar de där pengarna, det är den spelare som säljer. Så nej, Valve styr inga priser, det gör köparna och säljarna - de är inte Valve.

Fast priserna sätts ju också efter hur pass stor eller liten tillgång där är. Med din logik så har ju tillgång av en vara inget med priset att göra. Tror du att guld hade kostat lika mycket som det gör nu om det funnits lika mycket guld som sandkorn i världen?

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av xScaryKidx:

Det är ju Valves fel att vissa knivar är så pass ovanliga så de "måste" gå för $15k. Det är de som styr detta.

Styr? Att något i ett spel är ovanligt och därmed eftertraktat görs i nästan all onlinespel. Valve STYR inte över prislappar på någonting utanför sina egna system och i deras egna system är ju gränsen $ 400 som det står i artikeln. Skall du anklaga någon, anklaga de som tillhandahåller sajterna för att sälja för över 400.

Klart som fan att det är Valve som styr priserna även utanför Steam. Det är ju dem som bestämmer precis hur ovanligt/vanligt ett skin ska vara. Efterfrågan/Tillgänglighet styr priserna och Valve styr definitivt över tillgängligheten av ett skin.

Ledsen men jag håller inte med alls. Att folk är beredda att betala sjuka pengar för ett "in-game skin" och hur mycket styrs ju inte av Valve. Det är enbart den marknaden som sätter priserna. Visst kan man antagligen idag beräkna ett sannolikt eftermarknadspris beroende på hur ovanlig en grej är men det finns inget direkt samband och det är ju definitivt inte Valve som tjänar de där pengarna, det är den spelare som säljer. Så nej, Valve styr inga priser, det gör köparna och säljarna - de är inte Valve.

Fast priserna sätts ju också efter hur pass stor eller liten tillgång där är. Med din logik så har ju tillgång av en vara inget med priset att göra. Tror du att guld hade kostat lika mycket som det gör nu om det funnits lika mycket guld som sandkorn i världen?

Vet inte hur du lyckades tolka mitt inlägg som om att jag tror att tillgång och efterfrågan inte har med varandra att göra. Det jag inte håller med om att det är Valve som STYR priset på en marknad de inte kontrollerar priserna på. Visst kan de nog ganska enkelt lista ut att om de, t.ex. släpper två unika ex av ett vapen som kanske redan är lite svårt att få tag på så kommer den som hittar det först att kunna få massor med pengar på en auktion av det.
Du går väl inte runt och är sur på Picasso för att han inte skvätte ihop 50000 ex av varje tavla han gjorde - så att alla skulle kunna ha råd med ett original?

12
Skriv svar