3DS drivs av PICA200

Robot
Medlem
3DS drivs av PICA200

Inte förvånad över att Nintendo använder gammal teknik Gammal teknik till ett överpris, det tycks vara Nintendos motto. Blev faktiskt förvånad när jag såg att ett 3DS kommer ligga i samma prisklass som 360 Slim och PS3

Jee
Medlem

Klippet är ju inte helt tillförlitligt om man vill veta hur 3DS-spelen kan komma att se ut då 3DS skärmar är på 800x240 + 320x240 pixlar.

Skrivet av Mahone:

Blev faktiskt förvånad när jag såg att ett 3DS kommer ligga i samma prisklass som 360 Slim och PS3

Har dom sagt något pris än? Senast jag kollade hade dom inte ens bestämt sig för designen dom har visat upp.


signatur

Eller inte?

Well, både Xbox 360 (2005) och Playstation 3 (2006) bygger inte direkt heller på den mest pinfärska tekniken, just saying.

Medlem
Skrivet av Jee:
Skrivet av Mahone:

Blev faktiskt förvånad när jag såg att ett 3DS kommer ligga i samma prisklass som 360 Slim och PS3

Har dom sagt något pris än? Senast jag kollade hade dom inte ens bestämt sig för designen dom har visat upp.

Av alla sidor som har den listad så har dom ett pris på runt $250-299 och 2500-3000kr

Skrivet av Sebastian Lind:

Well, både Xbox 360 (2005) och Playstation 3 (2006) bygger inte direkt heller på den mest pinfärska tekniken, just saying.

Nä visst är tekniken inge vidare ny där heller, men där har vi iaf hårdvara som är prisvärd

Nu är det ju en självklarhet att bärbar teknik är dyrare, men kommer den att kosta mellan 2500 och 3000kr så blir det inget köp för mig iaf. Runt 1800kr låter mer rimligt, men Nintendo vill väl tjäna lite extra pengar på sin 3D-skärm utan glasögon teknik. En teknik som bygger på en simpel och relativt billig skiva som bryter så kallade interlaced lines. I Japan finns redan handhållna produkter med 3D-skärm, mobiler bla.

Jee
Medlem
Skrivet av Mahone:

Av alla sidor som har den listad så har dom ett pris på runt $250-299 och 2500-3000kr

Jo men eftersom butikerna antagligen inte fått något officiellt pris eller releasedatum så överdriver dom antagligen dom en aning. Är bara en gissning.
Sen vet jag dock inte hur mycket 3D-skärmen kostar att tillverka. Det skulle ju vara den som skulle kunna öka kostnaden om man jämför med tidigare konsoler.


signatur

Eller inte?

Medlem

PSP kostade väl också nåt sånt när den kom? Är ju inte så konstigt, och att jämföra med en stationär konsol är ju inte rättvist. Antingen vill du ha en bärbar eller en stationär.

Jag kan köpa en mobil för 5000:- eller en dator för samma pris med mycket bättre prestanda, men det är ju inte samma grej.

Citat:

Nä visst är tekniken inge vidare ny där heller, men där har vi iaf hårdvara som är prisvärd

Nu är det ju en självklarhet att bärbar teknik är dyrare, men kommer den att kosta mellan 2500 och 3000kr så blir det inget köp för mig iaf. Runt 1800kr låter mer rimligt, men Nintendo vill väl tjäna lite extra pengar på sin 3D-skärm utan glasögon teknik. En teknik som bygger på en simpel och relativt billig skiva som bryter så kallade interlaced lines. I Japan finns redan handhållna produkter med 3D-skärm, mobiler bla.

Jag håller med dig om att ett pris på 2500 och över känns väldigt dyrt. Det känns dyrt även för mig som inbiten spelnörd, och då kan man ju bara tänka sig vad casual-folket tänker om prislappen! Hoppas den blir en aning billigare i slutändan, men vi får väl se.

Medlem

Ser fram emot 3DS. ^^
Teknikdemo eller ej, precis som ni skrev så blir nog skillnaderna sjukligt tydliga när konsolen har varit ute ett tag. Själv planerar jag att inhandla en 3DS maskin, men jag vet inte när.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot

Tycker ändå priser är rimligt. Inte så pass jag skulle köpa det. Men det är en bärbar "konsoll". Den är ny.

Lite ska dom väll få tjäna genom att ha skapat den ;P


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar