Fira på Twitch - köp bits och släng dem på streamers

Robot
Fira på Twitch - köp bits och släng dem på streamers

Streamingsajten vill göra det enklare för tittare att skänka pengar till streamers.


Medlem
Fira på Twitch - köp bits och släng dem på streamers

Så ett annat alternativ istället för vanlig donation fast Twitch tar en del utav kakan?

Medlem

Den dagen jag lägger 50 kr/mån på en Twitch-kanal kommer aldrig att skåda dagens ljus

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Så ett annat alternativ istället för vanlig donation fast Twitch tar en del utav kakan?

Precis vad jag tänkte. Allt handlar ju om att twitch förlorar enorma mängder pengar genom att donationer sker genom 3e-part..

Medlem

Som att kasta pengar på en strippa.

Medlem
Skrivet av Ender:

Den dagen jag lägger 50 kr/mån på en Twitch-kanal kommer aldrig att skåda dagens ljus

Trevligt för dig. Själv får jag timtals underhållning från vissa kanaler, då är priset av två chokladkakor gott värt det.

Skrivet av ecHo!:
Skrivet av Walter Bishop:

Så ett annat alternativ istället för vanlig donation fast Twitch tar en del utav kakan?

Precis vad jag tänkte. Allt handlar ju om att twitch förlorar enorma mängder pengar genom att donationer sker genom 3e-part..

Underviker också chargebacks på stora summor för streamers. Detta gör så att streamers inte behöver oroa sig om donationer är "legit" eller försvinner inom en vecka igen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Beror helt och hållet på hur mycket som går till den som streamar.
Får de det mesta av pengarna så kommer det säkert slå ut paypal-donationer på sikt eftersom det inte går att ta tillbaka donationer.

Just nu går det dock bara att köpa detta genom amazon, vilket är lite bökigt.

Medlem

Slänger är rätt ord borde lägga till i sjön med..

Medlem

Så att dricksa på restaurang är OK, men till gamers är det helt fel?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Förstår inte varför folk är så negativa här. Ingen tvingar er att betala men ni kan skänka en summa för att supporta. Precis så som det ska vara.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Som att kasta pengar på en strippa.

Fast då får du ju åtminstone tuttar i ansiktet.

Medlem

Kan inte låta bli att undra hur 25.000 ser ut!?


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Kan vara värt att nämna att om du ger 1 dollar till en streamer på twitch via paypal får de ut ca 60 cent. Cheers ska tydligen ge mer till streamern än paypal, men exakta summor har jag inte hört.

Medlem

Twitcherbate


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Kul för dom som kan dra in kulor på detta sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ender:

Den dagen jag lägger 50 kr/mån på en Twitch-kanal kommer aldrig att skåda dagens ljus

Trevligt för dig. Själv får jag timtals underhållning från vissa kanaler, då är priset av två chokladkakor gott värt det.

Då jag får egna timmar över åt underhållning kommer dessa att gå till spelande eller filmtittande. Och skulle jag vilja lägga månadspengar på något förutom spel och filmkanaler så finns det gott om välgörande ändamål jag hellre skulle skänka 50 spänn i månaden till.

Alla prioriterar ju naturligtvis olika såklart. Säger bara att det står så otroligt långt ner på min lista att lägga tid och pengar på någon Twitch-kanal.

KoP
Medlem
Skrivet av Shimo:

Så att dricksa på restaurang är OK, men till gamers är det helt fel?

För att dom flesta anser att spela spel är förströelse och lek och inte ett riktigt jobb? Vilket är sant.

Medlem

LOL, ja man får vara bra dum om man slänger pengar på sånt här.

Medlem

Det dummaste jag har läst


signatur

Meep!

Medlem

Tycker det här låter som ett vettigt alternativ, varför är folk så negativa? Kan ju inte vara värre än att betala för en film? Eller se på netflix?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Shimo:

Så att dricksa på restaurang är OK, men till gamers är det helt fel?

För att dom flesta anser att spela spel är förströelse och lek och inte ett riktigt jobb? Vilket är sant.

Ah. jag förstår.
Underligt att inte sporter som fotboll etc får samma mothugg. Där kan vi snacka om pengar i sjön! Rent kvantitetsmässigt alltså Betala för att se andra springa efter en boll? Hujedamig.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ender:

Den dagen jag lägger 50 kr/mån på en Twitch-kanal kommer aldrig att skåda dagens ljus

Trevligt för dig. Själv får jag timtals underhållning från vissa kanaler, då är priset av två chokladkakor gott värt det.

Då jag får egna timmar över åt underhållning kommer dessa att gå till spelande eller filmtittande. Och skulle jag vilja lägga månadspengar på något förutom spel och filmkanaler så finns det gott om välgörande ändamål jag hellre skulle skänka 50 spänn i månaden till.

Alla prioriterar ju naturligtvis olika såklart. Säger bara att det står så otroligt långt ner på min lista att lägga tid och pengar på någon Twitch-kanal.

Har alltid undrat vilka prioriteringar du har. Nu kan jag äntligen sova om natten.

Skrivet av Antifeminist:

LOL, ja man får vara bra dum om man slänger pengar på sånt här.

Men inte lika dum som att slänga ur sig en kommentar som denna.

Medlem

Detta är ju endast värt det om streamern får ut en större summa än via paypal. Är det inte det så känns det rätt meningslöst.

Förstår inte riktigt heller varför folk är negativa till det här med donationer, dock. Vari ligger problemet att stödja en person som underhåller en? Det spelar väl ingen roll vilket medium denna person underhåller dig i, så länge det inte är direkt skadligt för någon?

Ambassadör
Xbox

Jag har svårt att ens se det roliga med att titta på när någon annan spelar spel (spelar hellre själv) så att dessutom betala för att se någon annan spela? Haha eller hur.

Skänk pengarna till MSF eller något i stället för faen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Så att dricksa på restaurang är OK, men till gamers är det helt fel?

Ja ehhh..!!??

Medlem

Hoppas de tar av ett klädesplagg när man slänger sina bits till streamaren då!

Medlem

Konstigt med dessa negativa kommentarer, särskilt här på FZ
som handlar om gaming. Streamers och youtubers fyller en allt
viktigare roll för var dag som går när det gäller att sprida, kritisera och stödja
spel och dess utveckling. Det hjälper också konsumenter att hitta och välja
spel.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Ender:

Den dagen jag lägger 50 kr/mån på en Twitch-kanal kommer aldrig att skåda dagens ljus

Trevligt för dig. Själv får jag timtals underhållning från vissa kanaler, då är priset av två chokladkakor gott värt det.

Då jag får egna timmar över åt underhållning kommer dessa att gå till spelande eller filmtittande. Och skulle jag vilja lägga månadspengar på något förutom spel och filmkanaler så finns det gott om välgörande ändamål jag hellre skulle skänka 50 spänn i månaden till.

Alla prioriterar ju naturligtvis olika såklart. Säger bara att det står så otroligt långt ner på min lista att lägga tid och pengar på någon Twitch-kanal.

Menar du att du lägger pengar på något så dumt som filmkanaler? Eller tv-kanaler överhuvudtaget?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av HerrB:

Kan vara värt att nämna att om du ger 1 dollar till en streamer på twitch via paypal får de ut ca 60 cent. Cheers ska tydligen ge mer till streamern än paypal, men exakta summor har jag inte hört.

Vid donationer så tar Paypal någonstans runt 3%(2.9?) av själva summan men har å andra sidan en transaktionsavgift på 30 cent. Jag kan ha något felaktig information här dock.

Bits betalar du 30% utöver dess "värde" till amazon/twitch när du köper dem till din "Bit wallet" eller vad man nu vill kalla det.

Det betyder alltså att det är bättre att stödja med bits för donationer under ~1.1 dollar och Paypal för allt över det.
Om man pratar i rena pengar till streamern d.v.s.
Värt att notera är att minsta mängden bits du kan köpa kostar $1.40.

Sen kan man ju argumentera för att det är bättre att stödja tjänsten ens favoritstreamer(s) använder (Twitch) där pengarna faktiskt kan leda till någon ny feature som man bryr sig om istället för en tredjepartstjänst (Paypal) där pengarna i princip bara går upp i rök.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag har svårt att ens se det roliga med att titta på när någon annan spelar spel (spelar hellre själv) så att dessutom betala för att se någon annan spela? Haha eller hur.

Skänk pengarna till MSF eller något i stället för faen.

Varför lägger du pengar på spel? Skänk pengarna till välgörande ändamål istället.

Med ditt oerhört korkade inlägg säger du att vi inte borde lägga några pengar på annat utöver mat och boende.

12
Skriv svar