Kampanjen för System Shock Remastered är igång!

Robot
Kampanjen för System Shock Remastered är igång!
Medlem
Kampanjen för System Shock Remastered är igång!

Jag är fortsatt skeptisk till detta.

Geeks Gaming

Håller på att dra ner demot. Är det exakt som ettan med bara bättre grafik så blir det garanterat köp.... återkommer med vad jag tyckte om demot.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag är fortsatt skeptisk till detta.

varför? kan inte komma på någon ny remake som verkat så lovande som denna. Jämför detta med Underworld-remaken som ser ut som rena skämtet, och då har dom flera från originalteamet med..

Demot är väldigt bra, rekommenderar att du testar.

edit: demo: steam://install/487390


signatur
Medlem

Håller på att ladda ner demot. Gameplayfilmen ser grymt bra ut, precis som orignalspelet men med modernare grafik och styrning.

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag är fortsatt skeptisk till detta.

Jag var det också till en början, men efter att jag prövade SS Enhanced så har jag fullt förtroende att den här studion kan klara av det här projektet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Geeks Gaming

Så då va demot avklarat.
Inte ett långt demo direkt.

Men herre gud vilken atmosfär!!! Märks direkt att de är ett System shock spel.
Och det verkar som det är en grafik uppdatering och vissa små ändringar till vissa mekaniker.

+Atmosfären
+Allmän känsla
+Effekter
+Demo innan spelet är ute(Då de inte händer så ofta så måste jag ta med de)
+Grafiken har en egen stil som reflekterar SS1

-Grafiken känns ibland utdaterad
-Lite stelt
-Inventory systemet verkar inte va implementerat ordentligt men det är ju bara ett demo för ett spel som inte kommer ut på ett tag

Slutsats.... Kommer definitivt att pledga. Även om jag är en SS2 fanboy så är detta något jag måste spela.
Inget CoD spel här inte! Man måste titta överallt och leta efter saker. Och då ska det bli intressant när dom lägger till skillsystemet

Medlem

Demot lovar gott, det är väldigt likt originalet men bättre på de flesta punkter. Prestandan är dålig och det kraschade, men det är inte ens alfa än, så det är förväntat.

Flakmonkey

Om det här blir lyckat så kan det nog vara spelet som får mig att köpa den Xbox One som jag vet att jag någon gång kommer skaffa.

Medlem

8 GB ram... tur att man har 16 GB då.

Jag tyckte det var riktigt bra. Ser framemot det fullständiga spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Looking Glass Studios är mina stora hjältar när det gäller utvecklare så jag köper automatiskt allt som Nightdive släpper.

Lär punga ut pengar på detta, kanske inte på just kickstarten men senare, ekonomin tillåter inte nu så

Medlem

System Shock är tyvärr för gammalt för att jag ska kunna njuta av det så jag hoppas verkligen på den här remaken.

Skrivet av Jinxswe:

Så då va demot avklarat.
Inte ett långt demo direkt.

Men herre gud vilken atmosfär!!! Märks direkt att de är ett System shock spel.
Och det verkar som det är en grafik uppdatering och vissa små ändringar till vissa mekaniker.

+Atmosfären
+Allmän känsla
+Effekter
+Demo innan spelet är ute(Då de inte händer så ofta så måste jag ta med de)
+Grafiken har en egen stil som reflekterar SS1

-Grafiken känns ibland utdaterad
-Lite stelt
-Inventory systemet verkar inte va implementerat ordentligt men det är ju bara ett demo för ett spel som inte kommer ut på ett tag

Slutsats.... Kommer definitivt att pledga. Även om jag är en SS2 fanboy så är detta något jag måste spela.
Inget CoD spel här inte! Man måste titta överallt och leta efter saker. Och då ska det bli intressant när dom lägger till skillsystemet

spelat ut det med nyss Bästa var att jag gick runt förbannad och tänkte (vart i helvete är kod helvetet till dörren!) och ja sedan såg man vart den var och man kände sig en aning dum i huvudet

Medlem

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

Geeks Gaming

350 000 $ på mindre än 24 timmar (16 timmar just nu)

Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

Testpilot

30$ från mig utan att tveka!

Medlem
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Är väl snarare du som behöver det som gnäller över combaten i ett demo, demo betyder inte färdigt spel. Så man får förvänta sig att vissa komplikationer

Medlem
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Är väl snarare du som behöver det som gnäller över combaten i ett demo, demo betyder inte färdigt spel. Så man får förvänta sig att vissa komplikationer

Så för det är ett demo så får man inte ge kritik? Dom kanske tror combaten är det bästa dom skapat för ingen klagar.

Du pratar som du är mest intelligent på detta jordklot och alla är under dig, snälla tro inte så mycket om dig själv.

Medlem

Ska leecha demot efter jobbet och testa på. Verkar oerhört stämmningsfullt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Är väl snarare du som behöver det som gnäller över combaten i ett demo, demo betyder inte färdigt spel. Så man får förvänta sig att vissa komplikationer

Så för det är ett demo så får man inte ge kritik? Dom kanske tror combaten är det bästa dom skapat för ingen klagar.

Du pratar som du är mest intelligent på detta jordklot och alla är under dig, snälla tro inte så mycket om dig själv.

Fast jag tror inte det, och för det andra om du ska ge kritik ska du väl skriva till dom och inte här? Inte tror jag dom läser fz och ser din kommentar som dessutom är på svenska.
Men som sagt jag tror inte jag är mest intelligent här och jorden, och jag tror absolut inte heller att alla är under mig, hur vore det att tagga ner med spydigheten och vakna i verkligheten istället?

Medlem
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Är väl snarare du som behöver det som gnäller över combaten i ett demo, demo betyder inte färdigt spel. Så man får förvänta sig att vissa komplikationer

Inte nog med demo, det är demo på en alpha. inte demo på ett färdigt spel ens.

Förstår inte på mig folk

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av norrlänningen:
Skrivet av Vercadi:

Har inte spelat demot själv men combaten verkar ju riktigt kass.

kallas demo av en anledning, spelet släpps ju inte förrän 2017, men du missade dom detaljerna va?

gå och lägg dig

Är väl snarare du som behöver det som gnäller över combaten i ett demo, demo betyder inte färdigt spel. Så man får förvänta sig att vissa komplikationer

Inte nog med demo, det är demo på en alpha. inte demo på ett färdigt spel ens.

Förstår inte på mig folk

haha nej det gör inte jag heller, men tur då kan man då vara lite smartare än dessa människor och så får man även ett gott skratt för dom inte läser ordentligt

Medlem
Skrivet av Ahris:

Looking Glass Studios är mina stora hjältar när det gäller utvecklare så jag köper automatiskt allt som Nightdive släpper.

Tänk om dom släpper en fjärt?

1
Skriv svar