Microsoft har tillverkat en miljon Xbox Elite-kontroller

Robot
Microsoft har tillverkat en miljon Xbox Elite-kontroller
Medlem
Microsoft har tillverkat en miljon Xbox Elite-kontroller

Skulle gärna vilja ha en också, men det är en rätt saftig prislapp så får vänta lite.

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

Skulle gärna vilja ha en också, men det är en rätt saftig prislapp så får vänta lite.

Den kostar dock inte 1500 i Sverige, utan 1250.

Medlem

signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Den är riktigt fin, känns välbyggd och den fungerar klockrent till en PS4´a.

Men jag hoppas ändå att Sony tar fram en motsvarande variant då jag gillar storleken och placeringen av analogspakar på ds4´an bättre.

phi
Medlem

Enda nackdelen med den är att jag personligen kan inte spela utan den längre. Känner mig helt handikappad när jag spelar med den vanliga så jag blev tvungen att köpa en till Elite-kontroll så att jag har två stycken när vi spelar co-op/splitscreen.

Medlem
Skrivet av Cowmine:

Den är riktigt fin, känns välbyggd och den fungerar klockrent till en PS4´a.

Men jag hoppas ändå att Sony tar fram en motsvarande variant då jag gillar storleken och placeringen av analogspakar på ds4´an bättre.

Kör du med en sånn där "CronusMax"-USB-sticka för att lura PS4an när du kopplar in din Xbox kontroll så den tror att det är en PS4-dosa?

Medlem

Har man sålt 1 000 000 av något får man räkna med några defekta produkter. Köpte en dagen det släpptes i Sverige och kört riktigt hårt med den i princip varje dag. Inga problem.

Medlem
Medlem

Överprisat junk

Medlem

vare inte skitmånga som pajjade?

Medlem
Skrivet av phi:

Enda nackdelen med den är att jag personligen kan inte spela utan den längre. Känner mig helt handikappad när jag spelar med den vanliga så jag blev tvungen att köpa en till Elite-kontroll så att jag har två stycken när vi spelar co-op/splitscreen.

Makes no sense.

Varför lät du inte bara den som du lirar co-op med använda den vanliga handkontrollen?

=/

phi
Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av phi:

Enda nackdelen med den är att jag personligen kan inte spela utan den längre. Känner mig helt handikappad när jag spelar med den vanliga så jag blev tvungen att köpa en till Elite-kontroll så att jag har två stycken när vi spelar co-op/splitscreen.

Makes no sense.

Varför lät du inte bara den som du lirar co-op med använda den vanliga handkontrollen?

=/

Jag har ett tvångssyndrom/OCD när det kommer till hålla allting enhetligt i hemmet.

Jag kan inte ha två olika kuddar i soffan. Jag kan inte äta med bestick från två olika märken eller med olika designspråk. Jag kan inte ha en vit iPhone och en svart iPad. Jag inte bara ha en sänglampa på bara ett av sängborden i sovrummet. Jag kan inte två olika blomkrukor bredvid varandra i fönstret, jag kan inte ha gardiner av olika färger eller i olika serier utan allt måste vara i samma färg och serie, mina skjortor måste hänga i färgordning osv.

Vad tror du händer om jag har två olika Xbox-kontroller på soffbordet (som för övrigt givetvis är i samma serie som tv-bänken)? Kattungar kommer att dränkas, pensionärer kommer att bli nedtacklade på stan, godis kommer att stjälas från småbarn osv.

Det blir knas helt enkelt.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Spit:
Skrivet av phi:

Enda nackdelen med den är att jag personligen kan inte spela utan den längre. Känner mig helt handikappad när jag spelar med den vanliga så jag blev tvungen att köpa en till Elite-kontroll så att jag har två stycken när vi spelar co-op/splitscreen.

Makes no sense.

Varför lät du inte bara den som du lirar co-op med använda den vanliga handkontrollen?

=/

Jag har ett tvångssyndrom/OCD när det kommer till hålla allting enhetligt i hemmet.

Jag kan inte ha två olika kuddar i soffan. Jag kan inte äta med bestick från två olika märken eller med olika designspråk. Jag kan inte ha en vit iPhone och en svart iPad. Jag inte bara ha en sänglampa på bara ett av sängborden i sovrummet. Jag kan inte två olika blomkrukor bredvid varandra i fönstret, jag kan inte ha gardiner av olika färger eller i olika serier utan allt måste vara i samma färg och serie, mina skjortor måste hänga i färgordning osv.

Vad tror du händer om jag har två olika Xbox-kontroller på soffbordet (som för övrigt givetvis är i samma serie som tv-bänken)? Kattungar kommer att dränkas, pensionärer kommer att bli nedtacklade på stan, godis kommer att stjälas från småbarn osv.

Det blir knas helt enkelt.

Det förklarar saken. Klart du ska ha en till Elite.

Ambassadör
Xbox

Jag måste ha en!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Cowmine:

Den är riktigt fin, känns välbyggd och den fungerar klockrent till en PS4´a.

Men jag hoppas ändå att Sony tar fram en motsvarande variant då jag gillar storleken och placeringen av analogspakar på ds4´an bättre.

Kör du med en sånn där "CronusMax"-USB-sticka för att lura PS4an när du kopplar in din Xbox kontroll så den tror att det är en PS4-dosa?

Yes, Jag kör en CronusMax Plus, men det finns andra alternativ.
Men numera så spelar jag oftast med min SharQ kontroller till PS4´an.
Det cirkulerar lite Sony patentbilder på uppdaterarde handkontroller, hoppas att de stämmer.
SharQ är en riktigt smidig lösning jämförbar med Scuf men för Europer betydligt billigare och jag gillade deras lösning för att konfigurera om paddlarna. Nu kan jag göra det "on the fly" vilket passar bra i tex Destiny beroende på vad för gamemode jag kör eller vad för exotic armour jag har.

Medlem

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.

Nu spelar jag mest på PC, men jag förstår varför folk köper detta.
Precis av samma anledning som folk köper tangentbord och möss för flera tusen. Folk vill ha det där extra som "ger" en vassare udd.

Medlem

Någon av er som vet om det finns något som liknar xbox kontroll men funkar till ps4? Eller någon adapter som gör att det funkar? Saknar verkligen xbox kontrollerna nu när jag äger ett ps4...

Medlem
Skrivet av didde:
Skrivet av conthox:

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.

Nu spelar jag mest på PC, men jag förstår varför folk köper detta.
Precis av samma anledning som folk köper tangentbord och möss för flera tusen. Folk vill ha det där extra som "ger" en vassare udd.

Absolut, jag ifrågasatte inte varför folk köper det av den anledningen. Vill man ha en bättre kontroll och tycker att det är värt det, så är det inget konstigt med det alls. Jag tyckte det bara var konstigt att folk köper konsol för att det är "billigare än PC" och sedan säljer en kontroll för ett och ett halv tusen som glass i solsken. Det är en logik som inte går ihop, men antar att det inte är samma person som gör båda. Eller antar och antar, "hoppas" skulle man väl snarare säga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk

Hur många har de sålt då?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av conthox:

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.

Hahah word

Medlem
Skrivet av conthox:

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.

Köpte min Elite till PC. Körde med Xbox 360 kontroller innan. Rent allmänt tycker jag skillnaden inte är stor men den känns tyngre och gedignare i handen och inte lika plastig.

Vär 1300 kr + wifi-dongle? Nja.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av didde:
Skrivet av conthox:

Konstigt att folk kan betala ~1300 kr för en handkontroll, vissa köper till och med två, men en hyffsad PC är för dyr.

Nu spelar jag mest på PC, men jag förstår varför folk köper detta.
Precis av samma anledning som folk köper tangentbord och möss för flera tusen. Folk vill ha det där extra som "ger" en vassare udd.

Absolut, jag ifrågasatte inte varför folk köper det av den anledningen. Vill man ha en bättre kontroll och tycker att det är värt det, så är det inget konstigt med det alls. Jag tyckte det bara var konstigt att folk köper konsol för att det är "billigare än PC" och sedan säljer en kontroll för ett och ett halv tusen som glass i solsken. Det är en logik som inte går ihop, men antar att det inte är samma person som gör båda. Eller antar och antar, "hoppas" skulle man väl snarare säga.

Precis. Tror inte det är samma personer. Samma personer hade nog köpt en pc med dyra tillbehör också. Annars tror jag folk också kan "rättfärdiga" sina dyrare köp iom att de köpt ett billigare system. Men pc är självklart det billigaste i längden om man spelar mycket. Iaf om du frågar mig

1
Skriv svar