Över 20 miljoner spelare betalar för Playstation Plus

Robot
Över 20 miljoner spelare betalar för Playstation Plus
Medlem
Över 20 miljoner spelare betalar för Playstation Plus

Nää, vad ska man med det till?
Gratis spel? Föredrar fysiska kopior

Medlem

Äger PS4, PS3 och PS Vita.
Betalar för PS Plus och mitt konto tar inte slut innan 2017. Kanske en av bästa tjänsterna jag använder då jag varje månad får tillgång till ca 6 nya spel för under 40kr i månaden.

Det tråkiga är att det är först nu vi börjar få bra spel till PS4. Något vi länge fått till PS3 innan PS4 tiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Nää, vad ska man med det till?
Gratis spel? Föredrar fysiska kopior

spela online

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Äger PS4, PS3 och PS Vita.
Betalar för PS Plus och mitt konto tar inte slut innan 2017. Kanske en av bästa tjänsterna jag använder då jag varje månad får tillgång till ca 6 nya spel för under 40kr i månaden.

Det tråkiga är att det är först nu vi börjar få bra spel till PS4. Något vi länge fått till PS3 innan PS4 tiden.

Samma båt här, men PS3an används endast till Netflix. Hinner inte med då man har Vitan och PS4 och begränsat med speltid.

Jag tycker dock vi fått en del bra spel till PS4an innan faktiskt. TBOI (bättre på vitan dock), Ground Zero, Broken Age, Don't Starve, Stick it to the Man, Fez, . Visst jag hoppar inte av spelglädje varje månad men en del bra tidigare, kanske mer nichat dock.

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:

Äger PS4, PS3 och PS Vita.
Betalar för PS Plus och mitt konto tar inte slut innan 2017. Kanske en av bästa tjänsterna jag använder då jag varje månad får tillgång till ca 6 nya spel för under 40kr i månaden.

Det tråkiga är att det är först nu vi börjar få bra spel till PS4. Något vi länge fått till PS3 innan PS4 tiden.

Bra spel tycker jag att man fått, dock har det ju inte varit sk AAA-titlar. Sen att det kom från första början till PS3 kan ju bero på att konsolen hade varit ute i några år innan tjänsten drog igång och då fanns det gott om AAA-titlar som de inte längre drog in pengar på i handeln och då kunde utgivarna lika gärna släppa dem via PS+ och få lite pengar från Sony

Medlem

Köpte en PS4 strax efter release som bara stod och dammade i 6-7 månader. Inte ens ungarna ville ha skiten. Kanske det mest onödiga köp någonsin för min del. Sålde eländet och kommer aldrig nånsin köpa en enda konsoll till i mitt liv.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Äger PS4, PS3, 2 st PS Vita och PSTV.
Nej, jag prenumerar inte på PS+, kommer sannolikt aldrig göra det heller. Gillar inte att spela online och jag vill äga mina spel, punkt slut.

Medlem

Självklart PS+, i första hand för att spela online. Några nya spel varje månad är förstås en kul bonus.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Äger PS4, PS3, 2 st PS Vita och PSTV.
Nej, jag prenumerar inte på PS+, kommer sannolikt aldrig göra det heller. Gillar inte att spela online och jag vill äga mina spel, punkt slut.

Se det som att för 40kr i månaden få prova spel som kanske faller dig i smaken. Jag har hittat många nya titlar som intresserar mig genom ps+, spel som jag kanske inte hade testat om jag inte fått dem tilldelade. Sedan kan man köpa lådor om man gillade spelet. Har man ont om tid och mycket att spela redan så kanske det är lite överflödigt dock.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Har 2 ps4 2 ps3 2 psvita och har varit + medlem sen starten och har alltid varit nöjd eller mer en nöjd! Jag kommer fortfarande ihåg hur folk klagade i början på psp psn och ps1 spelen.

Medlem

Har endast PS4 och kan säga att PS+ ibland känns lite onödigt. Vissa månader kommer det bara några indiespel man inte alls är intresserad av och vissa månader några riktiga guldkorn. Men sedan jag skaffade en gamning PC har jag i princip inte använt möjligheten att spela online med PS+. Kanske avslutar prenumerationen nu

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:

Äger PS4, PS3 och PS Vita.
Betalar för PS Plus och mitt konto tar inte slut innan 2017. Kanske en av bästa tjänsterna jag använder då jag varje månad får tillgång till ca 6 nya spel för under 40kr i månaden.

Det tråkiga är att det är först nu vi börjar få bra spel till PS4. Något vi länge fått till PS3 innan PS4 tiden.

Bra spel tycker jag att man fått, dock har det ju inte varit sk AAA-titlar. Sen att det kom från första början till PS3 kan ju bero på att konsolen hade varit ute i några år innan tjänsten drog igång och då fanns det gott om AAA-titlar som de inte längre drog in pengar på i handeln och då kunde utgivarna lika gärna släppa dem via PS+ och få lite pengar från Sony

Har med smaken att göra. Själv tycker jag väldigt mycket om att titlar som NBA 2K16 medans allt pixel indiespel känns som halvdassiga versioner av klassiska spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:

Äger PS4, PS3 och PS Vita.
Betalar för PS Plus och mitt konto tar inte slut innan 2017. Kanske en av bästa tjänsterna jag använder då jag varje månad får tillgång till ca 6 nya spel för under 40kr i månaden.

Det tråkiga är att det är först nu vi börjar få bra spel till PS4. Något vi länge fått till PS3 innan PS4 tiden.

Bra spel tycker jag att man fått, dock har det ju inte varit sk AAA-titlar. Sen att det kom från första början till PS3 kan ju bero på att konsolen hade varit ute i några år innan tjänsten drog igång och då fanns det gott om AAA-titlar som de inte längre drog in pengar på i handeln och då kunde utgivarna lika gärna släppa dem via PS+ och få lite pengar från Sony

Har med smaken att göra. Själv tycker jag väldigt mycket om att titlar som NBA 2K16 medans allt pixel indiespel känns som halvdassiga versioner av klassiska spel.

Självklart, men det jag menar är att det ju inte är särskilt konstigt att det inte varit AAA-titlar i PS+ hittills eftersom de fortfarande säljer så varför skulle utgivarna då ta en mindre summa från Sony för att de ska ha med dem i PS+? PS+ kom ju sommaren 2010 då PS3an hade varit ute i nästan 4 år så då fanns det nog gott om titlar som utgivarna gärna sålde till Sony.

Men men, även om jag gillar många indietitlar så ser jag också gärna att det kommer lite fler "vanliga" spel via PS+

Medlem
Skrivet av tjockjävel:
Skrivet av tuckdragon:

Nää, vad ska man med det till?
Gratis spel? Föredrar fysiska kopior

spela online

Det enda spelen jag spelat online på ps4 är Overwatch och Uncharted, båda går att spela utan ps+.
Finns inga andra "bra" online spel till ps4 iaf imo, så dont need it

Medlem

Ungarna vill ha det för att kunna spela online, men varför ska jag köpa det när det är gratis på PC? I framtiden kommer de bara att få spelen till PC istället.

1
Skriv svar