Rule Britannia! England och rödrockar presenteras i Civ VI-film

Robot
Rule Britannia! England och rödrockar presenteras i Civ VI-film

Ingen Brexit för den som väljer att spela som England i nya Civilization.


Medlem
Rule Britannia! England och rödrockar presenteras i Civ VI-film

Borde köpa det här bara för att spela England, låta mitt land gå så enormt bra för mig sen helt spontant välja att gå min egen väg och låta min ekonomi falla, för jag medvetet visste att detta var det bästa för mitt land.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Äsch! Skiter väl i USA och England. Visa mig Gandhi och hans förmåga att med kärnvapen(hota & bomba) tvinga resten av världen på knä, det är det allra viktigaste i ett nytt civ och utan det blir det inte heller ett garanterat köp när spelet släpps.

Medlem

De isländska vikingarna kommer och kör över dem!!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Väntar bara på swexit nu. EU är ett projekt skapat av eliten för att härska världen. Samla hela världens folk här.

Medlem

Patetiskt att lyssna på folk försöka försvara Brexit...

OnTopic: Var otroligt hype:ad på ett nytt Civ, men den nya grafiska stilen och vad som ser ut som en väldig brist på nyheter har fått mig att helt tappa intresset.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Två kommentarer in så kom Hitler på tal. I en Civ VI tråd.

Never change, FZ.

Herr rygg

Kommer Sverige vara med i Civ VI?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Väntar bara på swexit nu. EU är ett projekt skapat av eliten för att härska världen. Samla hela världens folk här.

SEXIT menar du?

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Kommer Sverige vara med i Civ VI?

Det är väl ingen som vet vid detta laget. Men inget är väl givet.
Känns som de prioriterar andra länder framför Sverige.
I och för sig kom de med i Civ V, men först i en expansion.

Danmark var väl ett DLC exempelvis.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Ricomaniac:

Väntar bara på swexit nu. EU är ett projekt skapat av eliten för att härska världen. Samla hela världens folk här.

SEXIT menar du?

Heter det sexit så är det fränt. Fram med sexit

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Biggles:

Två kommentarer in så kom Hitler på tal. I en Civ VI tråd.

Never change, FZ.

Haha, är ju inte vårt fel. Det är Internets kraft. Nu råkade det bara gå snabbare än vanligt. https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law


signatur
Gnällkuk

Sugen man blir


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Nu snackar vi Civ, inte för eller emot EU. Starta en tråd om det i allmänt snack om ni vill, och om ni kan hålla er i skinnet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu snackar vi Civ, inte för eller emot EU. Starta en tråd om det i allmänt snack om ni vill, och om ni kan hålla er i skinnet.

Håller er själva i skinnet till att börja med kanske? Ni politiserar genom att säga "haverikavalkad". Ni har tydligen stora problem med både statistik och demokrati då större delen av befolkningen inte ser det som ett haveri alls, de firar faktiskt detta enorma genombrott. "vi tänkte inte på det..."? lol


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu snackar vi Civ, inte för eller emot EU. Starta en tråd om det i allmänt snack om ni vill, och om ni kan hålla er i skinnet.

Håller er själva i skinnet till att börja med kanske? Ni politiserar genom att säga "haverikavalkad". Ni har tydligen stora problem med både statistik och demokrati då större delen av befolkningen inte ser det som ett haveri alls, de firar faktiskt detta enorma genombrott. "vi tänkte inte på det..."? lol

Att ekonomin störtdykt och att man upplevt sin värsta förlust i fotboll kan väl inte ses som annat än haveri, hur man än vrider och vänder på det. Står ingenstans att man syftar på utträdet ur EU.

Medlem
Skrivet av Adex:

Att ekonomin störtdykt och att man upplevt sin värsta förlust i fotboll kan väl inte ses som annat än haveri, hur man än vrider och vänder på det. Står ingenstans att man syftar på utträdet ur EU.

Ekonomin har inte störtdykt öht, ja det var som väntat ett fall direkt efter, men de återhämtade sig (som väntat) direkt. Jag hade to.m tänkt att utnytta det och köpa något billigt, men missade det eftersom det var under en så kort tid, några timmar ungefär. Hur man än vänder och vrider på det är det ni säger lögn och ni agerar bara nyttiga idioter åt antidemokratiska krafter (vår regering, te.x.)

Det fanns säkert egoistiska skitstövlar som gnällde när berlinmuren föll också, "men va faaaaan nu gick mina aktier ner med 4%!!!!!!". Man kan tycka att detta är lite större än så, det handlar om mer än om att de rika knösarna kanske blir lite mindre rika (vilket ingen i nuläget vet, börsen är inget som är hugget i sten).


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Adex:

Att ekonomin störtdykt och att man upplevt sin värsta förlust i fotboll kan väl inte ses som annat än haveri, hur man än vrider och vänder på det. Står ingenstans att man syftar på utträdet ur EU.

Ekonomin har inte störtdykt öht, ja det var som väntat ett fall direkt efter, men de återhämtade sig (som väntat) direkt. Jag hade to.m tänkt att utnytta det och köpa något billigt, men missade det eftersom det var under en så kort tid, några timmar ungefär. Hur man än vänder och vrider på det är det ni säger lögn och ni agerar bara nyttiga idioter åt antidemokratiska krafter (vår regering, te.x.)

Det fanns säkert egoistiska skitstövlar som gnällde när berlinmuren föll också, "men va faaaaan nu gick mina aktier ner med 4%!!!!!!". Man kan tycka att detta är lite större än så, det handlar om mer än om att de rika knösarna kanske blir lite mindre rika (vilket ingen i nuläget vet, börsen är inget som är hugget i sten).

Punden har inte återhämtat sig ett dugg sedan man lämnade EU så jag tror dina källor, om du har några, är lite vinklade. http://www.xe.com/currencycharts/?from=GBP&to=USD&view=1W

Tack annars för att du kallar mig idiot trots att jag aldrig gav någon politisk åsikt.

Medlem

"Aktieindex för Storbritanniens hundra största företag var på onsdagen tillbaka på samma nivåer som innan landet valde att lämna EU". (DN 3h sedan)
http://www.dn.se/ekonomi/londonborsen-aterhamtar-sig/

"Pundet återhämtar sig"
http://omni.se/pundet-aterhamtar-sig-efter-gardagens-bottenni...

Tittta på den där kurvan över 5 år istället så ser det inget märkvärdigt ut öht.

"Tyvärr" så kan svensk media inte ljuga om detta då det är ganska enkelt att få fram statistik

Jag har inte kallat någon idiot, däremot sa jag nyttig idiot (ja, det är skillnad). https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

"Aktieindex för Storbritanniens hundra största företag var på onsdagen tillbaka på samma nivåer som innan landet valde att lämna EU". (DN 3h sedan)
http://www.dn.se/ekonomi/londonborsen-aterhamtar-sig/

"Pundet återhämtar sig"
http://omni.se/pundet-aterhamtar-sig-efter-gardagens-bottenni...

Tittta på den där kurvan över 5 år istället så ser det inget märkvärdigt ut öht.

"Tyvärr" så kan svensk media inte ljuga om detta då det är ganska enkelt att få fram statistik

Jag har inte kallat någon idiot, däremot sa jag nyttig idiot (ja, det är skillnad). https://sv.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot

Jag länkar till en valutaauktoritet med aktuella värden som visar att pundet är värt precis lika lite i dag som för en vecka sen, och du kontrar med en två dagar gammal nyhet på Omni?

Uppenbarligen är det du kallade mig värre än bara "idiot".

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nu snackar vi Civ, inte för eller emot EU. Starta en tråd om det i allmänt snack om ni vill, och om ni kan hålla er i skinnet.

Håller er själva i skinnet till att börja med kanske? Ni politiserar genom att säga "haverikavalkad". Ni har tydligen stora problem med både statistik och demokrati då större delen av befolkningen inte ser det som ett haveri alls, de firar faktiskt detta enorma genombrott. "vi tänkte inte på det..."? lol

Sitt ner i båten och dra in fötterna, du har tydligen så ömma tår att du hänger upp dig på ett ordval med viss glimt i ögat. Du behöver heller inte hålla med om det vi skriver men håll en god ton och följ anvisningar när vi ber er lyfta ut offtopic-diskussioner till en annan tråd.


signatur
Medlem

@adex: då kan du inte läsa eller ens tyda en enkel kurva, det är ju tydligt att dippet är som värst den 27:e, sen börjar det återhämta sig, men titta på kurvan i ett längre perspektiv så ser du ju med enkelhet vilka ganska stora variationer som finns. Länken till DN var dessutom endast 3h gammal då jag postade den. Att den andra nyheten är 2 dagar och redan då såg man en förändring till det positiva, det borde ju säga en del.

@carl glimten i ögat my ass, ni har politiserat diskussioner tidigare, gör ni det får ni ta konsekvenserna eller lägga hålla er neutrala. deal with it.


signatur
MEG
Medlem

Tycker inte om den grafiska stilen i spelet, det lär inte bli ett köp för min del om det nu inte blir några glada överraskningar...


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

@adex: då kan du inte läsa eller ens tyda en enkel kurva, det är ju tydligt att dippet är som värst den 27:e, sen börjar det återhämta sig, men titta på kurvan i ett längre perspektiv så ser du ju med enkelhet vilka ganska stora variationer som finns. Länken till DN var dessutom endast 3h gammal då jag postade den. Att den andra nyheten är 2 dagar och redan då såg man en förändring till det positiva, det borde ju säga en del.

@carl glimten i ögat my ass, ni har politiserat diskussioner tidigare, gör ni det får ni ta konsekvenserna eller lägga hålla er neutrala. deal with it.

Okej, då ska jag göra en sak väldigt tydligt. Fortsätt använd begrepp som "Hitlers dröm "EU", "vänsterslöddret", "vakna upp ur sin hjärntvätt" och andra retoriska tveksamheter och du har förverkat din rätt att diskutera saker på FZ snabbare än du hinner skrika "censur" och "yttrandefrihet".


signatur
Medlem

Sanningen svider märker jag, bra.

Det är glasklart för mig vad ni är för typer och vart (vissa av er iaf) står politiskt, och sådana sidor vill jag defenitvt inte stödja på något sätt, så ta gärna bort mig som användare, jag kan inte bry mig mindre.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

Sanningen svider märker jag, bra.

Det är glasklart för mig vad ni är för typer och vart (vissa av er iaf) står politiskt, och sådana sidor vill jag defenitvt inte stödja på något sätt, så ta gärna bort mig som användare, jag kan inte bry mig mindre.

Haha, herregud. Du går in med dobbarna först och gnäller när domaren rycker upp gula kortet. Har det någon gång i livet slagit dig att det du hänvisar till som "sanning" är din egen högst personliga åsikt?

Om "sanningen" ska fram handlar det här i grunden inte om politik utan att du inte kan bete dig när du diskuterar utan drar till diverse härskartekniker för att föra fram din åsikt.

Och nej, det svider inte det minsta.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

@adex: då kan du inte läsa eller ens tyda en enkel kurva, det är ju tydligt att dippet är som värst den 27:e, sen börjar det återhämta sig, men titta på kurvan i ett längre perspektiv så ser du ju med enkelhet vilka ganska stora variationer som finns. Länken till DN var dessutom endast 3h gammal då jag postade den. Att den andra nyheten är 2 dagar och redan då såg man en förändring till det positiva, det borde ju säga en del.

@carl glimten i ögat my ass, ni har politiserat diskussioner tidigare, gör ni det får ni ta konsekvenserna eller lägga hålla er neutrala. deal with it.

Enligt dig var "dippet" så pass kort att du inte hann utnyttja det och köpa billiga grejer. Att dra rövarhistorier hjälper inte när man argumenterar.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av vurt:

@adex: då kan du inte läsa eller ens tyda en enkel kurva, det är ju tydligt att dippet är som värst den 27:e, sen börjar det återhämta sig, men titta på kurvan i ett längre perspektiv så ser du ju med enkelhet vilka ganska stora variationer som finns. Länken till DN var dessutom endast 3h gammal då jag postade den. Att den andra nyheten är 2 dagar och redan då såg man en förändring till det positiva, det borde ju säga en del.

@carl glimten i ögat my ass, ni har politiserat diskussioner tidigare, gör ni det får ni ta konsekvenserna eller lägga hålla er neutrala. deal with it.

Enligt dig var "dippet" så pass kort att du inte hann utnyttja det och köpa billiga grejer. Att dra rövarhistorier hjälper inte när man argumenterar.

Haha vem som helst kan ju se på kurvan att dippet var som störst den 27:e, sen gick det upp väldigt snabbt (jag missade att köpa när det var som absolut lägst, vilket inte varade mer än några få timmar).

@ Carl: Statistik är inte åsikter, eller hur? Resultatet för omröstningen i sig är inte en åsikt heller, det är ju svart på vitt att de flesta ville går ur, det går inte att komma ifrån.
Ni fortsätter bara göra som gammelmedia gjorde, försöka få det till något som det faktiskt inte är (en katastrof/haveri, dåligt för ekonomin osv.). I svensk media visade man inte någon av de många tusentals som firade detta och som var glada, ni verkar tyvärr ha samma trista inställning.

PS:
http://www.express.co.uk/finance/city/685216/FTSE-100-leaps-t...

Tack för ett gott skratt i alla fall Jag tror inte det spelar någon roll för er ifall det går bra för ekonomin, ni verkar ha bestämt er för att det är dåligt för ekonomin och att det är ett haveri, oavsett vad som sker, och då kan jag ju sitta och posta statistik och länkar och motbevisa er gång på gång, och det kommer inte förändra vad ni tycker ändå. Jag känner igen denna typ av människor allt för väl, tyvärr.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Adex:
Skrivet av vurt:

@adex: då kan du inte läsa eller ens tyda en enkel kurva, det är ju tydligt att dippet är som värst den 27:e, sen börjar det återhämta sig, men titta på kurvan i ett längre perspektiv så ser du ju med enkelhet vilka ganska stora variationer som finns. Länken till DN var dessutom endast 3h gammal då jag postade den. Att den andra nyheten är 2 dagar och redan då såg man en förändring till det positiva, det borde ju säga en del.

@carl glimten i ögat my ass, ni har politiserat diskussioner tidigare, gör ni det får ni ta konsekvenserna eller lägga hålla er neutrala. deal with it.

Enligt dig var "dippet" så pass kort att du inte hann utnyttja det och köpa billiga grejer. Att dra rövarhistorier hjälper inte när man argumenterar.

Haha vem som helst kan ju se på kurvan att dippet var som störst den 27:e, sen gick det upp väldigt snabbt (jag missade att köpa när det var som absolut lägst, vilket inte varade mer än några få timmar).

@ Carl: Statistik är inte åsikter, eller hur? Resultatet för omröstningen i sig är inte en åsikt heller, det är ju svart på vitt att de flesta ville går ur, det går inte att komma ifrån.
Ni fortsätter bara göra som gammelmedia gjorde, försöka få det till något som det faktiskt inte är (en katastrof/haveri, dåligt för ekonomin osv.). I svensk media visade man inte någon av de många tusentals som firade detta och som var glada, ni verkar tyvärr ha samma trista inställning.

PS:
http://www.express.co.uk/finance/city/685216/FTSE-100-leaps-t...

Tack för ett gott skratt i alla fall Jag tror inte det spelar någon roll för er ifall det går bra för ekonomin, ni verkar ha bestämt er för att det är dåligt för ekonomin och att det är ett haveri, oavsett vad som sker, och då kan jag ju sitta och posta statistik och länkar och motbevisa er gång på gång, och det kommer inte förändra vad ni tycker ändå. Jag känner igen denna typ av människor allt för väl, tyvärr.

När du sitter och ändrar på din historia tappar du bara trovärdighet. Först skulle du köpa billigt precis efter omröstningen och nu var det plötsligt den 27:e du skulle göra fina affärer? Spydighet kommer du heller inte långt med om du vill att någon ska ta dig på allvar.`

Pundet är annars nere i botten igen så du kan gå och storhandla nu.

Medlem

Skrev fel datum, jag hade tänkt att köpa precis vid fallet, sen några timmar senare stod det att pundet stabiliserat sig, så då struntade jag i det.. Hur som helst var det inte poängen att jag skulle kunna storhandla till ett lågt pris, utan att ekonomin inte alls havererat så som många trodde, vilket jag gett många länkar till nu. Sen att pundet är "oroligt" det är ju såklart ganska naturligt efter en så stor händelse.

Jag tycker det är helt fantastiskt med direktdemokrati, en omröstning där folket faktiskt fick säga sitt. Tycker det är beklagligt att så många människor i sverige inte verkar tycka om demokrati utan verkar tycka att staten vet bäst och att de ska styra allting. Man möter på s.k "nytta idioter" inte bara här, utan på många forum, människor som i vissa fall inte verkar förstå vad de håller på med öht, och vems ärenden de faktiskt springer. Otäck utveckling, önskar att folk ville tänka till lite, inte bara repetera vad som står i statsmedia och vad rika och kändisar säger. Sen ja, ibland blir jag frustererad och arg över det och uttrycker mig därefter.


signatur
1
Skriv svar