Så bra är AMD Radeon RX 480 – Sweclockers recenserar

Robot
Så bra är AMD Radeon RX 480 – Sweclockers recenserar
Medlem
Så bra är AMD Radeon RX 480 – Sweclockers recenserar

bra kort för dagens spel..

Inaktiv

Ser ju bra ut. Hade dock förväntat mig en större skillnad mot mitt gamla 290 kort som kostade lika mycket för snart 2 år sedan. Lol

Inaktiv

Så snäppet bättre än 970? Dock 8GB VRAM vad det nu innebär i praktiken.

k3m
Medlem

hade velat köpa det här, men nu blir det inte av. då jag var tvungen att ha ett för nån månad sedan :/

Medlem

Kanske blir en bra ersättare (budget) för min nuvarande 7970

Medlem

Såg intressant ut tills jag såg priset. För dyrt. Blev förförd av $200 prisklassen som det snackades om och nu när det hamnar på 2700 kronor och högre så är det fanimej inte alls så attraktivt längre.

k3m
Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Såg intressant ut tills jag såg priset. För dyrt. Blev förförd av $200 prisklassen som det snackades om och nu när det hamnar på 2700 kronor och högre så är det fanimej inte alls så attraktivt längre.

nu har jag inte kollat dagspriset. men är det så högt, så måste det vara tillfälligt. sen får vi inte glömma funktionerna på kortet, grafikkort handlar inte bara om kraft. sj tycker jag kortet är klart värt 2500sek.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så snäppet bättre än 970? Dock 8GB VRAM vad det nu innebär i praktiken.

Mer VRAM är bra vid höga upplösningar som tex 4K då texturerna blir större och måste få plats i VRAM för att snabbt laddas i spelet.

Medlem

En stor besvikelse helt enkelt. För 2000 hade det kunnat varit ok, men det här? Ifall man är ute efter prestanda (duh!) så ligger ju deras egna R9 390x bättre till i både pris och prestanda, så man undrar ju vem AMD försöker konkurrera med här egentligen.

Jaja, det var ju spännande medans man väntade iallafall. Nu återstår ju bara att se hur länge man orkar hålla ut innan man biter i det sura snåläpplet och köper ett 1080 oavsett det förbannade överpriset

FML
Medlem

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

"AMD"

Medlem

Skulle inte två av dessa vara bättre än ett 1080 i vissa avseenden?!

Medlem
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

ATI är historia.

Medlem

]

Skrivet av employed:

Skulle inte två av dessa vara bättre än ett 1080 i vissa avseenden?!

FML
Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

"AMD"

På den tiden var de endast ATI

Medlem
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

"AMD"

På den tiden var de endast ATI

Mycket väl medveten om det! Har varit med på hårvarufronten i 19 år så...
.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

]

Skrivet av employed:

Skulle inte två av dessa vara bättre än ett 1080 i vissa avseenden?!

https://www.youtube.com/embed/GMHJhP7Y7oM

Tack för den. Inte mycket att satsa på det då om det inte vore väldigt mycket billigare än ett 1070, vilket det ju inte blir.


signatur

K9
:.:

FML
Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

"AMD"

På den tiden var de endast ATI

Mycket väl medveten om det! Har varit med på hårvarufronten i 19 år så...
.

Grattis

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

ATI är historia.

Nutida historia isåfall.
Ati ingår i Amd nuförtiden.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Kanske blir en bra ersättare (budget) för min nuvarande 7970

Ungefär dubbelt så snabbt som 7970 så en bra uppgradering för dig


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Dykt upp ett par bilder på Asus och Msi varianterna
Här


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Inväntar bättre kylare och förhoppningsvis med 8 pins strömförsörjning, kortet verkar ta över PCI-E portens specifikation på 75w vilket inte bör accepteras.

Inte extremt mycket snabbare än 280x men tillräckligt för att byta och äntligen få freesync.

Annars ganska besviken på hur priset sköt upp i höjden så plötsligt, dessutom så använder kortet rätt mycket ström för att vara 14nm och kylaren är som alltför ofta underdimensionerat (samma med Nvidias 1080 flagskepp).

Det klockar på rätt bra med bättre kylare också:
http://oc.jagatreview.com/2016/06/teaser-overclocking-amd-rad...
1400/8800

Gissningsvis så klockar Asus och MSI med bättre kylare likvärdigt.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Blev bränd på Radeon 9800 kortet back in the day. Tar aldrig en chans med ATI igen.

Det var ett av de absolut bästa korten på den tiden, höll några år.
Har haft krånglande kort från bägge, men allra mest om man har köpt ett kort av powercolor (dock så var det länge sedan, kanske är det bättre nu).

Medlem

Väntar in RX 490

1
Skriv svar