Är Diablo IV under utveckling?

Robot
Är Diablo IV under utveckling?

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Medlem
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Det var ändå fyra år sedan trean släpptes, och snart två år sedan expansionen släpptes. Vill påstå att det har gått lång tid nog för att rättfärdiga ett nytt.

Medlem

Dom borde anlita nån från Blizzard North eller dom som gjorde Path of exile, då kanske spelet blir bra.

Medlem

Tror det nog med störst sannolikhet handlar om en Diablo 3 expansion


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

Medlem

"Be the vision holder for the franchise"

Inte direkt små skor att fylla

Medlem
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

Inget fel på D3 efter expansionen och när de sparkade idioten Jay Wilson från teamet.

Medlem

De borde börja om på serien istället för att gå vidare i samma tröga fotsteg som Diablo3 har lämnat efter sig. Diablo3 förstörde serien enligt mig, spelet har ingen mystik eller någonting alls.

En remake av Diablo 1-2 skulle bli ett så mycket bättre spel än vad Diablo3 någonsin kommer att kunna bli. De kan ta delar från de gamla spelen och skapa en ny serie.

Medlem

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Medlem

Dom kan omöjligt ha hjärta utveckla Diablo 4 före Warcraft 4..

Medlem

Ett World of Diablo hade varit jävligt coolt däremot..


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Ett expansion eller ett nytt spel - jag tackar ja till båda men bara ge mig något!

Skrivet av lucifer579:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Jag håller inte med. D3 har inte levererat som blizzard eller fansen trodde och en nystart behövs. Att fortsätta gräva gropen djupare är inte ett smart drag.

intressant då att fler blev nöjd efter jay blev inte blev kvar i teamet och efter alla patcher som förbättrade spelupplevelsen, hade hållit med dig mer om spelet hade förhållit sig till hur det var i början, men efter att AH försvann och andra förbättringar kom så spelet klarar sig ett bra tag till.

Medlem

Det lär vara 3+ år innan det kommer en uppföljare. Troligen lär det komma en mindre expansion till före. Det finns för mycket pengar kvar att hämta i Diablo 3.

Om dom skulle anställa någon, en game director t ex för ett helt nytt diablo, just nu, så kommer det ju dröja ett bra tag innan dom mejslat ut ett nytt Diablo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Diablo 4 behövs visst.

Iom Diablo 4 kan en bättre spelmotor göras och mycket nytt kan tillföras som inte går i en expansion. Spelmotorn för diablo 3 var utdaterad redan vid release. Den är helt bortom räddning. Därav behövs en nystart iform av Diablo 4.

Medlem

Nej inga fler expansioner kommer komma till Diablo 3, det är jag övertygad om. Det här är inför Diablo 4, men räkna med minst tre år innan det släpps.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Som suger rejält ja. imo. Ska man spela ett rättfärdigt spel till tidigare diablo2 är Grim dawn isånnafall att rekommendera. Men Path of Exile? Nä knappast.

Medlem

Hoppas det inte blir lika kort


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Ztreek:

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Som suger rejält ja. imo. Ska man spela ett rättfärdigt spel till tidigare diablo2 är Grim dawn isånnafall att rekommendera. Men Path of Exile? Nä knappast.

Berätta gärna varför? POE är ju himmelskt bra!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Path of Exile för vinsten, för alltid.


signatur

iObject!

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av erson:
Skrivet av Ztreek:

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Som suger rejält ja. imo. Ska man spela ett rättfärdigt spel till tidigare diablo2 är Grim dawn isånnafall att rekommendera. Men Path of Exile? Nä knappast.

Berätta gärna varför? POE är ju himmelskt bra!

Personligen tycker jag inte att PoE suger men det är inte ett spel för mig. Med det sagt, gillar inte heller Diablo 2 så det säger väl en hel del. Diablo 3 älskar jag. Har lite svårt att riktigt förklara varför dock.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av erson:
Skrivet av Ztreek:

Finns ett Diablo 3, kallas Path of Exile ;ppp

Som suger rejält ja. imo. Ska man spela ett rättfärdigt spel till tidigare diablo2 är Grim dawn isånnafall att rekommendera. Men Path of Exile? Nä knappast.

Berätta gärna varför? POE är ju himmelskt bra!

Tycker också poe är väldigt bra.
Men jag kan förstå kritiken, speciellt om man gillar att spela själv. Spelet lyser verkligen "semi-multiplayer" hela tiden, med sina instanser som går att loopa, trading systemet, etc. Sedan tycker jag det är en väldigt svag lore på något sätt, man kommer liksom aldrig in i det, iaf så som jag känner det.

Skall tillägga att jag inte gillade Diablo 3s beta på något sätt, så jag sket i spelet helt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ingen Deckard Cain, Inget Diablo 4 imo.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Ingen Deckard Cain, Inget Diablo 4 imo.

En av anledningarna till varför jag tycker de ska starta om Diablo serien.
Diablo spelen var intressantare innan Diablo3 med dess sunkiga story som inte ens var värd att döda Deckard Cain.

Medlem

Med tanke på hur pass mycket content de fortsatt stoppa in i d3, så behöver det inte betyda något på kort sikt. På längre sikt visst. Hoppas på en expansion.
Jag skiter i storyn, bara det finns fin mekanik och att jag kan spela det utan ljud (podcasts).

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Det var ändå fyra år sedan trean släpptes, och snart två år sedan expansionen släpptes. Vill påstå att det har gått lång tid nog för att rättfärdiga ett nytt.

Blizzard-spel har dock 10 år emellan varandra

Skrivet av erson:
Skrivet av norrlänningen:

Skulle gissa på en diablo 3 expanssion och inget diablo 4. En fjärde del behövs inte ännu

Diablo 4 behövs visst.

Iom Diablo 4 kan en bättre spelmotor göras och mycket nytt kan tillföras som inte går i en expansion. Spelmotorn för diablo 3 var utdaterad redan vid release. Den är helt bortom räddning. Därav behövs en nystart iform av Diablo 4.

Du är alltså för att uppföljare till spel ska göras nära varandra? Ja d3 kom 2012 så det är 4 år sedan, alla blev besviken på för vad spelet var i början. Nu när spelet hat förbättrats rätt mycket och särskilt när jay försvann ur bilden så gnäller folk ännu.
Ni blir aldrig nöjda, vill ni ha ett diablo som är som ettan eller tvåan så gå tillbaka till dom istället då.

Jag var själv besviken i början på diablo 3, men det blev bättre senare. Så jag håller mig till min åsikt att det behövs inget diablo 4 än på ett tag.
Större chans dom förstör diablo om dom ska mata ut uppföljare efter uppföljare.

Medlem

Med tanke på att senaste expansionen till D3 slutade i en cliffhanger och att de bekräftat att de skall göra minst en till expansion, så tycker jag det känns som det kommer komma en expansion snart. Däremot om just detta handlar om expansionen vet jag inte till 100%, men gissar på det. Gick ju ett rykte ett tag att nya expansionen skulle innehålla Diablo igen, men troligen i sin originella form denna gång.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Gnällkuk

Känns ytterst tveksamt att det har med en expansion att göra. Som andra påpekat tidigare är det fyra år sedan D3 kom, två år sedan expansionen kom. Ska det komma en expansion bör den komma ganska snart.

Att påbörja en ny expansion nu känns lite i senaste laget. Må så vara att den här personen kan vara involverad i nästa expansion men att tro att de inte ens lagt grunden för en eventuell expansion är obetänklig då det sannolikt skulle ta ytterligare två år innan den var klar.

Sen är rubriken lite rolig. Givetvis har D4 redan varit under utveckling sedan länge, gissningsvis sedan RoS blev klart. Diablo är ett extremt populärt franchise. För mer än tre år sedan på årsdagen, innan RoS kom så hade 14,5 miljoner spelare snittat 193h speltid.

Tyvärr sköt Jay Wilson spelet i sank som räddades med RoS men vid det laget hade nog rätt många ledsnat. Själv spelat jag inget idag men har haft mycket kul med RoS sen det kom och garanterat lagt bra mycket mer än 193h sedan expansionen släpptes.

Ser fram emot nästa expansion som kommer att vara ett givet köp. Blizzard- och Rockstar-spel känns som ett rätt säkert köp vid det här laget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar